Forum > PC related Forum

All in one PC voor chamsys systeem, waar op te letten?

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
25-4-2013 14:35
Beste,

Ik bezit sinds kort een chamsys maxi wing. Ik wil nu een all in one systeem aanschaffen om aan de maxiwing te hangen. Omdat de harde schijf toch nog een behoorlijk kwetsbaar item is bij een pc die heen en weer gesleept wordt, wil ik de HD nog wel vervangen door een SSD (als deze er al niet in zit).

Momenteel heb ik deze PC op het oog:

Asus eee Top ET1611PUT

[edit:] Een goed alternatief is wellicht zo'n shuttle pc? Voordeel: niet betalen voor een HD die dan toch weer vervangen wordt en de mogelijkheid om er iets meer geheugen in te stoppen (windows gebruikt zelf toch al vrij veel).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
26-4-2013 23:05
Als je pc windows vlotjes draait is het op zich al meer dan genoeg... De software draait perfect bij mij op een netbook van +/- 5j oud, XP en een Atom processor... Op mijn laptop van 3 jaar oud met een intel i3 draait het als een zonnetje... Voor heen en weer gereis is SSD wel een goede optie, voor de rest zou ik gewoon zorgen dat je een degelijke 'Word' pc hebt, die zou Chamsys meer als vlot moeten kunnen draaien...
Fun is serious business!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
3-5-2013 20:16
Die EEEpc vind ik ergens een beetje flimsy leuk voor thuis ding, weet ook niet of je daar makkelijk de harde schijf van kan vervangen.

Zou idd eerder voor een barebone gaan, of een leuk laptopje, voordeel van laatste is dat je er alleen stroom en je wing in hoeft te prikken, waarbij je bij alle andere oplossingen nog van alles erbij moet doen, van een tobo/muis/trackball bij een all-in-one en een monitor bij een barebone.

Voordeel van een laptop is ook de ingebouwde accu, mocht de stroom even wegvallen is het niet zo'n ramp.

Zelf hebben we een vrij forse case, met daarin een 1he pc/server, een 1he UPS, 17"touch screen monitor, Chamsys wing en een toetsenbordje in een 1he vak.
Is ook weer voordeeltje van bepaalde aio's, touchscreen.
Ding hoeft idd niet razend snel te zijn, ding van ons is simpele oude P4, maar loopt vooral uit zn neus te vreten.
vaj-ta-lie-tie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)