Forum > PC related Forum

Muziek rippen

(81 reacties. Pagina 9 van 9)
Moderator(s): Dré
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 13-4-2024
Berichten: 167
2-3-2015 22:49
Ik ben dus ook nog van de fysieke schijfjes in m'n handen houden, maar ben ik dan echt al zo oud? razz :p Overigens wordt cd's kopen steeds minder. Een jaar geleden vond ik bij de FRS's vaak nog leuke albums en compilaties voor leuke prijsjes, maar de CD-winkels verdwijnen als sneeuw voor de zon. Eigenlijk zijn de enige nieuwe CD's die ik nog koop, de Hitzone's. Maar voor het compleet maken van mijn 50's-90's collectie, struin ik zo af en toe over marktplaats, en dan kom je prijzen tegen waar Itunes en consorten niet tegenop kunnen.

Overigens rip (om de juiste termen aan te houden) ik mijn cd's ook met Audiograbber, maar die haalt zijn tag's van de FreeDB database. Weinig programma's die daarin meer up-to-date zullen zijn, daar ze vrijwel allemaal FreeDB gebruiken.

Overigens is dus een lijstje van de interwebs importeren met Tagscanner een werkje van een minuut..

't Is natuurlijk vloeken in de kerk, maar de Hitzone-torrents zijn tegewoordig van prima kwaliteit, zonder schijfjes rippen en tags zoeken...
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
4-3-2015 06:44

Hollender schreef:

Ik denk dat je er dan toch vreselijk aan verliest. Gebruikte cd, en al helemaal platen, leveren geen drol meer op op de tweedehands markt. Enkele unieke uitzonderingen daargelaten...
Muziek moet je nooit verkopen is mijn mening, tenzij het een nietszeggend genre is waar je anders ook nooit naar zou luisteren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)