Forum > Geluid

Electro voice rx 218 of rx 118

(43 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
RonneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2013
Laatste: 20-3-2015
Berichten: 49
6-2-2014 19:30
Dag stefke96,

Mijn voorkeur gaat uit naar ev omdat een aantal mensen uit mijn omgeving dit ook gebruiken en ik moet zeggen dat ze super klinken, meestal gebruiken ze de actieve speakers en ik wil het graag passief houden en bij 1 bepaald merk.
Werk nu met een set zelfbouw subs en als tops gebruik ik de behringer b1520 en dat bevalt me niet helemaal, klinkt wel goed maar dan heb je het ook gehad.
Meestal draai ik in de plaatselijke voetbal kantine of in diverse feestzalen voor zo'n 100 tot 200 pers. is altijd heel gevarieerd.
Maar als jullie mij andere speakers aanbevelen hoor ik het graag.

Groet Ronald.
"DJ Scoop"
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 499
7-2-2014 15:26
Om toch maar een actief setje aan te halen..

2X DVX D12
2X DVA S10/09

met wat tussepaaltjes en een processor erbij en je bent klaar.
Zeer compact, en makkelijk in gebruik.
Goede bescherming op de kastjes, en zijn zeer krachtig voor hun omvang.

Zo'n S10 speelt een rx118 wel weg.

Heb zelf de D12, en vind het zeer fijne kastjes.
Makkelijk in gebruik, en klinken zeer netjes.
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
7-2-2014 15:47
Helemaal eens met hierboven. Ik snap echt niet dat mensen nog kiezen voor EV RX.

Een systeem als 4xRX118 met 2x RX212 kan qua volume een modern actief systeem van DB/RCF niet bijbenen. Laatste is veel compacter, een stuk lichter en als TS tevreden is met Behringer lijkt me het klankverschil DBt/EV geen issue. De capaciteiten van een vergelijkbaar systeem EV systeem zijn minder dan een efficienter nieuwer actief systeem dus je hoeft ook minder vaak in te huren..

Ik zou kijken naar DB tech DVX en S serie of RCF TT
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
7-2-2014 19:02
De redden dat mensen, net als wij, voor de RX kiezen omdat EV makkelijk in te huren is en je niet tig kleine verhuurbedrijfjes af hoeft om je set uit te breiden of om meerdere zalen tegelijkertijd te kunnen doen.

Ik ken in onze region 2 kleine hobby boeren die beide 2 db subjes en RCF zou ik niet eens weten.

Je hurt trouwens niet altijd bij om meer vermogen te hebben, soms vooral bij beurzen, wil je gewoon veel speakers hebben zodat de spreading goed is terwijl het geluid op standje 1 staat.

Als je alleen voor het beuken gaat kun je beter eens kijken naar de subs van Cerwin Vega (lekker goedkoop) of EAW.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 694
7-2-2014 20:11
Iedereen hamert tegenwoordig zo op dat je gelijk maar nieuw actief moet gaan kopen...
Als al het passieve spul ineens 0 meer waard zou zijn gaan er heeeel veel forumleden errug sjagrijnig worden denk ik...

Misschien is het een idee dat de TS een prijsklasse/budget kenbaar maakt?
Dan is het iets duidelijker in welke richting we moeten denken

Die EV RX serie is volgens mij nog steeds te koop als Qrx, en heeft zijn betrouwbaarheid en kwaliteit allang bewezen EN zijn gebruikt voor zeer vriendelijke bedragen te koop.
Voor de prijs van een goed gebruikt RX115/118 setje kan je maar moeilijk iets vergelijkbaars nieuw kopen schat ik zo.
(ben niet zo thuis in de EV markt dus dit is een voorzichtige inschatting)
En gebruikt verliest veel minder snel zijn waarde, de grootste afschrijving zit nou eenmaal in de eerste gebruiksperiode..

