Forum > Geluid

Speakers voor in garage

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
18-10-2014 17:13
Hallo,

Ik twijfelde een beetje om het in dit forum te plaatsen omdat het niet geheel licht en geluid-gerelateerd is (en misschien als hifi kan worden beschouwd), maar ik waag toch mijn kans omdat er toch een Rodec en Denon aan gekoppeld gaat worden sneaky :V

Wat is mijn vraag: ik ben op zoek naar een paar leuke speakers voor in mijn garage (permanent) te hangen. Suggesties?

Ik heb sinds oktober al mijn dj-materiaal de deur uit gedaan en ben bezig om de garage (waar het materiaal instond) her in te richten.
Nu heb ik nog wel één case gehouden met daarin een Rodec, dubbele cd-speler en dj-controller. Die case zal in de garage staan voor occasioneel gebruik nog eens. En nu was ik aan het denken om in de garage een stel speakers te hangen die ik snel kan aansluiten om in eerste instantie in de garage zelf (maar bij uitbreiding met garage open ook in de tuin) muziek te spelen. (Zo behoud ik nog de microbe om af en toe eens in de garage te draaien ;-) )

Dit hoeft echt geen festivalniveau te zijn (woon in een dorpskern), maar het zou wel leuk zijn om in de garage een leuk niveautje (privé) te halen en in de tuin achtergrondmuziek ermee te hebben. (Leuk voor bij een barbecue met vrienden)

De speakers zouden in 2 hoeken van de garage (tegenover de poort) worden opgehangen en ik zou dan wel de aansluitingen (in opbouw) voorzien om de case aan de sluiten. (Dat komt wel slim en wordt dan wel een hobby-projectje)

Ik zat te denken aan een stel monitorspeakers, maar heb daar nauwelijks tot geen ervaring mee.
Hebben jullie suggesties voor een setje speakers dat ook in de winter kan blijven hangen (garage is niet verwarmd, maar wel al voor 80% geïsoleerd, enkel de poort zelf nog niet, maar staat op de planning)?

Budget: nog geen gedacht, is afhankelijk van prijs/kwaliteit, maar geen duizend(en) euro's, eerder in de richting van 200?? (Kan meer of minder, afhankelijk dus van het aanbod)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 2057
18-10-2014 17:28
Ik heb nog twee K-112 liggen die eventueel wel weg kunnen, en ook nog wel een passende QSC versterker.
Deze lijken me idaal voor een dergelijke situatie.

Wellicht gokte je zelf op iets kleiners, alleen is het dan weer lastig een goede klankbalans te vinden zonder sub erbij.
Niet goed, wel hard!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
18-10-2014 18:21
Idee staat genoteerd, maar had het inderdaad wel op iets kleiners voorzien :-)
Zware bassen hoeven echt niet: ik woon op 50 meter van de kerktoren, dus mijn buren zouden dat echt niet appreciëren (tenzij het eens uitzonderlijk zou zijn).
Gewoon een stel leuke speakers (mag actief ook) die vooral wintervast zijn (is hoofdzorg) :-)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
18-10-2014 18:34
Ik heb nog een redelijk beginners set op mp tekoop staan.

link.marktplaats.nl/m859101856

Lijkt me voor jou eisen voldoende maar kan het ernaast schieten shut up :X
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
18-10-2014 19:11
Advies voor de garage: zorg dat ie zeer goed geventileerd is. Geen verwarming en wel isoleren kan enorme vochtproblemen opgeven, zeker als de isolatie slecht is uitgevoerd zonder dampscherm.
Wel het behoud van je apparatuur.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
18-10-2014 20:56
Vochtbestendig, kan als de brandweer gaan, niet stuk te krijgen, en uiterst compact,
en ook nog betaalbaar:
Bose 402 of als het iets meer mag kosten Bose 802 (serie 2)
Een knap setje 402's is te vinden voor € 200,-
802 kost meestal rond de 600.

Vergeet alleen niet de equalizer erbij te vinden.

Eventueel heb ik zelf nog een vrijwel nieuw leuk setje citronics te koop.
Onbekend bij het grote publiek,
maar lekker compact kastje goed gebouwd en toch bas en flink vermogen van 350 watt RMS
De set mag voor € 250,- weg.

Kosten gemiddeld meer dan het dubbele en deze zijn weinig gebruikt en echt als nieuw.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
18-10-2014 21:14
kijk eens, een prachtig setje 402's met eq! voor 150 vraagprijs
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
19-10-2014 00:19
Wel een mooi setje, maar mist dat niet het echte laag??

Krijg zoiets al jaren niet in huis en luister met de pc al jaren noodgedwongen naar een paar goedkope 5 euro speakers die onder het bureau zitten geschroefd...

Vrouw vind het maar niet mooi die grote speakers in huis
Gr Evert M
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 2057
19-10-2014 06:33

Timothy schreef:

Zware bassen hoeven echt niet: ik woon op 50 meter van de kerktoren, dus mijn buren zouden dat echt niet appreciëren (tenzij het eens uitzonderlijk zou zijn).
Ik heb het ook niet over zware bassen, maar een goede klankbalans lijkt me altijd wel gewenst (al vraag ik me af of de komende generatie nog wel een idee heeft wat dit betekent).
De skytech set zou ik persoonlijk laten varen (sorry Kristian), van piëzo hoog word je nu ook niet echt blij.

Wat wintervast betreft, ik heb mijn speakers nog nooit geïsoleerd, noch verwarmd opgeslagen, maar ook nog nooit een defect gehad "vanuit de opslag"... (afkloppen...)
Niet goed, wel hard!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
19-10-2014 09:54
Hey bedankt iedereen voor de reacties,
maar au fond had ik een dergelijk systeem voor ogen.

Is iets subtieler voor in garage dan die grote speakers die nu al werden voorgesteld...

Is dit (genre) wat? (Heb er zelf geen ervaring mee met zulke speakers)

En BTW: het stadium van Skytech (en piëzo) ben ik inderdaad al even voorbij... happy :)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)