Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 208 van 219)
Moderator(s): Dré
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
16-5-2013 08:45
Van die achterdeuren heb ik niet echt last, wel dat de schuifdeur een mankement had. Bij het nemen van een bocht naar links of op een rotonde, piept het dashbord dat er een deur open was. Dit euvel heb ik van het weekend opgelost. Deurcontact eruit halen, daarna de 2 connectors afkoppelen en de contactjes met wat schuurpapier terug op poetsen. Terug monteren en opgelost.

Fiat heeft bij mijn weten iveco motoren, misschien hebben die vroegere modellen ook een Ford met ketting (10 TRJ2) zoals bij peugeot en Citroen het geval was. Ik heb er in geen enkel geval problemen mee.

@ eddy wally: ik citeer een kameraad "Een Peugeot, de wagens zijn goed maar de garage's... een ramp... ".
En dit kan ik beamen, ik ga niet naar een officiele dealer, die kunnen alleen de computer uitlezen. Als die het probleem niet weet, wel succes dan.
Wat is je huidige kilometerstand?

Iets algemeen over de problemen die vind je overal direct terug, maar de goede die laten meestal op zich wachten. Ik ga nu niet zeggen dat deze wagens probleemloos zijn, want er valt genoeg over te lezen. Maar ze zijn ook niet door en door slecht.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
16-5-2013 10:00
Wat was dan uiteindelijk wel de oplossing?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
16-5-2013 10:18
Had ik niet zoveel extra's aan de bus gedaan dan verkocht ik hem als hij uit garantie was (1 januari 2014) maar ik heb 1800 euro betaald voor mijn bestickering, 1200 euro om de bumpers, klinken, zijpanelen in het wit te laten spuiten en dat is verloren geld als ik hem verkoop, om maar te zwijgen van de restwaarde die ik nog krijg voor een bus van 2 jaar oud, mocht ik er opnieuw veel problemen mee hebben dan gaat hij zowiezo de deur uit, ik geef dan liever mijn geld uit aan een nieuwe bus dan aan herstellingen aan een bus met blijvende problemen.

Oh ja buiten dat mijn shuifdeur uit de rail is gekomen heb ik nog 2 problemen gehad met de schuifdeur, 1x kreeg ik ze niet meer open, ik hoorde de klik wel met de afstandsbediening maar ze zat muurvast, een ander probleem was dat ik ze niet goed meer dicht kreeg, ik moest de deur wel tot 5x toe met brute kracht dicht doen voor ze dicht bleef.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-5-2013 10:33

Jake schreef:

Had ik niet zoveel extra's aan de bus gedaan dan verkocht ik hem als hij uit garantie was (1 januari 2014) maar ik heb 1800 euro betaald voor mijn bestickering, 1200 euro om de bumpers, klinken, zijpanelen in het wit te laten spuiten en dat is verloren geld als ik hem verkoop, om maar te zwijgen van de restwaarde die ik nog krijg voor een bus van 2 jaar oud, mocht ik er opnieuw veel problemen mee hebben dan gaat hij zowiezo de deur uit, ik geef dan liever mijn geld uit aan een nieuwe bus dan aan herstellingen aan een bus met blijvende problemen.

Oh ja buiten dat mijn shuifdeur uit de rail is gekomen heb ik nog 2 problemen gehad met de schuifdeur, 1x kreeg ik ze niet meer open, ik hoorde de klik wel met de afstandsbediening maar ze zat muurvast, een ander probleem was dat ik ze niet goed meer dicht kreeg, ik moest de deur wel tot 5x toe met brute kracht dicht doen voor ze dicht bleef.
1800 euro aan bestickering??? Foto.... bus met bladgoud beplakt? razz :p
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
16-5-2013 10:41
Sorry bus was rond de 800 euro, de aanhanger was bij de prijs van 1800 euro shut up :X
Maar je kan bestickering zo duur maken als je wil, ik heb 3 offertes gevraagd en de duurste voor bus en aanhanger was 3700 euro.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
16-5-2013 13:12

vdbeke schreef:

Fiat heeft bij mijn weten iveco motoren, misschien hebben die vroegere modellen ook een Ford met ketting (10 TRJ2) zoals bij peugeot en Citroen het geval was. Ik heb er in geen enkel geval problemen mee.
In de Fiat/Citroen/Peugeot zitten Fiat en Iveco motoren behalve in de 2.2 versie welke een Ford motor heeft.De mijne is van 2007
Het probleem van water dat op de motor loopt is intussen opgelost(wel tegen betaling)
@ eddy wally: ik citeer een kameraad "Een Peugeot, de wagens zijn goed maar de garage's... een ramp... ".
En dit kan ik beamen, ik ga niet naar een officiele dealer, die kunnen alleen de computer uitlezen. Als die het probleem niet weet, wel succes dan.
Wat is je huidige kilometerstand?
Laatste rekening Fiat garage oliewissel + filters 560 € waarvan 161€ uitlezen computer.
Weet nu waar benaming zwarte goud vandaan komt.Heb nu 110.000 km.
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
16-5-2013 14:05
Zie hiervoor een overzicht van de gebruikte motoren.
Blijkbaar hebben de oudere ducato's ook dezelfde ford als de PSA groep. Nog eens terug opgezocht, fiat heeft een 2.2HDI (100PK) met vijf vitesse en de 2.3 (130PK, iveco) heeft er 6.

Ik heb de ford 2.2 (120PK) maar dan met 6 vitessen.
De ford motoren toen hadden een ketting, maar nu niet meer met alle gevolgen van dien.

De 3 liter bij de PSA groep zijn dezelfde iveco motoren.
Voor de ducato's is vanaf 2011 de 2.0 van fiat zelf en de overige motoren van iveco.
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
19-5-2013 11:51

eddy wally schreef:

....
Laatste rekening Fiat garage oliewissel + filters 560 € waarvan 161€ uitlezen computer.
Weet nu waar benaming zwarte goud vandaan komt. Heb nu 110.000 km.
Tijd voor een andere garage denk ik dan, voor een groot onderhoud (dus alle filters) betaal ik hooguit een paar honderd euro! Voor een smering (olie en oliefilter) een kleine honderd euro.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
19-5-2013 15:06
Wij gaan met onze Ducato 2.8 bij Auto5 voor standaard onderhoud, is nog geen 200EUR voor olie en filters.
Ding rijd al jaar en dag zonder problemen. het enige echter mankement dat we hebben gehad was de verbinding tussen pook en de as die in de bak gaat die gebroken was, is een koppeling van een metalen schaal en een plastic schaal die de askop er in klemt. heb toen gewoon bij brico 2 boutjes en een gasleiding klem gaan halen en dat er rond gezet, werkt nog steeds prima :)
QmotionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-11-2005
Laatste: 18-7-2016
Berichten: 59
25-5-2013 22:25
Dit zijn mijn vervoersmiddelen happy :)

www.dropbox.com/s/h4tkre9qnf2fd7y/2013-05-19%2012.24.32-1.jpg
Allen & Heath, Mach Audio, Martin Light, QSC, Electro-Voice, DBX.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)