Forum > Algemeen Forum

Te huur gevraagd: "low fog" machine

(41 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
14-12-2011 09:43
toevallif voor een theater voorstelling die we nu hebben lopen, ivm. de opslag ed. voor droogijs, moeten kiezen voor de antarie ICE, met gewone vloestof: drama, met de LOW vloeistof van showtec werkt het voor waar wij het voor nodig hadden (nabootsen van een kerkhof) perfect! de mist bijft mooi laag, en je ziet hem bijna niet stijgen. wel is het belangrijk om de afzuiging van de locatie uit te hebben staan, anders stijgt hij wel. We gebruiken hem in theater, en er hangt behoorlijk wat frontlicht boven, dus valt me al met al nix tegen.....
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
15-12-2011 18:25
Hoe gebruiken jullie eigenlijk de Pea-souper normaal gesproken? Mandje vol droogijs en dan steeds een stapje verder laten zaken om zo de output constant te houden?

Heb er komend weekend één in gebruik, heb al even wat geëxperimenteerd, maar bij een 3~4 kg aan droogijs heb ik maximaal 1,5 tot 2 minuten effect. Is dat ook jullie ervaring?
Ik heb het idee dat veel meer droogijs in het mandje alleen invloed heeft op de output en niet op de duur van het effect, hoe is jullie ervaring daarmee?
Na 1,5 minuten bij gaan vullen om het effect op peil te houden (bij langere stukken)?

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-12-2011 13:04

hugovanmeijeren schreef:

Na 1,5 minuten bij gaan vullen om het effect op peil te houden (bij langere stukken)?
Yup. Hou je wel je hoeveelheid CO2 in de lucht in de gaten? In kleinere gelegenheden kan dat hard gaan en aangezien het publiek laag zit en de CO2 zwaarder is dan de lucht in de zaal zal dit zakken.
Light Image
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
19-12-2011 17:22
Klusje is inmiddels geweest en allemaal prima verlopen.

Opbouw van CO2 was niet echt een issue hier, de ruimte was groot en goed geventileerd. Daarnaast was de afstand podium tot de eerste rij zeker 3~4 meter dus geen gevaar voor mensen die de CO2 zouden kunnen inademen (waarbij de zuurstof wordt verdrukt)...

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
8-11-2016 17:04
Even een flinke kick van dit topic.

Een klant heeft me gevraagd om voor een groot feest de dansvloer op een egale manier te voorzien van laaghangende rook op een behoorlijk oppervlakte (een minimaal oppervlakte van 10x15 meter) voor een tijdsduur van minimaal 5 minuten met allemaal dansende mensen er tussen.
Nu heeft de klant al wat onderzoek gedaan en hij geeft aan dat hij graag droogijs zou willen gebruiken omdat er ook gefilmt gaan worden en droogijs niet opstijgt als het opwarmt. Opzich begrijpelijk, maar het geeft ook gelijk een dilemma. Kan iemand mij vertellen welk apparaat hier geschikt voor is?
Ik denk dat voor dit oppervlak en deze tijdsduur het voor de klant kostentechnisch een verstandigere keuze is om voor een JEM Glaciator te kiezen, maar de klant is bang dat deze rook na opwarming toch ook op zal stijgen en daardoor hinderlijk op de film zal komen (nevel rond de gezichten etc), en dat de rook heel snel flarderig wordt ipv een dichte vloer vormen (door alle dansende mensen).
Mijn ervaring met droogijs (Chauvet Nimbus) is echter dat je er heel moeilijk een egaal dekkende vloer mee krijgt (zeker op zo'n oppervlak), en dat na 1,5 a 2 minuten het effect toch wel heel hard afneemt (en bijvullen levert toch weer grote "pluimen" op ipv een egale vloer).
De JEM Glaciator heb ik nog nooit gebruikt, dus heb hier ook geen ervaring mee die ik goed over kan brengen naar de klant. Hoe denken jullie hier over? Ik kan namelijk nergens terug vinden of (en hoe lang) de rook van een glaciator laag blijft (of blijft deze heel de tijd laag en lost dan op)? Uiteraard er vanuit gaand dat de JEM dan wel voorzien is van een LOW fog vloeistof. Of toch mee gaan in de droogijs wens van de klant (en welk apparaat is er in dat geval een verstandige keuze (maar toch ook nog betaalbare oplossing), met de wensen in het achterhoofd)?
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2052
8-11-2016 18:02
De Pea Souper is een veelgebruikte droogijsmachine. Eventueel verdelen met een subtiel draaiende ventilator.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
8-11-2016 20:27
Hoi Frank,

De door jou aangehaalde Pea Souper wordt een paar posts naar boven ook aangehaald door Hugo.
Hier lees ik helaas het zelfde verhaal terug als wat ook mijn ervaring is (max 1,5 tot 2 minuten output voor er bijgevuld moet worden). Daarom ook mijn vraag of er nog meer alternatieven met droogijs zijn (die aan de wensen van de klant voldoen), en wat de ervaringen zijn omtrent de Glaciator.

Hugovanmeijeren schreef:

bij een 3~4 kg aan droogijs heb ik maximaal 1,5 tot 2 minuten effect. Is dat ook jullie ervaring?
Ik heb het idee dat veel meer droogijs in het mandje alleen invloed heeft op de output en niet op de duur van het effect, hoe is jullie ervaring daarmee?
Na 1,5 minuten bij gaan vullen om het effect op peil te houden (bij langere stukken)?

Greendiek schreef:

Mijn ervaring met droogijs (Chauvet Nimbus) is echter dat je er heel moeilijk een egaal dekkende vloer mee krijgt (zeker op zo'n oppervlak), en dat na 1,5 a 2 minuten het effect toch wel heel hard afneemt (en bijvullen levert toch weer grote "pluimen" op ipv een egale vloer).
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
10-11-2016 10:36
Ik heb zelf goede ervaringen met de Le Maitre Freezefog Pro.
Heb je geen droogijs voor nodig, dus ook geen natte dansvloer achteraf.
Is een bak die je voor je gewone rookdoos zet waar je een CO2 fles aan moet hangen.

We hebben ze zelf niet in het assortiment maar kan je wel een adres (in België) bezorgen die er enkele hebben staan.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
11-11-2016 09:15
Misschien heeft iemand hier ervaring mee? Antari DNG-100. Het is eigenlijk een soort grote airco die je voor je eigen rookmachine zet, waardoor de rook afgekoeld wordt. Eventueel kun je de rook verdelen met een koppelstuk voor slangen: Klik
Ook hier kan úw reclame staan!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
11-11-2016 11:37
72 kilo, € 3.625 ex BTW. Wow... Een probleempje lijkt mij verder dat de afgekoelde rook weer opwarmt en dan alsnog zal stijgen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)