Forum > Geluid

Welke DJ setup is momenteel de standaard

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
24-12-2013 21:08
Misschien is je titel niet helemaal goed gekozen. Daar is inderdaad maar een antwoord op.

De cdj 900 mk1 is de "goedkoopste" speler met een netwerkaansluiting EN usb functionaliteit. Omdat de cdj 900 nexus net uit is zal de mk1 goedkoop worden aangeboden. Gezien je omschrijving en met het oog op de toekomst lijkt me de cdj900 mk1 de beste keuze. Als mengpaneel zou ik, als het nieuw moet, kiezen voor de djm 750.

Motivatie:

Als je dj's het voor nu en in de toekomst geen enkel probeem vinden om met dubbele databases (2 usb sticks dus) te blijven draaien , dan is alles vanaf de cdj350 (ook 400) ( 850) een goedkoper alternatief t.o.v. de 900. De cdj 350 is wel erg kaal, de cdj 850 is feitelijk de opvolger van de 800, heeft dezelfde platter en feel, maar mist de netwerkfunctionaliteit en recordbox functie voor live gebruik. voor de meeste dj's die netjes thuis hun set voorbereiden zullen beide spelers (850 en 9000) goed bruikbaar zijn.

De dj's zijn de cdj 800 mk2 gewend .Ze zijn de platter en de feel van deze speler gewend. Dan zou ik mijn keuze maken tussen ofwel de cdj 850, of de 900 mk1 De laatste verdient dan als het budget het toelaat echt de voorkeur. Netwerkfunctionaliteit en volledige ondersteuning van recordbox en de momenteel aantrekkelijke prijs als argumenten.

Wat betreft het mengpaneel. Je hebt nieuw grofweg de keuze uit de 750 , 850 , 900 en 2000 . Ik weet niet hoe de djm 700 er aan toe is, die zou je natuurlijk gerust kunnen handhaven. Alleen de djm 900 en 2000 (nexus) hebben netwerkfunctionaliteit. Ik denk dat beide panelen buiten je prijsrange vallen. (en dat vind ik niet zo gek) Voor het doel waar jij een mengpaneel voor zoekt is die netwerklink niet nodig. De djm 850 zit zo dichtbij de 900, (kwa prijs) maar dan zonder netwerkfunctie, dat dat alleen een optie is als er zo "goedkoop"mogelijk een NIEUW mengpaneel moet komen met sound colour effects op elk kanaal. (een djm 800 2e hands is dan wellicht een betere optie?)

Ik denk daarom dat de djm 750 een mooi paneel voor je is, mooie effectenbak, sound colour effect maar niet op elk kanaal apart. Ingebouwde geluidskaart zodat de dj's die met dj software draaien zo kunnen inprikken.

Succes
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
28-12-2013 20:01
Dank voor de reacties, ik ga er nog eens over nadenken.
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)