Forum > Geluid

Feedbackdestroyer

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
27-7-2016 14:52
Hoe effectief is een feedbackdestroyer als een Behringer fbq100 of fbq 1000? Ik heb totaal geen ervaring met zo'n apparaat in welke zin dan ook.
Het probleem is als volgt: Een school heeft een simpele pa staan. Kleine mixer, tweetal draadloze microfoons, mediaspeler, versterker en twee luidsprekers. Hiermee word elke vrijdag een kleine voorstelling gedaan door de kinderen van de school. Het gebeurd dus regelmatig dat een van de kinderen met een micro pardoes voor een luidspreker loopt met een goeie rondzinger als gevolg. Buiten het feit dat dat heel slecht is voor kinderoortjes schijnen ook de luidsprekers er niet zo goed tegen te kunnen. Er zijn al drie tweeters gesneuveld op nog geen anderhalf jaar tijd, ik heb er dan nog maar een extra besteld wetende dat er binnenkort nog wel een aan gaat.
Vraag is dus, gaat zo'n feedbackdestroyer zoals hierboven aangegeven dergelijke rondzingers kunnen voorkomen, zelfs als ze recht voor een speaker gaan staan?
Free beats!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 281
27-7-2016 15:22
Ja en nee, ja het werkt, nee er blijft doorgaans weinig over van de kwaliteit.
Zeker de goedkopere hebben de neiging veel meer weg te drukken en op andere momenten dan de daadwerkelijke feedback.
De vraag is hierbij natuurlijk of je daarmee moet inzitten voor de toepassing die je aanhaalt, persoonlijk zou ik het gewoon proberen.
Als er een of enkele vaste personen de installatie bedienen dan kun je hun de bypass knop wijzen zodat ze bij andere toepassingen de feedback destroyer uit kunnen schakelen.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
27-7-2016 17:41
Dat is nu net een deel van het probleem, de kinderen bedienen zelf de installatie...