Forum > Licht

SGM Studio 24 Scan Control vraagje

(70 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
NicoHStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-12-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 26
9-6-2013 11:49
Kan iemand mij helpen met het volgende ;
Ik heb een dimchase gemaakt met 8 movingheads. De chase opzich werkt maar ik krijg geen vloeiende overgang tussen de stappen door middel van de speed / rate knoppen. Enkel de snelheid van de chase reageert.

Effect type staat voor de dimmer ingesteld op dim.
Slope speed staat voor de dimmer ingesteld op soft.

Iemand een idee ?
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 281
3-7-2015 11:19
Goedemorgen,

Ik heb onlangs een SGM Scancontrol 12 tafeltje aangeschaft voor wat kleine producties.
Een schuifje is toch handiger dan software in sommige gevallen.
Nu bevat deze tafel echter oude firmware waardoor alle aangemaakte fixtures zijn verdwenen na een reset.
Met nieuwe firmware schijnt dit niet meer het geval te zijn en kun je de tafel na een klus dus resetten zonder alle fixtures te verliezen.

Ik heb een nulmodem kabel besteld en op internet de utility van SGM gevonden om de tafel te updaten, echter wanneer ik de software opstart kan hij de tafel niet vinden (foutmelding). Ik heb eerst een kabel zelfgemaakt volgens de specificatie in de handleiding, toen deze niet werkte heb ik een nulmodem kabel besteld. Beide werken dus niet.
Instelling op de dipswitch staan volgens mij goed (alles off) en ik maak gebruik van een pc met fysieke com poort (dus geen USB) andere PC's gaven hetzelfde resultaat.

Kortom de vraag :-) ;

1 - Heeft iemand ervaring met het updaten en misschien een idee wat ik verkeerd doe?
2 - Heeft iemand nog recente firmware beschikbaar. (Heb gemaild naar SGM maar geen reactie gekregen)
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
6-7-2015 13:57
Heb je het al eens op een eXtra Problemen (XP) Windows geprobeerd?
Kan me voorstellen dat de Windows 7 of de nieuwere maak-van-je-pc-een-tablet Windows varianten wellicht de seriële poort anders aanspreken.

Moet de tafel verder niet in een of andere transfer modus komen, bijvoorbeeld door een bepaalde knopcombinatie vast te houden onder het opstarten?
Niet goed, wel hard!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 281
6-7-2015 15:15
Heb je het al eens op een eXtra Problemen (XP) Windows geprobeerd?
Kan me voorstellen dat de Windows 7 of de nieuwere maak-van-je-pc-een-tablet Windows varianten wellicht de seriële poort anders aanspreken.
Heb windows 7 Pro , windows XP pro en een terminal met een minimale installatie van XP geprobeerd.
Bij alle drie hetzelfde resultaat, ook diverse bitrate's geprobeerd en de functie auto bitrate, zonder succes helaas.
Moet de tafel verder niet in een of andere transfer modus komen, bijvoorbeeld door een bepaalde knopcombinatie vast te houden onder het opstarten?
Zojuist nog even gekeken maar hier staat niets specifiek over vermeld in de handleiding.
Enkel dat het mogelijk is de PC aan te sluiten en zo de firmware te updaten.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 281
22-7-2015 12:48
Niemand bekend met dit probleem? sad :(
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
22-7-2015 16:20
Krijg je via het programma hyperterminal wel een reactie van het apparaat? Weet je zeker dat er nergens wordt opgegeven wat de baudrate, aantal bits, parity, flow control en stopbit(s) moeten zijn? Dat is namelijk extreem cruciale informatie.

Korte hyperterminal howto.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
23-7-2015 06:36
Hallo,

Inderdaad wat Dré aangeeft is heel belangrijk.

En misschien heel simpel, heb je wel de juiste COM-poort geselecteerd?
(te achterhalen in "Apparaatbeheer" => "Poorten (COM & LPT)" )

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 281
23-7-2015 15:02
Hoi,

Poort is zeker de juiste, kan andere apparaten wel bedienen via die poort, ik kan enkel poort en baudrate instellen, heb elke baudrate geprobeerd.
Ik ga zsm even testen met hyperterminal, als ik daar de gegevens juist heb krijg ik meteen reactie van de tafel of moet ik een commando sturen om reactie te krijgen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
28-7-2015 09:47
Geen idee eigenlijk (heb zelf hyperterminal indertijd alleen gebruikt met modems; daarbij gebruikte je dan at commando's). Volgens mij begon modem met melding "OK" (maar kan zo zijn dat ik me vergis en kan ook zijn dat andere apparaten anders reageren).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
29-7-2015 21:31
Hallo,

Ik heb toevallig van de week ook zitten kloten met een seriële verbinding
Uiteindelijk met CoolTerm aan de gang gekregen, hoefde alleen de poort-instellingen goed te zetten.

CoolTerm is er voor Windows en Mac, en is gratis.

Je hebt toch wel de RX aan de TX gemaakt en andersom, je zal niet de eerste zijn die RX verbind aan RX en TX aan TX
Probeer het eens met alleen de RX en TX aan te sluiten.
En gebruik je HEX(adecimaal) of ASCII commando's?
Zover ik uit de manual begrijp is het ASCII.

Handleiding SGM Studio 24

TIP: ik gebruik tegenwoordig dit handig programmaatje voor trouble-shooting, Serial Port Monitor, draait op de achtergrond mee zodat je kan zien wat er precies gebeurt, IDEAAL.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)