Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 225 van 250)
Moderator(s): Dré
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
28-6-2013 11:01
Sinds een week of 3 terug de grootste ergenis ondenk! Hooi, stro en kalk gooien! Zie drive-in show topic.
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
9-8-2013 22:14
Een doek aan lichten met led, prima.

Dat ivm de sprinklerinstallatie installatie er sprinklerinstallatie doek in moet, ook te begrijpen.

Maar voor een hoop geld, moeite etc een doek aanlichten met gaten zo groot als in een sinaasappel netje vind ik meer dan zonde... Jammer dit. (veiligheid gaat voor, maar onzinnige veiligheid is een ergernis hier. (Duitsland - Keulen/Messe)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
20-8-2013 23:08
Sta je met iPad te mixen tussen het publiek, vraagt iemand: "Wat is jouw Wifi password?".
Ik: "Euh... krijg je niet, maar waarom?"
"Ik wil internetten."
Ik: "En denk je dat dat zou werken?"
... juist.

Wifi met bedrijfsnaam als SSID - leuk reclame middel!
't is maar een hobby...
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
22-8-2013 13:54

PvG schreef:

Wifi met bedrijfsnaam als SSID - leuk reclame middel!
Ik denk dat vele wel hun bedrijfsnaam als SSID op de accesspoints hebben staan omdat het natuurlijk duidelijk is wat er aan hangt op een locatie en mede de door jou genoemde reden.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
30-8-2013 14:01
Ik erger me de laatste tijd steeds vaker aan locatiemanagers die hun locatie verhuren voor een feest terwijl dat wegens geluidsoverlast eigenlijk helemaal niet kan.

Dan komen ze 1 a 2 uur voor het einde van het feest naar je toe (op het hoogtepunt van het feest dus) om te zeuren dat de bas eruit moet en het geluid de helft zachter moet, zodat je de hele geluidskwaliteit vernaait en de muziek zo zacht staat dat mensen weer gaan kletsen in plaats van dansen angry

Gisteren ook weer zo'n pipo, zaaltje in een hotel en hij kreeg klachten van andere gasten. Allemaal leuk en aardig, maar ik ben ingehuurd om een feestje te bouwen en daar hoort een bepaald volume bij. Zegt hij "ik ga niet met jou in discussie, ik heb hier de leiding en daarmee uit!"

Tja, helaas voor hem heeft hij over mij natuurlijk geen zak te vertellen, dat vecht hij maar met de klant uit. Daar heb ik een contract mee, niet met hem. Natuurlijk wil ik best meedenken enzo, maar als het op die toon moet bekijkt hij het maar.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
30-8-2013 18:38
Je hebt wel gelijk,
de klant is opdrachtgever, maar je wilt natuurlijk geen blauw oog razz :p

En als het geluid plotseling zachter moet, dan is de uitbater ook fout bezig, dat had hij beter van te voren kunnen aangeven,
zodat je er een beeetje met je hoogtepunt rekening mee kan houden.

IN zo'n geval is de opdrachtgever voor de uitbater het aanspreekpunt inderdaad.
Maar willens en wetens dan stug doorgaan is natuurlijk ook vragen om een boze aktie.......

In zo'n geval zet ik het meestal iets zachter, en loop even naar de opdrachtgever om een en ander uit te leggen.
Die loopt dan naar de uitbater, en bespreekt een en ander, en daarvan krijg jij dan weer de uitslag.

Ik heb een vijftal zalen in Noordholland waar ik op voorhand mijn opdrachtgever waarschuw dat er problemen kunnen zijn ivm de geluidssterkte als de uitbater voor het feest geen vergunning aanvraagt.
Meestal word er dan een vergunning aangevraagd, of wijkt de opdrachtgever uit naar een andere zaal.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
30-8-2013 19:08

Tom schreef:

de klant is opdrachtgever, maar je wilt natuurlijk geen blauw oog razz :p
Het was maar een klein mannetje laugh :D
Maar willens en wetens dan stug doorgaan is natuurlijk ook vragen om een boze aktie.......
Het gaat gewoon om de manier waarop. "Ik ga geen discussie met jou aan want ik heb hier de leiding en daarmee uit!" werkt bij mij nogal averechts, aangezien hij helemaal niet de leiding heeft over mij. Ik heb het niet zo op dat soort autoritaire figuren, daarom ben ik maar eigen baas geworden.

En als hij dan mijn argumenten niet wil horen heb ik ook weinig behoefte om rekening met hem te houden.

Normaal gezien ben ik alleszins bereid een oplossing te vinden die voor alle partijen werkt hoor, al is dat toch vaak lastig omdat de locatie het volume zo laag wil hebben dat er geen fatsoenlijk feestje meer te bouwen valt. Als er 100 man aan het meezingen zijn en de muziek is niet meer te horen gaat dat niet goed komen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
30-8-2013 21:02
moeten ze maar zachtjes zingen..... laugh :D

Heb je enig idee hoeveel db's 100 man op een db meter kan zetten als ze een keeltje opzetten?
Ik moet nog eens zien hoe een uitbater dalle honderd gaat vertellen dat ze zachter moeten.

Nee, dan loopt hij liever naar jou razz :p

De zaal waar ik het ergste heb mee gemaakt, was deze foto genomen.
Ze hadden een toespraak, welke te hard was,
Ze hadden een erg leuke artieste die erg leuk zong,
En dan hadden ze nog mij.....
Alles moest zachter dan zacht na 11uur.
En op een gegeven moement moest ik van de uitbaatster omroepen dat de gasten zachter moesten doen shocked 8O
Maar ja een super bruiloft met 200 stuks 100% Amsterdammers (brandweer mentaliteit),
doe je best......

Rond twaalf uur zij de uitbaatster dat de muziek nu alleen nog maar op achtergrond sterkte mocht, feest was tot 1 uur.
Dus ik heb het bruidspaar laten kiezen, en die zeiden, we komen hier nooit meer, ik dus ook niet shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
31-8-2013 06:37

YourLiVe schreef:

de muziek zo zacht staat dat mensen weer gaan kletsen in plaats van dansen angry
... daar hoort een bepaald volume bij.
Waarom?
Het is inderdaad een (in mijn ogen foute) techniek om maar zo hard te draaien dat men niet meer kan praten en dus maar noodzakelijkerwijze moet gaan dansen!
Mijn techniek is juist de praters de gelegenheid te geven, maar ook de mensen die willen feesten ook laten feesten.
En dat kan prima zonder overlast en toch een lekker volume op de dansvloer!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
31-8-2013 10:02
Marcel bedoelt, dat als je de muziek ineens zachter zet, dat de mensen dan denken dat het pauze is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)