Forum > Licht

Showtec compact par 7 tri led aansturen met ledcon-02

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Ricardo VanilliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 29-3-2020
Berichten: 52
18-6-2016 21:14
Beste allen,

ik heb me een setje Showtec compact par 7 tri led spots aangeschaft ter vervanging van mijn JB Systems Plano led spots.
Nu probeer ik deze aan te sturen met mijn Ledcon-02 sturing, maar ik krijg dit gewoon niet voor mekaar. Er is wel een een soort van contact tussen de spot en de sturing maar iedere spot doet zo'n beetje zijn eigen ding. Ik kan geen kleuren kiezen of de ingebouwde programma's laten afspelen. Met de Plano's kon ik de DMX adressen automatisch instellen vanuit de Ledcon, maar dit lukt niet met de Showtec.
Is het mogelijk dat de Showtecs niet aan te sturen vallen via de Ledcon-02?

Alvast bedankt.
Ricardo VanilliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 29-3-2020
Berichten: 52
18-6-2016 23:28
Ok, bedankt. Dat is duidelijk.
Enig idee welke controller voor mij bruikbaar zou zijn? Het moet simpel zijn (zoals de ledcon). Ik stuur er enkel 4 ledparren mee aan. Heb eens zitten rondkijken. De Showtec led operator 1 lijkt erop, maar heeft precies geen voorgeprogrammeerde chases. Alle parren blijven dezelfde kleur hebben.
Met de Led operator 4 kan je wel zo'n programma's maken, maar die moet je er precies eerst zelf insteken?

Suggesties?

Alvast bedankt
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
19-6-2016 13:41
Bij de ledoperator moet je inderdaad de programma's zelf maken. Even werk, maar het voordeel is dat je veel leukere chases kunt maken dat diegene die in de Ledcon voorgeprogrammeerd zitten. Je kan ook een apart knopje voor strobe enz patchen, lijkt me.
Op youtube staan een paar filmpjes van hoe dat in zijn werk gaat.

Ideetje: Misschien kan je je ledparren wel met de Ledcon aansturen als je ze instelt op 3 dmx kanalen gebruiken ipv 4? Volgens de handleiding is dit in te stellen.
En Gaan!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
20-6-2016 10:47
De sturing die velen van ons altijd de Led Operator 4 noemden was eigenlijk genaamd de Led Operator. Helemaal prima omdat het duidelijk maakte dat het een 4 fixture variant was van de Led Operator 1. Probleem is nu echter dat Highlite met een nieuwe sturing gekomen is, genaamd de Led Operator 4. Dat kan en zal natuurlijk tot verwarring leiden.

De ShowTec Led Operator 4 is een recent apparaat en is een voorgeprogrammeerde sturing met vaste programma's en volgens mij een vaste kanaalindeling (RGBW). Volgens mij past die niet al te lekker bij devices die DRGB verwachten.

De ShowTec LED Operator is een reeds langer bestaand apparaat die te programmeren is en waarbij de RGBD kanalen vrij gepatched kunnen worden binnen de 4 kanalen van de fixture in kwestie (dus dimmerkanaal kan niet buiten z'n eigen 4 kanalen geplaatst worden). Wil je nog meer vrijheid (en wil je bijvoorbeeld dat het dimkanaal ook buiten de fixture z'n range moet kunnen liggen zoals bijvoorbeeld bij een 4-voudige balk met global dimkanaal), dan is de ShowTec LED Commander een goede optie.

D=Dimkanaal
R,G,B en W spreken voor zich volgens mij.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
20-6-2016 16:22

AMX_Pete schreef:

LEDCon-02 is compatibel met 4 kanalen ledspot uit de stal van ACME en ook alleen als die R-G-B-Master zijn en niet zoals de showtec Master-R-G-B.
Wellicht lukt het door de LedCon-02 in de 4-kanaals stand te zetten (schakelaar achterop) en daarna de spots op kanaal 4, 8, 12 en 16 te zetten. Dan pakt elke spot het dimkanaal van de vorige spot (maar volgens mij is die toch globaal geregeld en hangt deze voor alle spots aan de master dimfader).

Lijkt me het proberen waard (en kost niks).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ricardo VanilliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 29-3-2020
Berichten: 52
22-6-2016 14:15
Ik zal toch eerst nog eens die Ledcon proberen te koppelen en de adressen opnieuw in te stellen. Ik dacht dat ik eruit was met de (voorgeprogrammeerde) Led operator 4, maar als die mogelijk problemen gaat geven is dat dus ook geen optie sad :( . Ik ben op gebied van (DMX) licht nogal een leek. Ik heb me de laatste week wel redelijk ingelezen in het thema en ook youtube heeft enkele goeie filmpjes waarop alles redelijk dummy proof wordt uitgelegd.

Bedankt allemaal. Ik laat nog weten hoe het afloopt.

EDIT:

Dat werkt helaas ook niet. Iedere spot blijft een beetje doen waar hij zin in heeft. Zelfs als ik de master fader van de Ledcon beweeg veranderen de kleuren van sommige spots of schieten ze in strobe modus...
Nu had ik toch verwacht dat je spots van Showtec met een controller van hetzelfde merk zonder problemen zou moeten kunnen aansturen. Ik was nu aan het kijken naar de Led operator 6, zodat ik eventueel 2 extra fixtures zou kunnen aansluiten. Maar als die ook in de knoei komt met de kanaalindeling van met spots is dat waarschijnlijk ook geen optie. Die led commander vind ik precies te uitgebreid voor hetgeen ik nodig heb?
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
23-6-2016 13:01
De Led operator 6 is inderdaad een goede keuze, lijkt me.
Jammer dat de Ledcon niet compatibel is met je parren. Het toestel is natuurlijk bedoeld als "LM400" voor JB Systems Led parren.

Ik heb ook onlangs mijn eerste stappen binnen DMX gezet. Programmeren op een kleine lichttafel ging me niet af, maar met Sunlite software was ik snel weg.
En Gaan!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)