Forum > Geluid

Kijkje in de keuken bij Stage Accompany.

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
StaalsjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2013
Laatste: 1-1-2017
Berichten: 38
18-9-2013 18:13
1 kast zal misschien op zich wel betaalbaar zijn, maar zo'n set schiet toch op ben ik bang. Ik heb overigens geen idee wat in het algemeen zo'n set kost (2 maal top, sub, versterker ) van een ander kwalitatief vergelijkbaar merk .
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 2052
18-9-2013 18:33
Leuk om een kijkje in de keuken te kunnen nemen. Producten zien er zondermeer netjes uit.
Ik zie in het filmpje nog wel wat arbo verbeterpuntjes.
Gebruik van glaswol en steenwol in speakers is erg jaren 80. Noppenschuim dempt beter en geeft geen stof/vezels af. Het blijven open kasten.
Op ca. 6 minuten staat die man te spuiten zonder enige mondkap op. Het mag dan spetteren zijn, gezond is het vast niet.
Solderen zonder afzuiging (zichtbaar dan).
Her en der losse kacheltjes.
Doet toch een beetje ouderwets aan, in tegenstelling tot de computergestuurde zaag/snij machines

Lijkt ook wel of die chinezen een rondleiding krijgen: kijk zo moet je het voor ons maken. laugh :D
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
18-9-2013 20:18
Hallo Frank,

Frank76 schreef:

Gebruik van glaswol en steenwol in speakers is erg jaren 80. Noppenschuim dempt beter en geeft geen stof/vezels af. Het blijven open kasten.
Dat is niet helemaal waar, Soundac noppenschuim dempt minder (40mm dikte, geluidabsorptiecoëfficient 0,28 (125hz), Sonopanel van Isover Sonepanel (40mm dikte, geluidabsorptiecoëfficient 0,34 (125hz).
Pas boven de 1000hz gaat het noppenschuim beter dempen als de Isover.

De heren van SA zweren bij glaswol, meet nog steeds het beste volgens hen en zover ik weet mag glaswol nog steeds verwerkt worden zonder masker.
Geluidabsorptiecoëfficient (a)

Het geluid dat op een constructie valt zal voor een deel doorgelaten worden en voor een deel worden teruggekaatst in de ruimte.
De hoeveelheid geabsorbeerd geluid wordt uitgedrukt in de absorptiecoëfficiënt.
Een absorptiecoëfficiënt van 0,35 betekent dat 35% van het geluid wordt geabsorbeerd en 65% van het geluid wordt teruggekaatst.
Harde materialen zoals beton of gipskartonplaten hebben een lage absorptiecoëfficiënt (a).
Akoestisch open materialen zoals glaswol hebben een hoge absorptiecoëfficiënt.
De absorptiecoëfficiënt is onder andere afhankelijk van de frequentie en de dikte van het materiaal.
Met behulp van de absorptiecoëfficiënten, de oppervlaktes en het volume van de ruimte is de nagalmtijd van een ruimte uit te rekenen.
De massa van de glaswol speelt geen rol, de dikte van het product en het oppervlakte wel.

Om in het spraakgebied (500 tot 2000 Hz) een beter akoestisch klimaat te krijgen is een dikte van 25 mm glaswol onder een geperforeerde ondergrond toereikend.
Om frequenties beneden de 500 Hz beter te absorberen kan er een grotere dikte toegepast worden.
Geschikte producten zijn Isover sonebel 113 of sonebel 123.
Het insealen van glaswol in een dunne polyethyleenfolie (Isover soneseal 143) heeft geen invloed op de geluidabsorptie.

Bron: Isover
Op ca. 6 minuten staat die man te spuiten zonder enige mondkap op. Het mag dan spetteren zijn, gezond is het vast niet.
De afzuiging (wand) is zodanig dat de nevel en oplosmiddelen niet de kant van de spuiter op komt en zo ook geen schade kunnen aanrichten.
Maarrrrrr, ik zou zelf wel een masker opdoen, is gewoon een goede gewoonte.
Solderen zonder afzuiging (zichtbaar dan).
Afzuiging is er wel, maar niet waar die jongen op het filmpje de filters aan het solderen is (hij zat daar even voor het filmen).
De afzuiging zit bij de draaitafel waar de luidsprekers worden ge-assembleerd en ge-reconed.
Her en der losse kacheltjes.
Doet toch een beetje ouderwets aan, in tegenstelling tot de computergestuurde zaag/snij machines
In een paar jaar tijd is er erg veel moeten gebeuren in Ridderkerk aan de productiehal in Ridderkerk.
Verbouwingen/verbeteringen moeten allemaal tussendoor gebeuren tijdens de normale productie.
Maar je mag nu gaan kijken in Ridderkerk, ziet er echt heel netjes uit.
Lijkt ook wel of die chinezen een rondleiding krijgen: kijk zo moet je het voor ons maken. laugh :D
Zijn mensen uit Zuid-Korea die pas SA-Partner zijn geworden.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
20-9-2013 11:55
Hallo,

Misschien ook wel leuk om ook even naar onderstaande impressie te kijken van het ontwerp, fabricage en realisatie van de watereffecten gebruikt voor o.a. ID&T's "Sensation Innerspace" en "Toppers 2009".
JMR Waterworld is namelijk de watershow divisie van de eigenaar van Stage Accompany.

Hier zie je ook weer het perfectionisme terug van de eigenaar en werknemers.

JMR Waterworld - Creation of water shows

Nog wat kijkvoer.

