Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 205 van 219)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
19-9-2012 20:50

Watt-Xtra schreef:

Ik vind het pure diefstal... 65 euro per uur ex btw vragen voor een monteur welke zelf misschien wel 1600 euro netto in de maand overhoud.
Wat is daar pure diefstal aan. De garage waarin gewerkt wordt, onderhoud en aanschaf van bruggen en alle overige gereedschap zal toch ook betaald moeten worden.

Als een loodgieter of electricien jou 40eu per uur doorberekent ga je hem toch ook niet uitmaken voor oplichter? Ook daar is een deel van het uurloon voor bekostigen van gereedschappen en weet-ik-het-wat.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
19-9-2012 22:59

CyberDance schreef:

Watt-Xtra schreef:

Ik vind het pure diefstal... 65 euro per uur ex btw vragen voor een monteur welke zelf misschien wel 1600 euro netto in de maand overhoud.
Wat is daar pure diefstal aan. De garage waarin gewerkt wordt, onderhoud en aanschaf van bruggen en alle overige gereedschap zal toch ook betaald moeten worden.

Als een loodgieter of electricien jou 40eu per uur doorberekent ga je hem toch ook niet uitmaken voor oplichter? Ook daar is een deel van het uurloon voor bekostigen van gereedschappen en weet-ik-het-wat.
Tussen 40 en 65 euro zit nogal een verschil! Maar ook even verder lezen, want nu hebben we het over de auto.. maar het gaat met alles zo! Er wordt maar gevraagt en berekent... en ondertussen klagen dat het zo slecht gaat en mensen hun broek niet meer op kunnen houden! Nee, gek he! Niemand die loonsverhoging krijgt, maar alles wordt wel duurder.

We dwalen af, want het gaat niet meer over bovenstaand onderwerp... Ik mag niet klagen, ben eigen baas en kan mezelf nog loonsverhoging permiteren, de prijzen indien nodig aanpassen naar omstandigheden en zelf op de kosten letten!

Even terug ontopic.... iemand ervaring met BE-combi's dan wel clickstars? Mijn renault bus gaat er zowieso uit, en de bakwagen wordt ook kwa laadvermogen aan de krappe kant. Om niet onnodig een duur rijbewijs te moeten halen lijkt een BE het juiste vervoers middel!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
19-9-2012 23:16

Watt-Xtra schreef:

Tussen 40 en 65 euro zit nogal een verschil! ...
True maar een garagist heeft ook wat meer/duurder materiaal nodig dan een elektricien natuurlijk.

Bij de Stern waar ik ga voor onderhoud van Sprinter rekenen ze overigens helemaal niet met uurloon op de factuur maar is het werk telkens gespecificeerd bij het onderdeel als in in/uitbouwen onderdeel X of onderdeel Y incl. montage etc.

Watt-Xtra schreef:

Even terug ontopic.... iemand ervaring met BE-combi's dan wel clickstars? Mijn renault bus gaat er zowieso uit, en de bakwagen wordt ook kwa laadvermogen aan de krappe kant. Om niet onnodig een duur rijbewijs te moeten halen lijkt een BE het juiste vervoers middel!
Handig om de wet te omzeilen maar vrij duur in aanschaf, je hebt er ook een mooie 2de handse vrachtwagen voor. Verder zit je met de 90km/u beperking, als je die wagen voor alle klussen wil gebruiken is dat echt wel iets om rekening mee te houden. BE Combi is ook alweer wat langer en dus slechter te manouvreren bij krappe locaties.

Als je een grote pool aan mensen met BE rijbewijs hebt zijn het mooie oplossingen, anders zou ik toch sneller naar C neigen. Verder is het natuurlijk ook enorm afhankelijk van hoe hard/vaak je de ruimte nodig hebt.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
ZinziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2004
Laatste: 1-6-2018
Berichten: 56
19-9-2012 23:31
Ik rijd veel met clickstars in de rondte voor theatertournees. Vaak mis je wat motorvermogen, het is namelijk nogal een gewicht dat je te verplaatsen hebt. Vooral bij vorst, hellingbanen en stoepranden merk je dit. Verder mag je maximaal 80km/h omdat je meer dan 3,5ton weegt. De modellen waar ik mee op pad ben hebben een laadvermogen van 3,5 ton bij een baklengte van 6m. Je bent als chauffeur in basis tachograaf plichtig, en moet dus ook een chauffeurspas hebben, er is echter een uitzonderingsregel m.b.t. transport van eigen niet commerciële waren.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, laat maar weten.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
23-9-2012 22:51
Kunnen wij als eigen (geluid) vervoerder daar dan ontheffing voor krijgen?
En in hoeverre ben ik niet commercieel als ik mijn spullen op klus nodig heb?
Ik denk ook dat daar nog al wat beperkingen zijn mbt afstanden die je mag rijden.
Als ik het goed begrepen heb, mag je max. 50km van je standplaats zijn.
Dus als ik naar Utrecht of verder moet, mag ik niet...?!
Alles komt goed....
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
30-4-2013 17:40
Eindelijk m'n eigen auto, een zwarte Vito! (kort model)

https://i41.tinypic.com/35b9i1f.jpg
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
1-5-2013 03:48

Malle Pietje schreef:

Kunnen wij als eigen (geluid) vervoerder daar dan ontheffing voor krijgen?
En in hoeverre ben ik niet commercieel als ik mijn spullen op klus nodig heb?
Ik denk ook dat daar nog al wat beperkingen zijn mbt afstanden die je mag rijden.
Als ik het goed begrepen heb, mag je max. 50km van je standplaats zijn.
Dus als ik naar Utrecht of verder moet, mag ik niet...?!
Niet-commercieel vervoer = vervoer waarbij je je eigen materiaal transporteert om er op een locatie mee te werken

Commercieel vervoer = vervoer waarbij je goederen voor een derde van plek A naar plek B brengt

Dus jij bent zowizo niet-commercieel vervoer. De beperkte afstand geld alleen maar voor de tacho, als je buiten de 50km zone gaat moet je gewoon een schijf invullen/digitale pas in de tacho steken happy :)

Overigens, in zo'n grote BE bussen, max 3,5 ton, je houdt niet enorm veel laadruimte over... En ga je naar + 3,5 ton moet je zowizo je tachograaf gebruiken (die omzeiling geldt alleen maar onder de 3,5 ton).

En met een vrachtwagen (C) mag je maar 90km/h, maar het is zoveel rustiger rijden tussen de vrachtwagens en uiteindelijk scheelt het een half uurtje dat je vroeger moet opstaan...
Fun is serious business!
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
1-5-2013 09:08
Een collega van me heeft deze bak:
www.fifthwheeleurope.eu/product/gesloten-oplegger.html

is niet tacho plichtig, BE rijbewijs en een totale massa tot 7 ton....
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
1-5-2013 10:19

jakkes72 schreef:

is niet tacho plichtig, BE rijbewijs en een totale massa tot 7 ton....
Waarvan 2 ton voor de lege aanhanger, 2,5 ton voor een beetje auto, die dat ding mag trekken...
Je aanhanger mag niet zwaarder zijn dan 3,5 ton als je na 19 jan dit jaar je BE hebt gehaald + het gewicht dat je overdraagt op de auto (koppelingsgewicht).
Zitten nogal wat haken en ogen aan...
Bovendien, wat kost die kar, wat kost die auto die ervoor moet en wat zuipt die?
Ziet er leuk uit zo'n ding, maar kost nogal wat.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
2-5-2013 09:12
en dat voorste smalle stuk lijkt me nu ook niet zo handig
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)