Forum > Geluid

Rodec Progressive Series

(25 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Johnny DramaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2014
Laatste: 17-3-2016
Berichten: 24
23-12-2014 02:02
Beste New Liners,

Ik zou graag nog een mixer kopen en momenteel heeft de rodec mx1800 de voorkeur.
Helaas kan ik maar weinig reviews terugvinden en ook bijna geen gebruikerservaringen.

De progressive reeks is geen succes geworden maar inzake geluidskwaliteit was de MKIII top (en de beste EQ imho).
Waren er gekende problemen of bugs in deze reeks ?

Geluidskwaliteit is primair voor mij, ik maak geen gebruik van effecten en heb een mixer liefts zo eenvoudig mogelijk.

Huidige mixers in mijn bezit:
    Xone 92r
    Rane 2016a + expander
    DJM 909
    Rodec SM200
    Rodec 180MKIII
Een mooie collectie waar ik heel erg blij mee ben, zou de MX1800 een kwalitatieve aanwinst zijn (of meer van hetzelfde) ?

Alternatieven (kunnen) zijn:
    Formula sound (FF4000/6000)
    Ecler SCLAT
    Dateq ? (LPM, Apollo)
Budget is 750 euro max (2ehands in goede staat)
If they don’t want to see the light…..just make them feel the beat…..
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
23-12-2014 09:46
Waarom geen MX 180-240-300 MK III erbij zoeken dan?
De 1800 is overigens gewoon de opvolger voor de 180. Ken de 1800 niet, maar het lijkt me dat deze volledig gelijkwaardig is aan de 180 of zelfs verbeterd.

Enig zwak puntje van de 300 vind ik de voeding. Werkt prima, zakt niet in, maar wordt wel vrij warm (of is dat exemplarisch?)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Johnny DramaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2014
Laatste: 17-3-2016
Berichten: 24
23-12-2014 10:36
Hoi Frank,

Alvast bedankt voor uw reactie.
Misschien even toelichten dat ik geen verhuurbedrijf ben, enkel 'verzamelaar' van (kwalitatieve) mixers.
Aangezien ik al een MX180MKIII in mijn bezit heb, zou een tweede van dezelfde reeks niet echt een aanwinst zijn.

Bovendien zou de progressive reeks een volledig andere opbouw kennen dan de oude mx-reeksen...met een nog beter geluid.
Daarom ben ik ook op zoek naar eigenaars / gebruikers die ervaring hebben met de progressive reeks (1800, 2200 & 3000).

Er is online heel weinig terug te vinden over deze reeks dus ze zijn geen succes geworden...
Alleen vraag ik me af waarom... bugs/problemen, slechte prijs/kwaliteit of gewoon niet meer 'hip' genoeg voor de huidige dj's.

