Forum > Licht

Led bron in oude armaturen plaatsen

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
27-11-2014 13:10
Helemaal gelijk Joep, maar ik vraag me af hoe je je redt wanneer door een of andere reden jouw verbouwde scans uitfikken en de feestzaal waar ze in staan mee afbrandt of er een vliegtuig crasht door storing in de telecombanden.

ec.europa.eu/enterprise/policies/single-market-goods/cemarking/professionals/manufacturers/directives/index_nl.htm?filter=6
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
27-11-2014 13:12
Tja in dat verband vraag ik me ook af hoe veel importeurs van in Azië gebouwde apparaten zich houden...

Verder kun je een CE conform apparaat samenstellen uit onderdelen die elk apart CE conform zijn, en op de juiste manier toegepast worden.
Niet goed, wel hard!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
27-11-2014 14:06
Dus Bams, jij laat alle apparatuur die je hebt jaarlijks NEN 3140 keuren? Dat moet eigenlijk ook.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
27-11-2014 16:58
Zucht.. Dit is wel een beetje zoals het heel vaak gaat op het forum he...

Iemand komt met een leuk plan, en meteen worden alle beren op de weg gespot.

Wil je vernieuwen, innoveren, dan moet je durven. Eerst eens kijken of het werkt, dan kun je gaan kijken naar de regelgeving. Anders kom je nergens. Dit soort reacties op topics dragen nergens toe bij en maken het lezen alsof je tot je middel in de drek staat en probeert vooruit te komen.

On topic : Ik heb een 100 watt led module in een phantom spot 250 gebouwd een tijdje terug, mijn ervaring is , dat ondanks dat de led op papier niet de lichtopbrengst lijkt te hebben van een msd250, in praktijk het lijkt of er veel meer output is dan met een nieuwe lamp en schone optiek. Kleuren zijn levendiger, en doordat de lichtbron vrijwel vlak is, en er minder reflectie is, zijn gobo's inderdaad strakker. (minder "halfschaduw")

Als er een plug en play of handige ombouwkit zou zijn voor oude msd armaturen zou ik dat zo inbouwen. Net zoals ik veel plezier beleef aan after market led spotjes ter vervaning van hallogeen in de huiskamer, en van de lampen in m'n auto's. Mechanisch zijn veel oude armaturen bullitproof, en als je bekijkt wat een leuke msd 250 movinghead nu nog oplevert, dan zou je wel eens op een hele kosteneffectieve manier een mooie lichtset kunnen bouwen op zo'n manier.. En het hobbyplezier is ook niet mis!

Ook leuk : een dikke led module in een derby zetten! plezier gegarandeerd!

gr,

Stijn.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
27-11-2014 17:41

stieno schreef:

Zucht.. Dit is wel een beetje zoals het heel vaak gaat op het forum he...

Iemand komt met een leuk plan, en meteen worden alle beren op de weg gespot.
Dat gevoel had ik nu ook sad :(
Enne wat veiligheid betreft, ik denk dat je een stuk minder gevaar hebt met een 12 volt gestuurde led bron samen met een gesloten behuizings-voeding dan met een 250 watt MSD lamp in een armatuur, dus waar maken we ons druk om?

Enfin, aub back on topic.
En passant het truukje ook proberen uit te halen in mijn Spherion tri led speigelbol.
dit gaat helaas niet werken omdat je duidelijk een punt verlichting moet hebben.
Hoe groter het lichtvlak van de led, hoe groter de vlekken op de muur, en dat is niet mooi.
en een lens ervoor heb ik ook al geprobeerd om het licht te bundelen, maar dan kom je niet breed door de bol en heb je net zoals het nu zit meerdere bronnen nodig.

En met de scanners ben ook ook nog wel even zoet, want de sturing van de motoren is hier en daar een beetje gammel.
Dus ben nog even bezig om van vier proberen twee werkende te maken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
27-11-2014 22:42
Ola.. wil alleen maar aangeven dat het een leuke knutsel is, maar dat je het niet verder moet zien, met alle trammelant is het eenvoudiger je spullen te verkopen en nieuwe te kopen met een ledbron er in. als je het uit besparingsoogpunt doet kan je dat niet grootschalig zien.

Bij mijn solars was het probleem dat die lampjes een levensduur van 50 uur hebben en zo inefficient als wat zijn. dus ik dacht, leuk voor thuis, ledbron er in. betere lichtopbrengst en nooit meer wisselen. wat gepruld met een goedkope ledhalogeenvervanger, en die was zelfs al beter dan de 250 watt pit die er in hoort. maar blijkt dat de olie in de schijf verwarmd wordt met de warmte die met de bundel meekomt. werkte dus niet goed met die leds, en om er nu ook nog een vermogensweerstand in te knopen ging me wat ver.
zit zelf wel eens te denken aan een ledbron die de strobebuis van een optikinetics strobeflower kan vervangen.. maar helaas zijn er nog geen single chip bronnen die je zo ver op hun donder kan geven dat ze dat rendement halen en nog een acceptabele levensduur hebben.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)