Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 243 van 250)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-7-2016 19:52
Allemaal zeer herkenbaar weer... toevallig afgelopen weekend nog zo'n groep bejaarden recht voor de speakers gehad. Ik oma uitgelegd dat de mensen achteraan de muziek ook graag wilde horen maar ja, daar hebben ze natuurlijk geen begrip voor... ik kan het van die mensen ook wel voorstellen hoor, maar ja ze gaan daar zelf zitten.

Ook het wegdraaien van speakers heb ik al enkele keren meegemaakt, zeer irritant. Die staan niet voor niets zo gericht, dat geeft het beste geluid voor de hele zaal. Als je dat niet bevalt ga je maar ergens anders staan / zitten, of beter nog, naar huis.

En dan heb je nog de mensen die drank op mijn actieve sub gaan zetten, waar ook de versterker en processor zijn ingebouwd... normaal let ik daar natuurlijk heel goed op, maar ik heb het nu toch al 2 keer meegemaakt dat er een glas bier overheen ging... tja dan is het feestje direct afgelopen. De laatste keer heb ik er meteen een fles water achteraan gegooid (nadat ik de spanning eraf had gehaald uiteraard) en het direct zo goed mogelijk opgedroogd met een theedoek, maar toen ik het voorval met de klant ging bespreken zei die "tja dat kunnen wij nu niet meer controleren natuurlijk, wie zegt dat dat echt is gebeurd" shut up :X

Gelukkig kunnen die HK Lucas setje wel wat hebben, nachtje drogen en het werkt weer prima, maar in dit geval moest ik me echt inhouden om toch niet gewoon een dikke rekening te sturen... het is dat het via een goede klant (cateraar) was geboekt, toen ik die over het voorval vertelde zei die meteen "stuur de rekening maar naar mij".
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
6-7-2016 23:29
Weer een mooie reden om passieve luidsprekers te hebben en je versterkerrack op een veilige plek.razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
7-7-2016 00:01
Ik heb actieve subs en topppen en die staan in een echt heftige stortbui gewoon door te bonken.
Al staat de zon hoog aan de hemel, die schuif van boven kan zo maar open gaan...en dat gebeurde tijdens de intocht van de 4daagse al vaker.
Tijdens opbouw dus altijd een strook gaffa half over de bovenkant aan de kant waar de achterplaat ( en dus electronica ) zit. Bovenop vastplakken en de helft laten overhangen.
Oh ja? ja! Tijdens opbouw he, als het al nat is ben je te laat en plakt de tape niet meer.
Dan loopt er niets in, maar langs de achterkant.
Zo ook boven de stekkers; klein dakje er boven maken met tape!
Koppelingen, stroomsloffen e.d. onder de bus of in dichte vuilniszak oid (ik draai dan vanuit die bus en sta dus altijd uit de knetterende zon, of droog bij een bui)
Komt geen hoes aan te pas, behalve de toppen.
Daar heb ik zeilhoezen voor laten maken...vroeger een blauwe vuilniszak (die grijze zijn te smal wink ;) )
Altijd leuk om de oogjes van het publiek dan te zien: een stortbui waar iedereen zeik en zeiknat van wordt, en dan zie je ze kijken naar mij....hij staat gdv wel droog....en hoelang blijft dat geluid draaien sneaky :V sneaky :V sneaky :V.
Nou gewoon tot de 45.000 wandelaars voorbij zijn hoor laugh :D
Ik kan je zeggen; dat is genieten!

Dit jaar de 100e 4daagse...5000 wandelaars extra....nog langer feessss razz :p
Alles komt goed....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
7-7-2016 09:37
tja, zo kan het ook, maar wel extra werk.
Mijn versterkers staan bij buiten evenementen altijd lekker in de bus....
Kan er niemand aankomen, en staan ze lekker droog.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-7-2016 10:33
Ik sta vrijwel nooit buiten zonder overkapping, staat ook in mijn voorwaarden. Daar staat overigens ook in dat de opdrachtgever altijd aansprakelijk is voor schade.