Toch bizar dat de MKI tot MKIII reeksen zo succesvol waren en ik nu eigenlijk verwacht dat Rodec dezelfde riichting uit gaat als Vestax en Ecler (al hoop ik van niet).
If they don’t want to see the light…..just make them feel the beat…..
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
23-12-2014 12:14
Van de mx180 weet ik dat ze een warme sound hebben die door velen gewaardeerd werd, echter waren het ook behoorlijke ruisbakken waardoor ze door menig technieker weer niet gewaardeerd werden. Een van de sterke punten van de mx180 is de degelijkheid. Echt gebouwd als een tank, hufterproof en een enorme headroom.
Als je nog een leuke mixer zoekt om je collectie mee aan te vullen, kijk dan eens naar het merk Hi-level. Die maken ook goeie mixers maar zijn erg onbekend. Ik heb het vrij recentelijk ontdekt en wat ik er tot nu toe van heb gezien en gehoord heeft wel indruk op mij gemaakt.
Een echt collectorsitem in mijn ogen gaat de Ecler evo5 zijn. Misschien ook eens naar kijken. Denon dn-x1700 is ook een zeer kwalitatieve mixer maar nooit echt populair geworden.
Free beats!
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 694
23-12-2014 13:18
Ik zou toch ook eens gaan spelen met een Dateq, en dan met name de XTC 1 en LPM/Apollo serie, die hebben ook niet voor niets zoveel fans... Wie weet wordt je daar ook wel vrolijk van.
Kan niet zeggen of ze beter of slechter zijn dan een Rodec, die heb ik nooit in mijn handen gehad..
Maar ik ben van Pioneer teruggegaan naar Dateq, en heb nooit meer omgekeken! happy :)
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
23-12-2014 13:33
Ik ben van een Dateq LPM naar een pioneer djm 900 nex gegaan, en nu overgestapt naar een rodec 240 big brother mk3.
Pioneer staat inmiddels te koop, voor mij hoeven die effecten niet, loops en hotcues zitten op mijn denon hc 4500 dus een mixer moet simpel zijn voor mij, moeilijk als je mij nu vraagt waar ik het liefst mee werk, dan zou ik toch de dateq zeggen.
Een collega werkt met een rodec 3000 en die wil niets anders meer, voor zijn 3000 had hij een 180 en hij blijft bij het merk rodec.
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
23-12-2014 13:45
Ik heb enkele jaren een Rodec MX-3000 van de progressive reeks gehad.
Zelf heb ik er geen problemen mee gehad en het geluid is echt wel hoorbaar mooier dan de eerder MKIII reeks.
In deze progressive reeks is Rodec ook overgestapt op SMD techniek, voordien in de eerdere reeksen werd alles nog gewoon met de hand gesoldeerd.(weet niet of dat echt waar is).
Ook werken de kanaalfaders nu VCA gestuurd, dus geen last meer van krakende faders.
Natuurlijk als de fader echt slijt dan kunnen er onderbrekingen in de muziek optreden tijdens het schuiven pv kraken.
Ik weet wel dat er in het begin van de progressive reeks een probleem was dat de mixer in een klein percentage mixers plots uit zichzelf kon resetten door een slecht contact in de connectoren tussen de voedingsprint en de rest.
Rodec heeft daarvoor een pdf bestand online gezet hoe je dit (mits jezelf wat van electronica kent) zelf kunt oplossen.
Ze herstellen dit probleem ook gratis bij Rodec zelf.
Daarna (vanaf bepaalde serienummer) is het probleem door Rodec zelf al verholpen in de nieuwe mixers.
Maar ik heb het zelf nooit voorgehad met mijn mixer.
VincentsmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2011
Laatste: 18-3-2016
Berichten: 133
23-12-2014 14:43
Ik werk al jaren met DateQ Apollo's en bezit er tegenwoordig ook enkele, niks meer als lof voor deze tafeltjes!
Goede klank, dikke preamps die wel tegen een stootje kunnen (heb enkele collega dj's die het wel eens fijn vinden om de tafel eens flink op z'n 'zak' te geven), degelijke bouwkwaliteit (regelmatig meegemaakt dat er wel eens wat van fris of pils over een tafel ging, even de printen schoonmaken en niks aan de hand) en makkelijk in onderhoud.
Johnny DramaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2014
Laatste: 17-3-2016
Berichten: 24
23-12-2014 14:48
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties !

De opties die werden voorgesteld:

Hi-Level: had dit Duitse merk ook al 'ontdekt' maar nog niet kunnen uitproberen....blijft op mijn radar voor toekomstige aankoop
Ecler EVO5: to ingewikkeld (DSP/fx, geluidskaart, ...) en dus veel dat fout kan gaan + geen firmware updates of support sinds 2012/2013
Denon X1700: zelfde logica als de EVO5 en persoonlijk geen fan van Denon
Dateq: nog geen hands-on ervaring maar kwaliteit zit goed, kon een vibe overnemen voor weinig maar deze had problemen met de filters bij introductie dus niet gekocht. Appolo of LPM ga ik wel nog achter zoeken

Nog een merk dat hoog in mijn wanted list staat: Formula Sound (helaas zeer moeilijk te vinden en nog steeds erg aan de prijs) en D&R

Vorige contacten met Rodec HQ waren zeer positief en beetje support aan de lokale producten kan nooit kwaad.
Momenteel gaat m'n voorkeur nog uit naar Rodec, ik ga namiddag eentje checken en momenteel 2 opties (mx1800 & mx3000).
Die laatste is overkill, heb nooit meer dan 4 of 5 kanalen nodig...

Nogmaals bedankt voor het posten, hopelijk komt er nog wat info/ervaringen

Ps. geen van mijn toestellen (mixers, cdj's, SL1200, ...) worden door derden gebruikt, ik heb gewoon een verslaving aan high-end spul dat tegenwoordig voor zeer lage prijzen te verkrijgen is. Laat de idioten maar +1100 euro ophoesten voor een 2ehands DJM 900, ik weet wel beter...
If they don’t want to see the light…..just make them feel the beat…..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
23-12-2014 15:10

Soundpower schreef:

Ik zou toch ook eens gaan spelen met een Dateq, en dan met name de XTC 1 en LPM/Apollo serie, die hebben ook niet voor niets zoveel fans... Wie weet wordt je daar ook wel vrolijk van.
Een Dateq koop je voor z'n degelijkheid, niet zozeer vanwege z'n geluidskwaliteit. De XTC koop je al helemaal niet vanwege de geluidskwaliteit (want hoe leuk VCA's ook zijn voor de DJ, voor de audio zijn ze niet altijd even transparant).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)