Forum > Off-Zone

Bedrijfsnaam

(129 reacties. Pagina 4 van 13)
Moderator(s): Dré
DJLPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 25-4-2022
Berichten: 114
7-1-2015 16:11
Je geeft zelf het antwoord al. Het klinkt misschien leuk, maar als je het niet echt doet, zou ik het niet in je naam zetten wink ;)

Verder niet ál te lang nadenken om een naam. Een goede naam bouw je op, die verzin je niet sneaky :V
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 2052
7-1-2015 16:24
Is een modeverschijnsel volgens mij. Want waar begint of eindigt een productie.
Al eens nagedacht over Geerts Geluid ?
Licht en beeld kan ook prima onder die naam (ook al doet het anders vermoeden)
Geerts Geluid allitereert lekker en blijft dus hangen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-1-2015 22:46
Die vind ik ook wel sterk Frank... Geerts Geluid en licht kan overigens ook prima, al bekt Geert Geluid inderdaad wat lekkerder.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
7-1-2015 22:50
Geerts Geluid klinkt als een goede slogan voor de PVV wink ;)

Dan zou ik eerder kiezen voor MG Entertainment. Mocht je toch je initialen willen gebruiken. Entertainment kun je breder inzetten, mocht je ooit uitbreiden met een groter aanbod aan diensten dan kun je dat daar ook onder inschalen.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
8-1-2015 02:41
"Entertainment" term associeer ik met grootheidswaanzin, maar dat komt mede omdat ik laatst iemand probeerde te bellen en vervolgens een soort amerikaans gemaakte stem als voicemail kreeg met naam-entertainment. Dit terwijl ik weet dat die zo groot niet eens is.
Aangezien ik van alles wat doe heb ik er maar gewoon "Multiservice" van gemaakt.
Gr Evert M
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-1-2015 07:10
Mijn officiële bedrijfsnaam is ook "YourLiVe entertainment". Dat vind ik niets met grootheidswaanzin te maken hebben, dat is gewoon wat ik doe. Als ik graag heel groot had willen overkomen had ik er wel "Group" achter gezet wink ;)

"Entertainment" associeer ik overigens niet echt met licht en geluid verhuur, in die branche zie je steeds vaker iets als "event support".
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 2052
8-1-2015 08:35
Mijn associaties:
entertainment: dj, entertainers, clowns, artiesten al dan niet voorzien van licht en geluid.
Event support services (en dergelijke): kan licht en geluid zijn, maar net zo goed personeel voor achter de bar, glazen, tafels, stoelen etc etc.
De term grootheidswaanzin snap ik wel in deze context. Het lijkt een modekreet van kijk eens hoe groot we zijn en wat we allemaal kunnen.

Beperk je tot wat je doet. Zelden doet iemand alleen geluid, dus met de naam geluid kan je ook prima licht en beeld doen (AV installaties) dat hangt immers samen.
Ook handig: zorg voor een A als beginletter, sta je goed bovenaan in diverse alfabetische lijstjes! de G doet het beter als MG etc.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
8-1-2015 09:29
De toevoeging die ik het meeste tegen kom zijn vaak toch wel (ff uit de losse pols):
-show
-showtechniek
-party
-music
-rental
-verhuur
-events
-entertainment
-sound
-sound & light
-geluid
-licht en geluid
-drive in show
-audio
-light
-PA
-discoshow
-productions
-service

En allerlei samenvoegingen hier van (denk aan: PA-service, music-service, partyshow, events entertainment, music & rental etc).

En 1 die ik maar 1x eerder heb gehoord en daardoor wel goed is blijven plakken:
-festivity
Was volgens mij iets in de trend van: Festivity Sound(s?), maar ik kan zo snel even niets meer terug vinden van dat bedrijf.

Andere voorbeelden kunnen zijn:
Marijn Music of Martijn Geerts Music (MGM)
of
Marijn Music & Rental (MMR)

Als je twijfelt aan het gebruik van je eigen naam/initialen probeer dan voor jezelf anders eens een "gedachtespin" te maken. Als hoofdonderwerp pak je jou drive in show, en vervolgens ga je alles opschrijven wat hier bij hoort.
Zo ben ik als volgt op mijn naam gekomen:
Drive in show--> verlichting--> par lampen --> spots--> spotlight
Drive in show--> muziek--> feest--> vermaak --> entertainment.
Samengevoegd: Spotlight Entertainment
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
8-1-2015 10:06
Eigenlijk vind ik zijn eigen voorstel nog een van de beste.
MRG licht & geluid

Korte krachtige naam die blijft hangen, samenvatting van je hoofdactiviteiten. In de gouden gids kun je dan nog altijd een opsomming maken van alles wat er nog bij komt.

En zoals iemand anders hier al zei (dacht dat dat Frank was) een goeie naam moet je niet bedenken, die moet je maken...
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
8-1-2015 10:50
Voor je je naam kiest zou ik ook zeker even kijken of er een mooie website domeinnaam nog voor beschikbaar is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)