Forum > Geluid

Geluid draagt te ver

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MikevanderheijdenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2013
Laatste: 22-3-2022
Berichten: 8
25-9-2016 21:18
Beste,

ik heb een vraag. wij gebruiken momenteel 2x dB S10 sub + 4x dB linearry T8 toppen voor buiten evenementen s'nachts.
Echter moeten we ieder feest vroegtijdig stoppen van de politie omdat het geluid een kilometer verderop nog steeds hard te horen is, terwijl het geluid niet eens hard staat.

Zijn er andere enkel/dubbel subs. Die minder ver dragen maar toch nog steeds goede punch geven?
Eventueel plannen van zelfbouw subs, is ook te overwegen.

Alvast bedankt.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
25-9-2016 21:49
Hoe hang/stack je de toppen nu? Hoe zet je de subs neer? Door hier mee te spelen kun je al het een en ander doen om het geluid buiten het beoogde gebied te verminderen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
25-9-2016 22:23
Je kunt er zelfs voor kiezen om bijvoorbeeld wat doeken op te hangen, deze zullen zeker wel wat geluid tegenhouden.
En anders zou je er ook voor kunnen kiezen door met een extra set de geluidsgolven te neutraliseren, maar zou dan eens de hulp i nroepen van een geluidsman die dit vaker gedaan heeft.
Wij gebruiken deze laatste methode regelmatig bij buiten evenementen die zich dicht bij een woonwijk begeven.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 694
25-9-2016 23:58
Gaat t om t laag of om alles dat te ver draagt?
Misschien verkeerde gear voor de job?
Op zich werkt t duidelijk wel goed, maar als ze nog kilometers in de rondte meegenieten zal je toch drastisch maatregelen moeten nemen.

Zou eens beginnen met te kijken wat de klagers het meest stoort, je kan subs wisselen tot je n ons weegt maar als je linearray toppen gewoon te ver dragen...
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
6-10-2016 20:08
DVA S10 is toch helemaal geen krachtige kast, dat die 1km ver dragen lijkt me érg sterk (tis te zeggen, dat het nog een relevante geluidsdruk heeft)

Ik kan Rock Werchter ook km's verder nog "horen", maar er schiet dan nog misschien 60-70db SPL van over en dat is toch niets om over te wenen.
Als het echt zo een probleem is dan zal je moeten gaan spelen met het sturen van je laag, een sub-arc maken of een end-fire opstelling kan al veel helpen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 9469
7-10-2016 00:07
mwah, wij horen hier ook mysteryland nog in beverwijk en das wel een paar klimeters en een stukje water verder dan hier.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Timo BeckmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2009
Laatste: 1-1-2023
Berichten: 187
7-10-2016 09:14
Vanuit welke richting krijg je klachten als ik vragen mag?
Klachten die uit de richting komen achter jou set zouden vermindert kunnen worden door het gebruik van de eerder genoemde cardioide opstellingen mits je ze fatsoenlijk af regelt.

Ik zeg vermindert daar je het level aan laag reduceert aan de achterkant gemeten (helemaal weg is een utopie zeg maar).

timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/01/03/csa-cardioid-sub-array/
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/01/09/end-fired-array-a-little-follow-up-on-the-csa-post-a-week-ago/
Het soort predicties vanuit MAP on Line of willekeurig welk ander programma kun je als indicatie gebruiken maar tijdens een klus altijd verifiëren daar de virtuele wereld nog al eens verschilt van de praktijk.....

Zorg voor dat je voor af weet wat de max levels zijn die je mag draaien volgens de vergunning voor zo'n feestje voor enig houvast mbt de blauwe petten die langs komen. Nadeel is dat als de politie een klacht binnen krijgt ze langs moeten komen.

Als de klachten uit de richting komen van waar jou set naar toe staat gericht heb je dikke vette pech.....
Distributeur van SMAART7di Smaart V8 (Rational Acoustics) ISEMcon meet microfoons Fulcrum Acoustic (alleen voor Nederland).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)