Forum > Licht

Freestyler & LED-parren

(47 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
23-7-2008 17:02

GoeieGast schreef:

Gobo's wel degelijk! Geeft een leuk effect hoor!
Alleen als je precies de volgorde op je wiel aanhoudt en netjes heen en weer gaat. Anders kun je die 2+ keer per seconde wel op je buik schrijven.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
23-7-2008 18:43

Dré schreef:

man, dat zijn 130+ kleurenwisselingen per minuut bij een stukje housemuziek
Dat bedoel ik met een continu ronddraaiend (meestal heen-en weer, nog erger) kleuren en gobo wiel.
Mijn inzien's schiet dat geluidgebeuren dus niet op, ik hou zoiezo niet van een scanner/MH die binnen 1 minuut even een rondje kleurenwiel doet. Helaas zie ik het nog veeel te vaak gebeuren, danwelniet icm de shutter en gobo's.

als ik een feestje doe dan heb ik bij 1 nummer 1 gobo, 1 kleur en vaak zelfs nog 1 beweging (uitzonderingen daargelaten, zoals een stukje shutten met wit en een snelle beweging)
Een colorloop komt niet voor in mijn LJ laptop (ja, een wit-blauw loopje, maar die zitten toevallig naast elkaar in mn MX4's)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
23-7-2008 19:38

Dré schreef:

GoeieGast schreef:

Gobo's wel degelijk! Geeft een leuk effect hoor!
Alleen als je precies de volgorde op je wiel aanhoudt en netjes heen en weer gaat. Anders kun je die 2+ keer per seconde wel op je buik schrijven.
Dat bedoel ik, gewoon je gobowiel laten draaien. Zal even een filmpje proberen op te snorren of maken om t effect (en het uitblijven van lelijkheid daarbij) te laten zien.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
23-7-2008 19:59

Dré schreef:

man, dat zijn 130+ kleurenwisselingen per minuut bij een stukje housemuziek
Toch niet helemaal, ik heb dit uitgeprobeerd bij Martin LJ. En dit gaf met het nodige prutswerk wel een zeer goed resultaat, ja ik was er ook verbaasd over.

LJ DaAn schreef:

Dat bedoel ik met een continu ronddraaiend (meestal heen-en weer, nog erger) kleuren en gobo wiel.
ik hou zoiezo niet van een scanner/MH die binnen 1 minuut even een rondje kleurenwiel doet. Helaas zie ik het nog veeel te vaak gebeuren, danwelniet icm de shutter en gobo's.
Ik ben zelf ook niet te vinden voor een kleurenchase waarin elke kleur van de regenboog voorbijgeflitst wordt.
Maar met het juist programmeer werk gebeurt dit ook niet. Het is steeds raadzaam (of je nu je cue triggert met een knop een fader of met muziek) om in een kleurenchase, kleuren te nemen die naast elkaar of niet te ver van elkaar liggen zolang we in het lage en middensegment niet werken met fixtures zoals een VL6.
Dit heeft opzich dus niet helemaal iets te maken met de triggering via audio.

LJ DaAn schreef:

Mijn inzien's schiet dat geluidgebeuren dus niet op
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
Je hebt gelijk in de zin dat er een hoop sturingen(vooral in het budget segment) zijn waarbij je het heel moeilijk fatsoenlijk zult krijgen.
De sturingen waar het wel iet of wat fatsoenlijk bij gaat hebben het nodige prutswerk nodig om het geheel in orde te krijgen, en dit kost tijd die er niet altijd is.
Je hebt ongelijk als je beweert dat (iet of wat fatsoenlijk)triggeren met geluid helemaal onmogelijk is.