Ze doen ook vaste installaties zoals onderstaande foto's die zijn genomen bij "Rotterdam World Port".
Vind ik persoonlijk heel erg mooi. Zou in mijn huiskamer echt niet misstaan laugh :D

https://www.jmrwaterworld.nl/EN/products/p-installations/pictures/jmr-rotterdam_world_port-3.jpg

https://www.jmrwaterworld.nl/EN/products/p-installations/pictures/jmr-rotterdam_world_port-2.jpg

https://www.jmrwaterworld.nl/EN/products/p-installations/pictures/jmr-rotterdam_world_port-1.jpg

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
31-8-2014 16:31
Hallo,

Even ter info voor gebruikers van de SA8520 Ribbon Compact Drivers.

Door de vele aanvragen van bezitters van SA8520 (en Philips RSQ8P) ribbon drivers, produceert Stage Accompany BV vanaf heden weer de SA8520 folies (die met een kleine aanpassing aan de terminalgaten ook zijn te gebruiken in de Philips RSQ8P ribbon drivers).
Deze waren een lange tijd niet meer leverbaar.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/1961793_356415774509567_3280439987850597839_o.jpg

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
2-9-2014 12:48
Leuk en interessant filmpje!
Het is alleen niet te hopen dat de Inspectie SZW niet meekijken...
Kennis is nog geen wijsheid
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
2-9-2014 13:23

Rhandor schreef:

Het is alleen niet te hopen dat de Inspectie SZW niet meekijken...
Volgens mij wil jij hier juist het tegenovergestelde zeggen???
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
2-9-2014 22:42

vasco schreef:

Rhandor schreef:

Het is alleen niet te hopen dat de Inspectie SZW niet meekijken...
Volgens mij wil jij hier juist het tegenovergestelde zeggen???
Ja, en ik zie de schrijffout nu ook. wink ;)
Er had dus moeten staan: Het is alleen niet te hopen dat de Inspectie SZW meekijkt.
Kennis is nog geen wijsheid
4ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2011
Laatste: 11-1-2022
Berichten: 55
13-5-2015 09:16
Hoe staat het nu met Stage Accompany, zo anno 2015?
Ik zie wel het e.e.a. voorbij komen op facebook maar ik ben alsnog benieuwd of SA ook werkelijk weer helemaal 'in the game' is...?

Mvg,

Teun
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 1593
13-5-2015 19:53
Mijn indruk/mening (niet bevestigd dus!):

SA heeft nog een behoorlijke service business en dan vooral aanvragen vanuit buitenland? Mijn enkele ervaringen met de service zijn zeer goed: altijd netjes antwoord op mails (soms na enkele dagen, maar was ook niet dringend) en ook onderdelen worden keurig geleverd.

Vwb ontwikkeling en verkoop van nieuwe producten lijkt de focus te gaan naar meer niche markten zoals bioscopen, studio's en high-end audio. In de PA-markt in dit prijssegment is er (te) veel concurrentie van Nexo, L'Acoustics, D&B, enz. Tja, zie dan als klein, Nederlands bedrijf je spullen maar 'ns aan de man te brengen. Dus ik vind het niet vreemd dat de aandacht van SA een iets andere richting op gaat. De laatste nieuwe producten voor de PA-markt waren de Prompter top (12" + ribbon zonder hoorn) en de klasse D amps.

Persoonlijk ben ik fan van de (oudere) Champion serie en dan in de "on the road" uitvoering: je hebt geen extra flight-case om je speakers nodig. Een sub-top setje in de vorm van C24S (12" + ribbon met hoorn) + sub (B30S, P16S of AB18) klinkt heerlijk en voldoet nog steeds prima om een bandje te versterken. Kwa robuustheid verslaat dit alle warnex kastjes: 20 jaar oude spullen zijn nog steeds niet afgeschreven (technisch). C24S zie je 2e hands helaas niet veel en nieuw kosten ze $$$. Performer ben ik minder fan van ivm de lagere betrouwbaarheid door de actief gekoelde ribbon.

Vwb geluidskwaliteit zijn de nieuwe SA klasse D amps (= Hypex technologie) ongeveer het beste wat je kunt krijgen. Momenteel heb ik 10 stuks oudere SA versterkers in gebruik (vnl. SA1600: 2x800W 17kg) en ik zoek naar compactere en lichtere alternatieven. En dan zie je dat SA het vwb versterkers net niet haalt bij de concurrentie. SA heeft 4x700W of 2x2500W in 2HE. Veel vermogen heb ik niet nodig: ik wil veel kanalen, compact, licht en kwaliteit en dan kom je al snel op bijv. Powersoft M50Q (4x1200W in 1HE) of LabGruppen FP6000Q (4x1500W in 2HE en 2 Ohm stabiel). Maar ik wacht nog even met aankopen, want waar blijven Dante/AES50 inputs en Mac/iOS compatibility? Misschien komt er in de nabije toekomst iets leuks van LabGruppen sinds de fusie met de Music Group (Midas/Behringer/KlarkTeknik), omdat de AES50 technology nu beschikbaar is voor LabGruppen/Lake...

Kortom: Ik denk dat je nog steeds veel plezier kunt hebben met een (kleine tot middelgrote) SA set. Je onderscheidt je in ieder geval van de kudde ;-)
Vwb versterkers moet je afhankelijk van je specifieke wensen misschien verder kijken.

(= mening van een semi-pro met ca. 5 jaar 2e hands SA spul in gebruik)
't is maar een hobby...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)