Forum > Licht

Welke DMX controller voor allround drive-in show?

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DJ SnufStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2003
Laatste: 14-4-2018
Berichten: 75
23-7-2014 09:28
Op dit moment heb ik binnen onze drive-in show:
4 Showtec Phantom 50 LED movingheads
4 Showtec Aircones
2 Showtec TriPAR7 MKII led parren
DMX rookmachine
DMX stroboscoop
DMX dimmerpack 6 kanaals voor o.a. frontlights etc.

Momenteel worden de DMX dimmerpack incl. rookmachine en stroboscoop aangestuurd vanaf een Showtec Showmaster 24 en de movingheads, aircones en led parren vanaf een Showtec Scanmaster II.

Ik ben met name op de scanmaster zeer beperkt qua mogelijkheden, ik kan bijvoorbeeld maar 1 chase tegelijkertijd laten lopen en kan maar 1 handmatige wijziging gedurende een chase doen. Daarnaast zit ik altijd te klooien met 2 aparte DMX lussen in de truss etc.

Ik ben dus op zoek naar het liefst één tafel voor alles, die minimaal voldoet aan de volgende eisen:
- meerdere chases tegelijkertijd afspelen
- meerdere handmatige wijzigingen tijdens afspelen van chases, bijv. alle movingheads een andere colour en gobo maken
- controle hebben over de DMX dimmerpack met o.a. frontlights

Nu was ik zelf aan het kijken naar de Showtec Showdesigner 512, kan ik hiermee uit de voeten en heeft iemand ervaring met deze tafel? Andere alternatieven zijn uiteraard welkom! Ik heb geen voorkeur voor een DMX software pakket, wil het liefst gewoon schuiven in de hand hebben.
Gaan met die banaan!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
23-7-2014 13:47
Wellicht is de ShowTec Creator Compact een optie? Dit is een wat nieuwere tafel dan de Showdesigner 512.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ SnufStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2003
Laatste: 14-4-2018
Berichten: 75
27-7-2014 17:39
Iemand concrete ervaring met de Showdesigner 512 of showcreator compact?
Gaan met die banaan!
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
28-7-2014 08:18
Je kan verschillende dmx lijnen trouwens combineren met een dmx merger. Deze schuift desnoods het DMX kanaal op van je tweede tafel mocht deze alleen met kanaal 1 beginnen.
Maar ook overlappen, waarbij hoogste waarde lijdend is etc...

Zelf ben ik opzoek naar wat anders en als ik op MP zie dat een wat oudere pro tafel tussen de 750 en 1000 gebruikt zit, mwoah, dat doet mij wel eens twijfelen...
Gr Evert M
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
28-7-2014 10:00
Als je +500 gaat uitgeven, komen de met software aangestuurde USB DMX dongles met laptop/pc ook wel in aanmerking.
Ik zou niet anders meer willen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
28-7-2014 10:44
Same here (liefst een software oplossing inclusief een Midi knoppenbord aangezien ook ik net als OP liefst hardwareknoppen in m'n handen heb). Inclusief laptop ga je dan echter wel richting de 1000 euro (CueLux+ MidiCon + eenvoudige 2e hands laptop).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
9-8-2014 08:19
ben ook aan het twijfelen over een pc/midi/dongle-combi tov de creator.

las onlangs dat tijdens een teathershow een pc was vastgelopen en dat doet me toch weer twijfelen...

iemand al ervaring met de creator-serie? of een alternatief binnen zelfde prijs?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
9-8-2014 08:41
Strand heeft een mooie aanbieding met de 250ML bij de importeur. Ik heb me nooit zo in die tafel verdiept, maar ik zou er zeker eens naar kijken.

Als het stiekem toch wat meer mag kosten:
Voor theater zou ik ook eens naar de chamsys mq40 kijken. Die is ook netjes geprijsd voor wat hij kan, maar wel een stukkie duurder dan de showtecs.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 13-4-2024
Berichten: 167
10-8-2014 20:00
Ook ik heb al een tijdje die zoektocht. Uiteindelijk geloof ik ook wel dat laptopje+dmxdongle+controller veel meer mogelijkheden biedt voor het geld, maar vooralsnog zoek ik ook nog steeds naar goedkope, maar bruikbare DMXtafeltjes waar je fatsoenlijk statisch (led-parren), bewegend licht, en effecten als laser, rookdoos fatsoenlijk aan kan sturen.

Soms vind je mooie tafels voor niet al te veel geld (Ik zag laatst een Robe 480 voor €400,- ofzo), nu heb ik een 5Star-Systems Alhena (Replica van Futurelight CP256mst) op de kop getikt voor erg weinig.
Theoretisch één van de tafels die ook aan de eisen van OP voldoet, ware het niet dat deze soms rare fratsen heeft, waarvan ik niet weet of het 'normaal DMX-tafel gedrag' is, of softwarefouten. Hij kan 4 scenes tegelijk afspelen, maar die hebben soms rare invloed op elkaars step- en fadetime, en de presets resetten elk dmx kanaal, waardoor een nieuwe kleur al mijn scanners doet stoppen.

Ik kom vaker goedkopere Futurelight tafels tegen voor zachte prijsjes (maar of die dus goed werken, weet ik niet)

Kortom, ik kijk even mee met het topic

Terug naar forum Reageer (zonder quote)