Forum > Geluid

Compacte mengtafel

(44 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
24-7-2013 11:10

AMX_Pete schreef:

Crest X(R)18, X(R)20 (in NL wel meer gebruikt, België amper, kwalitatief dik in orde)
Eerste serie heeft bijzonder veel uitval. Er is een mod beschikbaar bij HPA waarbij volgens mij de hele mainprint opnieuw wordt gesoldeerd. Als ze het doen heb je we wel een bijzonder neutrale sound voor een 19" tafel.
Maar dat is MIJN mening...
StaafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2004
Laatste: 12-3-2019
Berichten: 57
24-7-2013 12:08

hugovanmeijeren schreef:

Dat hangt maar net van de Spirit af, in het verleden heb ik ooit nog een Spirit 'live' gehad. Die waren toch echt wel modulair opgebouwd (van binnen) je kunt alleen de broodjes er niet uitliften zoals met een échte modulaire tafel
Heb deze tafel (spirit live 24) zelf ook nog gehad. Volgens mij heb ik hier meer aan gewerkt als mee gewerkt., Tafel was idd modulair opgebouwd; waren allemaal iddentieke printen buiten de twee masterprinten. Tafel was erg gevoelig voor brom. De bandkabel was ook maar een flauw iets.
Heb ze denk ik een vijf-tal jaar gehad. Ik was alleszins blij dat ik ervan af was.

Ter vergelijk, de A&h GL die ik nu heb, zou ik echt niet weten hoe die er van binnen uitziet. Nog nooit iets aan gehad.

Soundcraft Delta en consoorten zijn als ik het goed voorheb niet echt compacte tafels.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
24-7-2013 12:41
Omdat de Delta een volledig modulaire tafel is, is deze er in verschillende frame-sizes. De kleinste is 19" formaat, dan heb je standaard ruimte voor 12 input broodjes (mono of stereo) en een master sectie (neemt 2 broodjes in beslag). Vaak waren die 19" uitvoeringen echter opgebouwd als 8x mono, 2x stereo 2x subgroep en 1x master.
Dus dat is best een complete tafel op compact formaat!
De Delta 200 heeft 4 auxen (6 per kanaal, maar je kunt er maar 4 tegelijk gebruiken, 2 zijn namelijk schakelbaar middels een knopje). De Delta DLX (deluxe) heeft wel 6 volledig te benutten auxiliaries per kanaal.

De grotere frame sizes van de Delta zijn: 16 inputs/4 sub/ master, 24 inputs/4 sub/ master en 32 inputs/4 sub/ master.

Voor jouw doeleinden zou een 19" Delta denk ik prima zijn (desnoods de 16 input variant, die is ook goed hanteerbaar), momenteel 2e hands voor een paar honderd euro te koop.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
24-7-2013 14:34
Als je echt een tank van een tafel zoekt, zou je ook nog naar D&R kunnen kijken.
Zelfs de oudste tafels kunnen nog steeds geserviced worden, en vrijwel alle modellen, behalve de disco modellen zijn broodjes mixers.
Nergens zijn exotische onderdelen gebruikt, en alle onderdelen zij nog gewoon te vinden.

Er staan er helaas nu niet zoveel te koop sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
25-7-2013 21:12
hier
heb je een knappe Allen & Heath Mixwizzard 16.2
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)