Mensen moeten gewoon het benul en respect hebben om mijn spullen niet als tafel te gebruiken maar ja... je zou eigenlijk naar ze toe moeten lopen en een biertje op hun smartphone moeten zetten, kijken of ze dat normaal vinden. Meestal pak ik een glas direct van de speaker af, blijft grappig om dan de kop van zo iemand te zien als ie z'n biertje kwijt is laugh :D

Vroeger zetten mensen hun drankje ook vlot op mijn voorzetmeubel, een smalle rand met een hoop electronica erachter... stelletje idioten. Tegenwoordig zijn die voorzien van schuine randen dus dan valt er niks meer op te zetten, al heb ik het wel eens meegemaakt dat iemand zijn drankje dan maar gewoon op de inbouwpanelen van mijn mixer zette angry
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
7-7-2016 11:41

YourLiVe schreef:

Ik sta vrijwel nooit buiten zonder overkapping, staat ook in mijn voorwaarden. Daar staat overigens ook in dat de opdrachtgever altijd aansprakelijk is voor schade.
Heel leuk, maar daarmee is het nog niet betaalt.
Je zult als eerste zelf moeten zorgen dat alles foolproof is, en als er dan toch iets gebeurt is het maar afwachten of- en hoeveel je terugkrijgt.
Je gaat toch altijd de boot in.
Alles komt goed....
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
7-7-2016 11:48

YourLiVe schreef:

Mensen moeten gewoon het benul en respect hebben om mijn spullen niet als tafel te gebruiken maar ja... je zou eigenlijk naar ze toe moeten lopen en een biertje op hun smartphone moeten zetten, kijken of ze dat normaal vinden. Meestal pak ik een glas direct van de speaker af, blijft grappig om dan de kop van zo iemand te zien als ie z'n biertje kwijt is laugh :D
Benul en respect gaat vaak niet op een feest, op dat moment hebben ze lol en denken daar niet aan.
Opvallend is wel dat men altijd eerst het glas neerzet, en dan pas kijkt of jij het gezien hebt laugh :D .
Mijn blik zegt meestal genoeg, zo niet, zet ik het weg.
Krijgt hij of zij het later wel terug.
Bij een zelfde gast die voor de 2e keer dat geintje uithaalt drink ik het meestal op, liefst als hij nog kijkt en bedank hem dan ook met een vette "proost"en lach!
Of als ik niet lust, gooi ik het weg.
Daarna zie je ze nooit meer laugh :D
Alles komt goed....
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 281
7-7-2016 12:55
En dan heb je nog de mensen die drank op mijn actieve sub gaan zetten
Herkenbaar laugh :D vaak kijken ze je inderdaad eerst aan en als je niet heeeel boos terug kijkt zetten ze hem alsnog neer shut up :X
Heb tegenwoordig een bak die op de sub past, van binnen goed afgekit, scheelt een hoop ellende.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
7-7-2016 13:25

YourLiVe schreef:

Meestal pak ik een glas direct van de speaker af, blijft grappig om dan de kop van zo iemand te zien als ie z'n biertje kwijt is laugh :D
Ik heb hier ook heel veel last van, drank en handtassen, soms zie ik mijn subs niet meer van de hoeveelheid handtassen.
Dan neem ik al die handtassen weg en leg ze ergens langs de muur, en dan komen ze naar mij toe met de vraag 'waar is mijn handtas' dan is mijn antwoord 'ik weet het niet' als ze dan zeggen ja maar hij lag hier hier op je box, dan zeg ik dat dit geen tafel is voor hun spullen. Maar je blijft er op elk feest last van hebben, nu heb ik stickers gemaakt waarop staat 'geen glazen of andere prullen op de speaker plaatsen en dat helpt al een beetje.
Drank wegpakken hebben die idioten geen probleem mee, drank is gratis op huwelijksfeesten en dan halen ze een nieuw, op feesten waar ze de drank moeten betalen zijn ze uiteraard niet happy, maar ik evenmin met hun glazen op mijn subs.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
7-7-2016 15:57

Jake schreef:

Drank wegpakken hebben die idioten geen probleem mee, drank is gratis op huwelijksfeesten en dan halen ze een nieuw
Klopt, maar ze balen wel dat ie weg is en een nwe moeten halen, en daardoor komen ze niet meer bij mij in de buurt met hun glas laugh :D laugh :D laugh :D
Best leuk vak hoor.....plaatjes draaien laugh :D
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)