Forum > Geluid

Isolatie opslag

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DJ StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2008
Laatste: 4-3-2024
Berichten: 59
3-4-2015 15:37
Beste forumleden,

Ik heb mijn actieve speakerset van mackie nu in een garage opgeslagen die enigsinds geïsoleerd is. In de winter vriest het wel binnen. Ik heb tot nu toe nog noot problemen ondervonden (er zitten ook dikke hoezen omheen) en voor gebruik laat ik ze altijd goed aclimatiseren. Nu ga ik verhuizen en heb daar een enkelsteense muur met een golfdak. Is het nog steeds slim om de speakerset daar in te zetten? Of moet ik eerst de garage goed isoleren?

Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2052
3-4-2015 15:41
1 x bewerkt. Laatst door Frank76 op 3-4-2015 17:27
Kou is niet je grootste vijand, dat is vocht!
Isolatie zonder verwarming is slechts een vertraging van de kou. Zwaar geisoleerd, maar geen ventilatie zou alleen maar slecht zijn. Het vocht dat toch binnenkomt kan niet weg.

Beste zou zijn goed isoleren, goede ventilatie en een verwarming om hem vorstvrij te houden.

Nu zo tegen de zomer zou ik voorlopig alleen voor goede ventilatie zorgen. En natuurlijk zorgen dat de muizen er niet in kunnen. Een speakerhoes is wel een heel lekker zacht nestje ;-)

Edit:
golfplaten dak alleen dichtzetten met rooster/gaas tegen de beesten. Ventileert uitstekend (maar wordt daardoor wel koud!)
Als je niet isoleert een "regenjasje" eronder tegen de condensdruppels.
Heb een soortgelijk schuurtje staan (met tuinrommel erin overigens)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
3-4-2015 16:40
Mackie wordt dan muizie!

laugh :D
Free beats!
DJ StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2008
Laatste: 4-3-2024
Berichten: 59
8-4-2015 13:29

Frank76 schreef:

Kou is niet je grootste vijand, dat is vocht!
Isolatie zonder verwarming is slechts een vertraging van de kou. Zwaar geisoleerd, maar geen ventilatie zou alleen maar slecht zijn. Het vocht dat toch binnenkomt kan niet weg.

Beste zou zijn goed isoleren, goede ventilatie en een verwarming om hem vorstvrij te houden.

Nu zo tegen de zomer zou ik voorlopig alleen voor goede ventilatie zorgen. En natuurlijk zorgen dat de muizen er niet in kunnen. Een speakerhoes is wel een heel lekker zacht nestje ;-)

Edit:
golfplaten dak alleen dichtzetten met rooster/gaas tegen de beesten. Ventileert uitstekend (maar wordt daardoor wel koud!)
Als je niet isoleert een "regenjasje" eronder tegen de condensdruppels.
Heb een soortgelijk schuurtje staan (met tuinrommel erin overigens)
Frank,
Bedankt voor de tips ga hier zeker wat mee doen. Ik was van plan om inderdaad met roostertjes het dak dicht te maken en dan misschien ook wat gaten dicht stoppen(ongeveer 1/3 openlaten). voor de speakareset ga ik een soort van inrij kast maken van een balken frame met wat houten planken en hier wil ik nog wat rockwol tussen stoppen. Dan heb ik meteen een werkbank om wat te repareren of zo.
Dan hang ik er een digitale thermometer en vocht meter in die kast dat ik op mijn telefoon uit kan lezen hoe koud en vochtig het is en dan kan ik ze altijd nog binnen halen als het moet. Of eventueel een verwarming neerzetten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)