LJ DaAn schreef:

als ik een feestje doe dan heb ik bij 1 nummer 1 gobo, 1 kleur en vaak zelfs nog 1 beweging (uitzonderingen daargelaten, zoals een stukje shutten met wit en een snelle beweging)
Een colorloop komt niet voor in mijn LJ laptop (ja, een wit-blauw loopje, maar die zitten toevallig naast elkaar in mn MX4's)
Ik gebruik wel wat meer kleur, maar steeds bij elkaar passend en wanneer er in een cue per fixture van kleur versprogen wordt zijn dit steeds naast elkaar liggende kleuren om zo een regenboog van kermiskleuren te vermeiden. Daarnaast heb ik toch wel steeds een groot aantal speciaaltjes die ik op de juiste momenten van het nummer kan oproepen. Maar ik heb dan ook een aanzienlijk aantal cues, waartoe ik op allerhande manieren zo snel mogelijk toegang tot probeer te krijgen. Dit vergt uiteraard het nodige programmeer werk en vooral tijd die niet altijd voorhanden is. Maar het zorgt er ook wel voor dat je zelden 2x hetzelfde plaatje te zien krijgt.

Al denk ik dat we serieus offtoppic aan het gaan zijn. Al is het wel een interessante discussie.
exit night into LIGHT
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
24-7-2008 00:11
Het verhaal dat je een regenboog krijgt als je naar een kleur gaat die 6 kleuren verder ligt hangt natuurlijk van de gebruikte fixture af, Mijn MX-4's vind ik zeker snel. Desondanks gebruik ik altijd kleuren die naast elkaar liggen (ALS ik er al gebruik van maak..)

Dat audio triggeren met Martin LJ heb ik nognooit geprobeerd, misschien kan het ECHT werken zoals jij zegt. Ik ga dit binnekort wel een keer proberen (als het lukt wink ;)) ookal heb ik er niet zo'n baat bij, ik ben altijd live bezig en als ik wil roken of luieren dan gebeurt er op dat moment niks met de intelli's en lopen de parretjes een chase. Dat is natuurlijk niet op het hoogtepunt van de avond.

Dingen snel oproepen lukt mij ook aardig met transparante que's, hotkeys en een Direct Access scherm.
God god, wat werkt dat fijn.. Nou nog een touchscreen, en daarna moet ik maaris een Fingerstafeltje op de kop zien te tikken, ookal heb ik bijna niks aan die schuiven.

BTW Maarten, ik zie een filmpje graag tegemoet :)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
AlfredStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 9-12-2013
Berichten: 23
12-10-2013 22:15
Iemand idee hoe ik de ledparren uit krijg als ik een loop lichtj wil maken in freestyler als ik eerst twee parren rood maak en dan volgend standje twee parren blauw dan krijg ik die rode parenniet meer uit.
Wie weet hoe en wat?
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
13-10-2013 10:04
Door in die stand voor de eerste twee de kleur "zwart" te kiezen? laugh :D
Sommige LED parren hebben behalve 3 RGB kanalen ook een dimmer kanaal.

Je kunt dan mooi een kleurenchase samen met een dimmerchase laten lopen...
Niet goed, wel hard!
AlfredStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 9-12-2013
Berichten: 23
13-10-2013 17:23
Eerst was het zo dat als ik de ledparren selecteerde waren ze aan en als ik de group weer aanklikte gingen ze allemaal uit en dat don ze nu niet heeft het temaken met de update van freestyler?

Ik heb geen dimmer op de parren zitten en leuk zwart hhahah
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
13-10-2013 17:32
Hmm.. er verandert normaal gesproken niets als je fixtures of een groep selecteert.

Je kunt een apparaat dat alleen beschikt over RGB kanalen "uit" zetten door gewoon 0,0,0 uit te sturen, zwart dus eigenlijk...
Niet goed, wel hard!
AlfredStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 9-12-2013
Berichten: 23
13-10-2013 17:41
Eerst was het zo voorbeeld als ik en ledpar selecteerde kon ik de kleur kiezen en alshem dan weer aanklikte ging die uit alleen nu blijft die branden op de kleur beetje lastig ik had dat eerst niet.
Of ligt het aan de dongle? dmx4all mini

Terug naar forum Reageer (zonder quote)