Forum > Geluid

19 inch cd speler met usb

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2011
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 134
17-8-2015 13:52

CyberDance schreef:

Kleine kick: iemand inmiddels ervaring met alternatieven nog niet in dit topic genoemd?

Ik ben voor mijn Side/Smaart rack op zoek naar een 1 of 2HE CD/USB speler zodat er ook vanaf FOH makkelijk een muziekje ingestart kan worden voor bijvoorbeeld soundcheck zonder dat er steeds naar de DJ booth gelopen moet worden.

De Denon DN-501c en Tascam CD-200SB zijn voor de hand liggende keuzes maar ook gelijk redelijk aan de prijs.
Ik heb enige tijd deze Tascam in een rackje bij mijn motu zitten. Gebruik meestal de spdif uitgang naar de motu toe, maar de eigen DAC van de Tascam is echt nauwelijks minder qua geluid. Dus goed geschikt om kwalitatief goed geluid op je FOH af te spelen en je PA te af te regelen op gehoor. Enige nadeel vind ik de wat tragere response tijd voordat er muziek klinkt, niet echt geschikt om als DJ mee te werken, maar ik heb daar zelf geen enkel probleem mee.
Verder kun je het SD-kaartje makkelijk in het apparaat laten zitten.
Kortom ik denk dat deze Tascam voor jouw toepassing prijstechnisch een prima keuze is.

Groeten, JD.
De stemming kleurt de weergave ...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
18-8-2015 01:39

djbirdie schreef:

Is de hierboven al genoemde NewHank MP103 geen optie?
Zou een optie kunnen zijn, maar het feit dat die enkel MP3 afspeelt is dan weer een minpuntje, zeker voor soundcheck muziek.

jdb schreef:

Ik heb enige tijd deze Tascam in een rackje bij mijn motu zitten. Gebruik meestal de spdif uitgang naar de motu toe, maar de eigen DAC van de Tascam is echt nauwelijks minder qua geluid. Dus goed geschikt om kwalitatief goed geluid op je FOH af te spelen en je PA te af te regelen op gehoor. Enige nadeel vind ik de wat tragere response tijd voordat er muziek klinkt, niet echt geschikt om als DJ mee te werken, maar ik heb daar zelf geen enkel probleem mee.
Verder kun je het SD-kaartje makkelijk in het apparaat laten zitten.
Kortom ik denk dat deze Tascam voor jouw toepassing prijstechnisch een prima keuze is.

Groeten, JD.
Kwaliteit van de DAC is zeker niet onbelangrijk inderdaad. Juist dat is één van de reden van zo een apparaat in het rack, ipv de veelgebruikte "iphone aan de mixer en muziekje afspelen" methode. In dat opzicht ben ik ook bang dat er weinig volwaardige alternatieven zullen zijn. Het rack in zijn geheel is al duur zat dus dan nog maar even doorbijten.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2057
18-8-2015 10:08
Lijkt me toch dat deze ook wel een klassiek audio ceedeetje afspeelt hoor wink ;)
Niet goed, wel hard!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
18-8-2015 11:20

joepurlings schreef:

Lijkt me toch dat deze ook wel een klassiek audio ceedeetje afspeelt hoor wink ;)
De newhank bedoel je? Doelde op wav of andere formaten vanaf de USB optie daarvan wink ;)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2057
18-8-2015 11:23
Lijkt me sterk dat hij wel kan waffen vanaf cd maar niet vanaf USB.
Wellicht dat iemand met zo'n apparaatje dat even kan testen?
Niet goed, wel hard!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
18-8-2015 14:12
Importeur geeft aan "via USB alleen mp3", zojuist weer even nagevraagd voor de zekerheid.

Overigens zou ik 320kbit mp3 niet echt zien als een bezwarend iets in dit geval (het gaat om audio en niet om meetsignalen volgens mij).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
18-8-2015 20:25
Hallo Tom,

Misschien is dit wat voor je, als de cd-functie ondergeschikt is (ik zelf gebruik CD's tegenwoordig maar een keer meer, om ze te digitaliseren naar WAV, tegenwoordig is er ook geen excuus (om schijfruimte) meer om MP3's te gebruiken).
Inmiddels de Wav Trigger al grondig getest en gemeten, ideaal om "white noise", "pink noise" en ander test-bestanden af te spelen voor Smaart metingen en demo's.

De geluidskwaliteit (16-bit stereo WAV files up to 44.1kHz, 100dB SNR) van dit bordje is echt heel goed, en vanaf afstand te bedienen (MIDI en serieel (DMX als je handig bent, en dat ben je happy :) )) of gewoon via wat drukknopjes (maak-contacten) voor player-functies (track terug, track verder, play, pause, stop, volume, sample rate offset, enz.).
Het is zelfs mogelijk om meerdere (14) tracks tegelijk af te spelen (polyfone), en is het mogelijk om je eigen firmware te schrijven (Keil ARM-MDK Lite).

Nadeel kan misschien voor je zijn dat hij alleen WAV bestanden afspeelt.

Aan de NewHank zou ik niet beginnen, echt diep triest hoe die klinken.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
19-8-2015 08:44

Webbie schreef:

Aan de NewHank zou ik niet beginnen, echt diep triest hoe die klinken.
NewHank is een (inkoop)merk, niet een apparaat. Heb je ervaring met de MP103?

Overigens kan de MKII versie van de MP103 in DAP Audio smaak (de DAP CDMP-150 MKII) wel WAV bestanden afspelen vanaf USB stick of drive.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
19-8-2015 18:05
Hallo Dre,

Dré schreef:

NewHank is een (inkoop)merk, niet een apparaat. Heb je ervaring met de MP103?
Mea culpa, iets te kort door de bocht, je hebt gelijk ik heb ervaring met de NewHank DUS1, dus niet met alle producten van NewHank.

Maar kan mij toch niet voorstellen dat die MP103 een apparaat is met een goed geluid.
Zeker als ze de zelfde rommelige bouwwijze aan de binnenkant hebben aangehouden als de DUS1.

Veel mensen denken dat het niet uitmaakt welke CD en/of media player je neemt en dat het geen verschil maakt in het uiteindelijk geluid.
Natuurlijk zijn de luidsprekers (en in mindere maten de amp) het meest bepalend in het uiteindelijke eindgeluid, maar een goede CD en/of Media speler t.o.v. een slechte of matige CD en/of Media speler is zeker goed te horen en te meten.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)