Forum > Licht

verschil tussen JEM compact pro hazer en Look Unique 2.1 Hazer

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
28-2-2014 20:00
Beste mede forumers,

Ik ben aan het zien om een nieuwe hazer aan te schaffen om te gebruiken op trouwfeesten dus geen fazer of rookdoos :cool:.
Nu heb ik zelf wat aan het rond zien geweest en kom ik op deze 2 hazers uit ( JEM compact pro hazer en Look unique 2.1 hazer),
maar vindt nergens op het internet waar ze de twee eens met elkaar hebben vergeleken.
De bedoeling is dat er een haze wordt gemaakt die bijna niet waarneembaar is waar de mensen zich aan storen tijdens een trouwfeest of bijeenkomst,
maar wel zodanig als er een beam doorgaat deze sterk zichtbaar is.
De hazer moet ook vrij stil en licht van gewicht zijn zodat deze gemakkelijk te vervoeren is, en ik heb al zelf gezien dat deze twee ook op waterbasis haze werken en dit minder aanslag geeft op de optieken van movin heads.

Maar nu had ik toch eens graag jullie mening over deze 2 hazers gehoord zodat we kunnen bepalen welke beste uit de hoek komt?

alvast bedankt
mvg Gino V
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
1-3-2014 16:01
Ik was exact naar zo een toestel op zoek en heb de Swefog Ultimate 2000 gekozen. De prijs is wel niet de minste, maar het is exact wat je zoekt en hij is extreeeeeem zuinig.
Even voor het event laten draaien, haze goed laten verspreiden en je hebt een onzichtbare en niet storende haze die nog steeds een perfect effect geeft met lichten erop.

Je kan ook eens kijken naar de nieuwe CITC Aquamax.
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
1-3-2014 19:00
beste,

ik zal eens naar kijken maar had wel graag onder de 1000 gebleven,
en ken swefog xeon II wel maar die is ook al te duur,
en de Jem k1 op co2 is ook een goed alternatief maar die is dan te groot voor mij voor on de road

alvast bedankt
mvg Gino
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
1-3-2014 23:25
Value for money: hz-350 van Antari. Wel op oliebasis en hij bromt, maar wel een echte oil cracker voor een hele nette prijs.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
2-3-2014 07:48
Ik heb pas geleden een Smoke Factory Tour Hazer II aangeschaft. Blijft nog onder die € 1.000, is stil en zuinig met vloeistof, standaard dmx en standaard in een flightcase. De haze is instelbaar van dun tot erg dik.

De haze is prima. Niet zo mooi als die van de MDG Max-3000 (op CO2-basis) die ik ook nog heb, maar daar zit dan ook een enorm prijsverschil tussen. Bovendien is de MDG minder gebruiksvriendelijk.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
2-3-2014 08:35
Beste,

De tour hazer II ziet er ook wel best goed uit,
en vooral omdat deze ook gemaakt wordt in duitsland dus normaal goede componenten en denk ook op waterbasis haze.
Maar is deze dan vergelijkbaar met de JEM compact pro hazer om dat JEM/martin wel bekend staan voor hun goed werking?
en Look Unique heeft ook een goede reputatie.
Dus zijn er mensen die deze al eens heeft gebruikt want zelf heb ik de JEM al in actie gezien en was er wet over te spreken maar en licht tech. heeft mij vorige keer ook eens gezegd dat hij normaal met de look unique 2.1 werkt en daar zeer content van is.

Daarom mijn vraag om onze bevindingen eens neer te type en dan kunnen we deze samen bekijken en er uit leren

Alvast bedankt
Mvg Gino
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
3-3-2014 11:38
Het lastige van dit soort vragen is dat er meestal weinig of geen forummers zijn die ervaring hebben met alle machines die je noemt. Als je binnenkort naar de Pro Light & Sound in Frankfurt gaat heb je wel de mogelijkheid deze apparaten allemaal te bekijken en -voor zover dat gaat op een beurs- te vergelijken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
5-3-2014 22:57
Hier de Look Unique 2.1 al even in gebruik, wereldapparaat, nooit problemen mee en een nette haze.
Ook goed instelbaar qua output (0-100%) en fan is ook goed instelbaar.

Mbt die JEM, het viel me een tijdje geleden op dat de specs daarvan heel erg overeen kwamen met de Look Unique... en daar heb ik toen Look over gemaild en antwoord op gekregen.
Bleek dat die ooit benadert zijn door Martin, om voor hun een hazer te ontwikkelen... Wat ze niet wilden doen en uiteindelijk hebben ze bij Martin maar een Unique reverse engineered en in een eigen behuizing gepropt en da tis de compact pro hazer geworden.
Was ze bij Look ook opgevallen dat de specs grotendeels overeen kwamen en volgens mij stond er op de beurs waar Martin dat ding introduceerde even geleden een apparaat wat van binnen grotendeels nog een Unique was...

Magoed, hoeveel van dat alles waar is weet ik niet.
Wij gebruiken de Unique nu al een jaar of ... 2-2.5 denk ik, geen issues mee gehad, vloeistofverbruik valt mee en ook nog niet verstopt geraakt (wel netjes de shutdown procedure draaien voor het uitzetten).
Hiervoor hadden we een Jem 24/7 en ondanks een vergelijkbare nieuwprijs was dat ding toch een stuk minder. En een K1 is gelijk weer errug lomp.
vaj-ta-lie-tie
DJ JurgieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2008
Laatste: 22-4-2018
Berichten: 20
10-3-2014 22:01
Ik heb hier een HazeBase hazer staan. Volgens mij valt deze ongeveer in hetzelfde rijtje als de Unique en de Smokefactory. De software en hardware lijken in iedergeval erg veel op elkaar. Knoppen van het menu zijn bij alle 3 hetzelfde evenals de procedure om de hazer af te sluiten.

Waar ik m'n vragen over heb is of dit wel een echte hazers zijn. Ik heb af en toe namelijk meer het idee dat deze ''hazers'' volgens het fazer principe werken. Iemand die meer over de werking van deze apparaten weet?

Dit neemt verder niet weg dat dit prima apparaten zijn voor het geld. En 1 van de 3 bovengenoemde zullen zeker aan je wens voldoen. Gebruik hem regelmatig voor drive-in shows en wat live dingen en daar is het een perfect apparaat voor.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
17-3-2014 16:16
Een Antari F-3 fazer dan? Werkt lekker met normale rookvloeistof (waterbasis), is uitgebreid in te stellen, zit in een flightcase en is ook zuinig met de vloeistof. De vloeistof is ook nog eens goedkoper happy :)
Ook hier kan úw reclame staan!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)