De keuze van de TS is in mijn ogen prima verdedigbaar, net als mijn keuze voor JBL was 5 jaar geleden toen ik mijn eerste SoundPower setje kocht. (wat ik nog steeds naar volle tevredenheid gebruik)

Je moet een beetje van die typisch "amerikaanse" sound houden, maar niet iedereen heeft maar het geld om meteen met een dikke Nexo of weetikveelwatvoor set te beginnen, en 99% van de toeschouwers in een voetbalkantine zal het echt worst zijn of er EV, JBL, Nexo of Dap op de speakers staat... als er maar een lekker geluidje in zit is het meestal allang goed.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
RonneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2013
Laatste: 20-3-2015
Berichten: 49
7-2-2014 21:19
Nou het word er allemaal niet makkelijker op om een keuze te maken maar ik zal er eens mee aan de slag gaan.
Dus jullie prevereren een actief setje.
"DJ Scoop"
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 499
7-2-2014 21:49
Natuurlijk heeft de rx zich wel bewezen, maar zoals er eerder wordt aangegeven zijn er tegenwoordig nieuwe systemen.
De ts geeft al aan dat er in de buurt mensen zitten met ev. Maar dit zijn actieve setjes.

Db technologies en RCF hebben allebei fijne systemen voor jou doeleinden.
en natuurlijk zijn er nog veel meer merken, maar heb met deze twee wel eens gewerkt, en gehoord.
DJ SnufStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2003
Laatste: 14-4-2018
Berichten: 75
8-2-2014 09:23
Ik gebruik zelf al een jaar of 10 de RX setjes van EV naar volle tevredenheid. Worden hier ingezet voor drive in shows en tape acts. Nog nooit problemen mee gehad, nog nooit klachten gehad over slecht geluid. Gebruik zelf een Rx115 top met Rx118 laagkast, soms 2 laagkasten per kant, afhankelijk van de situatie. Daarnaast is de Rx115 ook uitstekend als monitorspeaker toen te passen.
Denk er wel over na hoe je ze wilt aansturen, met de originele EV P1201 of 1202 versterkers met modulaire kaartjes of met losse versterkers en een losse speaker processor. Ik heb beide, maar ben van mening dat ik er met losse versterkers en een losse processor meer uit kan halen, zeker omdat ik het vermogen van de p1201 / p1202 versterkers vrij beperkt vind.
Gaan met die banaan!
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
10-2-2014 11:32
EV RX is ook zeker geen verkeerd spul, echter vraag ik mij wel eens af welke grote innovaties er de laatste decennia in de Pro audio PA wereld zijn geweest. Op basis van deze zaken zou ik een nieuw systeem uitkiezen. Lichtgewicht/compact/efficiënt zou ik zelf prefereren, oftewel: luidsprekers met neodimyuim componenten en digitale versterkers in combinatie met een hoog rendement kastontwerp.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
21-2-2014 21:22
Zie ook mijn topic enkele jaren terug. Toen heb ik met dezelfde vraag zitten stoeien. Uiteindelijk getwijfeld tussen RCF TT en EV RX. Beide was ik erg over te spreken, alleen de RX was passief en dus makkelijker uit te breiden en veelzijdig in te zetten. Verder is hij zo gigantisch vlak, ook op laag volume, dat ik voor EV heb gekozen. Naderhand ben ik gaan uitbreiden tot 4 x RX118 en 4 x RX115/75 en nu heb ik alles van EV met tevens 4 SX300 en 2 SX300A speakers er bij voor kleinere toepassingen (feestjes tot 150 man werkt perfect met RX118S subs met SX300 tops). Ik versterk alles op CP versterkers met een DC-one er tussen. Ik ben zeer tevreden en zal dat de komende jaren nog zijn. Tot op heden geen enkel probleem ondervonden bij een grote verscheidenheid aan klusjes.

Eén nadeel: RX115/75 toppen wil je eigenlijk niet in je eentje op een tussenpaal zetten.

Voor vragen laat maar weten.
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)