Forum > Licht

DMX naar USB (niet anders om)

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
WillemgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2016
Laatste: 2-3-2016
Berichten: 6
22-2-2016 22:51
oeps ja natuurlijk
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
23-2-2016 01:32
Niet moeilijk doen en zelf het vierkante wiel uitvinden.
Gewoon naar jasper, Big Bang luisteren, deze man heeft er ervaring mee.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
23-2-2016 08:43

Douwe schreef:

Niet moeilijk doen en zelf het vierkante wiel uitvinden.
Gewoon naar jasper, Big Bang luisteren, deze man heeft er ervaring mee.
Nou Douwe, ik wist niet dat het met die enttec pro ook ging lukken, ALS dat inderdaad een beetje fatsoenlijk wil werken kan hij er toch een paar tientjes mee besparen en vind ik het advies van Joep ook niet gek.

Ik blijf met die USB dingen persoonlijk echter het gedoe met drivers vervelend vinden, en dat je daarmee vaak afhankelijk bent van een derde partij. Bij artnet heb je daarentegen wel wat basale netwerk kennis nodig.

@OP. Verdiep je er ook even in welke software je gaat gebruiken. Value for money is capture inderdaad een echte aanrader, maar de goedkoopste versie accepteert slechts één universe input. Dat wil dan dus zeggen dat je een merger nodig hebt om beide lichttafels gelijktijdig te gebruiken. Let er op dat de wat duurdere nodes dit ook kunnen doen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
WillemgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2016
Laatste: 2-3-2016
Berichten: 6
23-2-2016 13:53
Ik zal proberen te luisteren naar Jasper ;-)

De basale netwerkkennis is wel aanwezig, en anders heb wel ik een broertje met erg veel verstand daarvan.
Ik heb freestyler al even geïnstalleerd maar ik zie zo niet of ik 2 controllers tegelijk zou kunnen gebruiken, waar moet ik dat zoeken?
Maakt het veel verschil in hardware of ik 1 of 2 controllers wil gebruiken?
2 is niet noodzakelijk, maar leek me gewoon leuk om ze beide tegelijk te gebruiken.
ik heb wel met een klein budget te maken en ik zou zelf een en ander kunnen solderen, dus een Velleman kit of iets dergelijks is ook wel een optie, tenminste als er zo'n kit bestaat.

Sorry voor al mijn vragen,maar ik probeer er al vragend er meer over te leren.

Wim
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
23-2-2016 14:34
Wat ga je met freestyler doen dan? Dat is geen visualiser.

Vertel eerst even wat je precies wilt bereiken.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
WillemgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2016
Laatste: 2-3-2016
Berichten: 6
23-2-2016 17:02
mm vandaar, ik las wat over freestyler en dacht laat ik het eens proberen.

Wat ik wil is steeds meer leren over DMX en het aansturen ervan.
Ik heb de Discovery 1024 om 8 movingheads aan te sturen en de Behringer LC2412 om de overige verlichting aan te kunnen sturen.
(4xT4 parren en 2x LED parren, een REVO led ding, octo pods, een rookmachine.. niet alles tegelijk, soms het een en soms het ander)
Ik heb thuis geen ruimte om alles op te bouwen en wil daarom graag mijn contollers aan de computer koppelen zodat ik daarop een stage kan simuleren die ik gewoon met de controllers kan bedienen.
zodat ik ook uiteindelijk een stage voor de tijd thuis al kan voorbereiden.

tijdens de zoektocht kom je echter zoveel tegen dat het er niet veel duidelijker op wordt.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 2057
23-2-2016 20:28
Haha, die discovery lijkt erg op de showtec creator 1024 en de showdesigner 1024, maar is toch weer net wat anders razz :p
Vreemd dat je met in verhouding toch relatief weinig licht nog een tweede tafeltje neemt voor "de rest".

Verder zou ik eerst eens wat spelen met demo´s van visualisers, om er achter te komen welke voor jou geschikt zou zijn. Houd er rekening mee dat je met de fixtures die je hebt, waarschijnlijk geen factory presets gaat vinden voor de visualisers. Hier zitten meestal toch standaard alleen de grotere moving heads van de A-merken in.
Niet goed, wel hard!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
23-2-2016 20:46
Hoewel het met wat truckendozen mogelijk lijkt de te zijn om de visualiser van de (oude?) grandma 3d aan te sturen, ben je in de praktijk al snel een paar 100 euro verder voor goedkope visualisatie software als capture argo of realizzer. Aan de bovenkant van het spectrum heb je oplossingen als Cast wysiwyg en ESP vision (+vectorworks), maar dan heb je het over meer dan een paar honderd euro.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
24-2-2016 00:50
Je kan natuurlijk in de Groot moeder II gewoon ook zelf fixtures maken en die gebruiken.

OT Wat je wil is zeker mogelijk, het is even het kostenplaatje wat je tegenover je inkomsten moet zetten.
Maar uit ervaring bij de drive in, waaruit dit forum en de webshop voortkomen, weet ik dat je helemaal niet zoveel hoeft te voor programeren.
Je hebt tijd zat om elke keer dat je een show doet, om weer een stukje meer uit je beschikbare fixures te persen.
Je moet niet denken dat ik dit denigrerend bedoel maar jij hebt geen visualiser nodig, die zijn handig bij het voorprogrameren van shows met 400+ fixtures. Jij moet je fantasie gebruiken.
Teminste zo deed ik het.
Want met de desks die je hebt kun je echt blind programeren! Zolang je weet wat welk spotje doet met welke waarde jij ingeeft in de tafel.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)