Forum > Geluid

Drumcomputer voor live gebruik?

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
29-7-2015 22:20
5 x bewerkt. Laatst door Webbie op 30-7-2015 10:13
Hallo,

Als je een beetje handig bent kun je de Wav Trigger gebruiken.
2048 vooropgenomen wav-bestanden (op Micro SD) kunnen afspelen via hardware/midi/seriëel "triggers" en polygoon (maximaal 14 wav-bestanden gelijk af te spelen).
Voor het geld een machtig mooi ding en zo aan te sluiten op je mixer.

Linker kanaal, spectrum analysis met de nieuwe Wav Trigger firmware v1.23.
https://www.dropbox.com/s/4x8traea78bxxlx/spectrum-123-wavtrigger-2.jpg?dl=1

Legenda (van onder naar boven):
Bruin = player op pauze
Blauw = player speelt wav-bestand af met "silence"
Rood = player speelt wav-bestand af met "white noise"
Donker blauw = player speelt wav-bestand af met "pink noise"


Geluidskwaliteit is ook perfect (nadat de engineer voor mij de firmware had aangepast). Onder lees je het verhaal:

SparkFun Forum waar ik ook post onder de naam Webbie.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
30-7-2015 08:38
Dat is een mooie inderdaad.
Ik heb een simpeler gevalletje van Ebay, nadeel is dat hier met speciale software de geluiden in geladen moeten worden en dat er maar 4 trigger inputs zijn.
Dit apparaatje heb ik samen met de nodige aansluitingen, 4 trigger drukknoppen en 4 jack bussen voor externe triggers, een 9V batterij houder en een audiotrafo in een doosje gestopt. Is bijzonder handig voor effectjes, jingles of bijvoorbeeld als "afdrukgeluid" bij een quiz, door de externe aansluitingen kan ik er gewoon grote paddestoeldrukkers op hangen.
Niet goed, wel hard!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 281
30-7-2015 09:55
Leuke site! Bedankt voor de tip happy :)
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
30-7-2015 10:50
Hallo,

Hieronder de drie sound shields (die allen seriëel aanstuurbaar zijn) die ik heb getest, waarvan de Smart Wav absoluut echt bagger is.

De Smart Wav klinkt heel erg slecht en voegt zelf het een en ander aan hoorbare bagger toe.
Ook de houder voor de SD kaart is erg gammel.

De Somo-II klinkt goed zonder bijgeluiden, maar speelt alleen MP3 af.
Eigenlijk is er geen excuus meer om MP3's te gebruiken, misschien voor de tags, maar zeker niet voor de uitwisselbaarheid, opslagruimte en/of geluidskwaliteit.

De Wav Trigger is absoluut de winnaar, perfect geluid (na de aanpassingen in firmware v1.23), speelt wave-bestanden (CD kwaliteit) af, seriëel/midi/hardwarematig aan te sturen (triggeren), polygoon (tot 14 bestanden), degelijke SD kaart houder.

Ideaal om er bijvoorbeeld een "WalkMan" van te maken die wav-bestanden met zeer goede geluidskwaliteit kan afspelen.

Van links naar rechts, Wav Trigger, Smart Wav en de Somo-II.
https://www.dropbox.com/s/biqnbccupxjkifi/wavtrigger-smartwav-somo-II-front.jpg?dl=1

https://www.dropbox.com/s/rqvojinllholu0m/wavtrigger-smartwav-somo-II-back.jpg?dl=1

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)