Forum > Algemeen Forum

Vraag over een oneerlijke verhuurder

(23 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
28-1-2014 18:50
Zwart maken? In welk opzicht? Dat je geen nette betaler bent? Hoogstens moet je vooruit betalen....
Gr Evert M
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
28-1-2014 20:10
Als elk dreigement wat ik in de loop van 35 jaar dj werk, verhuurwerk, privé en zakelijk op mij uitgevoerd zou zijn,
zou ik al heel wat keer onder de zoden hebben moeten liggen,
geen ruit meer heel zijn in mijn huis en auto, enz laugh :D

Mensen die hard schreeuwen hebben meestal ongelijk.
Mensen die hardop dreigen en een grote mond hebben, doen meestal niets.
De stillen, daar moet je voor oppassen.

Zwart maken bij collega´s hoe gaat dat in zijn werk?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
28-1-2014 20:13
Nou weet ik niet hoe dit in Belgie wettelijk is vastgelegd, maar wanneer hier in NL iemand dergelijke dingen roept, en je daadwerkelijk bij andere partijen in een negatief daglicht zet, is dat smaad.

Oftewel, even bewijs (schriftelijk het allerliefst) verzamelen, en daarna je verhuurder even confronteren met een aangetekend briefje waarin je aangeeft dat hij zijn lastercampagne dient te staken. Indien dat niet gebeurd, kan je er aangifte van doen.

Rare gang van zaken op deze manier, erg amateuristisch op alle vlakken imho.
Vergeet niet te lachen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
28-1-2014 22:26

Jake schreef:

Professioneel is anders en ik hoor van collega dj's dat ze met dit bedrijf ook zijn tegengekomen dus ik ben niet de enige. shut up :X
...
alle bedrijven die ik nu heb gecontacteerd zitten voor dezelfde carré tussen de 200 en 250 euro inclusief btw en backdrops.
Je zou je bijna afvragen waarom je in eerste instantie met het bedrijf in kwestie in zee gegaan bent. Zoals je het hier ZELF beschrijft moet je wel heel erg onhandig te werk gegaan zijn:

- Geen prijsafspraak vooraf op papier.
- Niet verdiept in het bedrijf in kwestie.
- Opgegeven prijs niet vergeleken met andere verhuurders.

Deze 3 dingen had je _zelf_ vooraf kunnen doen. Ik zou in zo'n geval toch ook vooral boos op mezelf zijn. Ik kan niet echt in dit topic zien dat je de hand ook ietwat in eigen boezem steekt. Waarom niet???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
28-1-2014 22:28
leg het geheel ook eens voor aan iemand met verstand van de wetgeving in belgie.
ondanks dat het niet heel professioneel is, is FB ook schriftelijk en kun je dat door een print screen dus ook aantonen.
Ik ben een man van woord. en hou daar andere dus ook aan. zeker als hij dit zelfde via FB heeft bevestigd.
En zou dan dus ook maar 300,- betaald hebben.
Mij zwart maken prima, succes.
Als jij ook maar een bericht op FB zet over jou kan van het verhaal met naam van zijn firma , heb je hem harder dan hij jou kan hebben.

maar zoals gezegd meerdere offertes opvragen is nooit verkeerd.
tipje voor de volgende keer dus. wink ;)
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
28-1-2014 22:41
De discussie over 300 of 363 kan ik nog wel begrijpen.

Het is wel vaker zo: 300 contant of ex btw.

Overigens is de term inclusief een ruim begrip. Inclusief wordt vaak gebruikt als totaal antwoord op een vraag.
300 inclusief 'alles' , maar dat wil niet zeggen inclusief BTW, want ondernemers onder elkaar praten normaal in tarieven zonder BTW.
Gr Evert M
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 292
29-1-2014 12:52
Ik zou geen zaken meer doen met deze verhuurder, hij komt afspraken niet goed na en als je een klacht/vraag hebt lost hij het niet netjes op. Bovendien noemt hij je een slechte betalen, en als jij dat zelf onterecht vindt moet je je rug recht houden en je niet onterecht laten kleineren/beledigen.

Overigens zou je kunnen overwegen om het gebruik van leestekens wat te vergroten, zodat je berichtjes wat prettiger en makkelijker te lezen zijn.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
29-1-2014 13:26
Het zou dom zijn om met die verhuurder nog zaken te doen, Als ik sommige collega's hoor dan hebben ze hetzelfde voor gehad dus ik ben niet de enige.
Hij heeft geluk dat een evenementenbureau nog met hem wil samenwerken en dat hij daar jaarlijks ongeveer 40.000 euro aan verdiend (heeft hij zelf verteld) want hij was van plan om alles te verkopen en te stoppen met verhuur, tja wat wil je als je zo je klanten behandeld.
Ik heb geen schrik dat hij bij verhuur bedrijven mij een stempel gaat geven als slechte betaler, hij heeft al gebeld met een verhuurbedrijf om te melden dat ze moeten opletten met mij omdat ik niet betaal, hij maakt enkel zichzelf belachelijk want ik heb met dat verhuurbedrijf al 2x samengewerkt en na het terug brengen van het materiaal heb ik alles contant afgerekend wink ;) Zoals ik al zei hij zal zijn eigen maar belachelijk maken.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
29-1-2014 13:47

Jake schreef:

De backdrop heb ik zelf mogen hangen en ik heb nog moeten helpen met de bouwen van de carré omdat hij geen personeel en geen windups mee had genomen.
Als je wil dat er personeel meekomt zul je er ook voor moeten betalen
300 euro voor de truss en op de site staat 3.75 euro per meter truss, ik had 26 meter dus reken maar + de 4 hoeken aan 15 euro per stuk??? alle bedrijven die ik nu heb gecontacteerd zitten voor dezelfde carré tussen de 200 en 250 euro inclusief btw en backdrops.
Inderdaad,dus rekent de verhuurder 100 euro voor leveren,opbouw,afbraak en ophalen.
Vind ik helemaal niet overdreven.
Wat niet wil zeggen dat je afspraken niet moet nakomen.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
29-1-2014 14:47
1 wijze les voor de volgende keer. Geen contact via sms of facebook. Ook niet als zij dat doen.

Gewoon bellen, werkt veel sneller en duidelijker. En als je opgehangen hebt een e-mail sturen met daarin de gemaakte afspraken en vragen of hij deze wil bevestigen.

Voor nu even melden dat je het niet eens bent met de factuur. En het geld van 363 euro overmaken. Tot slot eisen dat je een goede factuur krijgt met daarop een juist BTW bedrag.
De belastingdienst accepteert geen fout opgestelde facturen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)