Forum > Newbie Forum

kamer opvrolijken

(24 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Tim1998Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-2-2015
Laatste: 20-2-2015
Berichten: 4
18-2-2015 22:57
2 x bewerkt. Laatst door Tim1998 op 18-2-2015 23:39
hallo,

ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum, ik begin langzaam aan wat meer te begrijpen over verschillende soorten speakers en alles wat daaromheen zit wink ;)

waarvoor ik dit topic heb gemaakt:
we gaan dit aar verhuizen en ik wil daar graag mijn kamer wat ''opvrolijken'' met wat geluid.
nu moet dit wel fatsoenlijk geluid zijn en er mag best wel wat bass inzitten. (moet af en toe voor mezelf een feestje kunnen bouwen)
de bass moet wel regelbaar zijn, anders heb ik last van mijn moeder wink ;) .
als ik zal wat kan stellen aan de speakers dan is dat ook geen probleem.

zelf zat ik te denken aan 2x een speaker die ik kan ophangen (www.new-line.nl/nl/installatie-horeca-luidsprekers/jb-systems-k-80-black_7640.htm??)

en dan, welke versterker... (www.new-line.nl/nl/versterkers/dap-audio-palladium-p-400-zwart_11476.htm?)

ik wil verder niet nog meer idiote dingen gaan zeggen, dus adviseer maar raak! als jullie een advies geven, kunnen jullie best wel reden geven waarom, ik doe zelf nu 4e jaar elektro-mechanica dus ik hoor dat graag wink ;)

en misschien ook handig als ik een budget vermeld:
ongeveer 900,- euro

gegroet,
tim
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
18-2-2015 23:12
Hi Tim,

Welkom op het forum! Klein tipje als begin, New-line is een webwinkel, net als de concurrent waarnaar jij zojuist twee keer linkt sad :( hier in de shop staan om te beginnen al dezelfde speakers voor dezelfde prijs, dus als je je bestelling nou gewoon hier plaatst is dat wel zo netjes...

Tweede: je kiest vrij kleine speakers maar hebt voor een slaapkamer een leuk budget voor je setje. Je zou dus best naar wat serieuzere speakers kunnen kijken, en als de ruimte dat toelaat vooral iets grotere woofers. Je begint zelf over een goede bas dus dan zou ik iets groter kijken dan 8"...

Derde: om de tonen te kunnen regelen en daarmee de stemming van je ma ook, zou ik een klein mixertje kiezen. Die hebben vrijwel allemaal 3-bands toonregeling, een normale PA versterker heeft dat namelijk niet.

Misschien een idee om, meteen weer wat ruimtebesparing, gebruik te maken van actieve speakers? Zit je versterker ingebouwd. Mengpaneel erbij en klaar!
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
Tim1998Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-2-2015
Laatste: 20-2-2015
Berichten: 4
18-2-2015 23:15
ik kan het ook helemaal mis hebben, misschien heeft het helemaal geen zin.
wat ik gewoon wil is een beetje kunnen knallen, maar er moet ook bij een wat zachter volume toch genoeg te horen zijn voor mij, dus niet voor de kamer ernaast razz :p

ik heb al een setje voor naast mijn PC (Trust Tytan 2.1 Subwoofer Speaker Set - zwart)

gegroet,
tim
Tim1998Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-2-2015
Laatste: 20-2-2015
Berichten: 4
18-2-2015 23:21

martinus schreef:

Hi Tim,

Welkom op het forum! Klein tipje als begin, New-line is een webwinkel, net als de concurrent waarnaar jij zojuist twee keer linkt sad :( hier in de shop staan om te beginnen al dezelfde speakers voor dezelfde prijs, dus als je je bestelling nou gewoon hier plaatst is dat wel zo netjes...

Tweede: je kiest vrij kleine speakers maar hebt voor een slaapkamer een leuk budget voor je setje. Je zou dus best naar wat serieuzere speakers kunnen kijken, en als de ruimte dat toelaat vooral iets grotere woofers. Je begint zelf over een goede bas dus dan zou ik iets groter kijken dan 8"...

Derde: om de tonen te kunnen regelen en daarmee de stemming van je ma ook, zou ik een klein mixertje kiezen. Die hebben vrijwel allemaal 3-bands toonregeling, een normale PA versterker heeft dat namelijk niet.

Misschien een idee om, meteen weer wat ruimtebesparing, gebruik te maken van actieve speakers? Zit je versterker ingebouwd. Mengpaneel erbij en klaar!
mijn excuses! ik heb tot nu toe gewoon wat rondgekeken, maar als jullie dezelfde opties bieden ga ik natuurlijk voor deze shop. ik zal zo de links even aanpassen

de kamer moet je vanuit gaan dat die iets zal zijn van 5m bij 5m

en i.p.v van een 8'' woofer, 12'' dan?
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
18-2-2015 23:21
deze vraag schreeuwt om syrincs m3-220.... Dré waarom waren die ookalweer uit de shop?
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
18-2-2015 23:28
Je hebt het niet helemaal mis hoor! Alleen voor zo'n net budget kan je gewoon meer (als je wil). Je hebt het zelf over "een feestje bouwen voor jezelf" en misschien zal dat ook wel eens voor je vrienden zijn ofzo, dus waarom dan niet iets grotere speakers? Dat was de hele strekking van mijn verhaal, puur behulpzaam bedoeld. Maar als jij liever gaat voor de door jou genoemde set, kan je bijvoorbeeld gaan voordeze versterker, de door jou genoemde speakers en zo'n soort mixertje

Kan je hier wat mee?
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
18-2-2015 23:31
1 x bewerkt. Laatst door Martinus op 18-2-2015 23:38
mijn excuses! ik heb tot nu toe gewoon wat rondgekeken, maar als jullie dezelfde opties bieden ga ik natuurlijk voor deze shop. ik zal zo de links even aanpassen
Top happy :)
de kamer moet je vanuit gaan dat die iets zal zijn van 5m bij 5m
en i.p.v van een 8'' woofer, 12'' dan?
10 of 12 inch Lijkt me een goede keuze!
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
Tim1998Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-2-2015
Laatste: 20-2-2015
Berichten: 4
18-2-2015 23:33
ik kan daar zeker wel wat mee.

maar ik sta ook open voor andere opties hoor!
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
18-2-2015 23:42
Je weet zelf het beste of er in de toekomst nog wat meer mensen in die kamer komen feesten enzo, in dat geval zou ik idd 12" speakers pakken met een serieuze versteker zoals waar ik naar linkte. Dan heb je in ieder geval een leuke basis!
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
19-2-2015 08:27
Kijk eens naar de FBT X-Lite 12. Kan je een heel serieus feestje mee bouwen, ook in de toekomst. Nieuw passen die wel in je budget.
Later nog een paar statiefjes erbij en je bent helemaal klaar.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)