Forum > Geluid

SAMSON of BEHRINGER powered mixer

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
RCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2012
Laatste: 1-2-2013
Berichten: 1
31-12-2012 16:42
Om in een kleinere club te spelen willen we met onze band een powered mixer aanschaffen, let wel : beperkt budget.
We twijfelen tussen de Behringer pmp 6000 en de Samson tmx 20, de Behinger kost 100 € minder. Wie heeft met 1 van beide toestellen ervaring, of wie kent beide toestellen en kan ons helpen bij de keuze.
Groeten !
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
1-1-2013 20:37
Het zijn allebei geen hoogvliegers, maar als ik moet kiezen word het de Samson.
Als was het alleen maar omdat de service iets beter geregeld is vanuit Nieuw-Vennep.

Probleem van dit soort budget mixers is dat ze nogal ruisen, en niet echt langdurig zwaar belast kunnen worden.
Ze hebben de nijging nogal snel warm te lopen.

Heb je al eens een beetje tweede hands gekeken?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 2052
2-1-2013 09:03
Hier ook een stem voor de Samson. Over het algemeen betere ervaringen mee dan met Behringer.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
2-1-2013 09:56
De genoemde Behringer is voor zijn geld (met de nadruk op 'voor zijn geld') geen slecht toestel, maar naast het feit dat de bedrijfszekerheid geen al te hoge toppen scheert en dat de ingebouwde FX'jes mijns inziens zeer slecht presteren, is de klank ook alles behalve om over naar huis te schrijven...

Welke speakers dienen er mee aangestuurd te worden?

Vermogen zal je niet meteen tekort komen als je echt doelt op kleinere clubs, maar ik vind die bakjes zo plat klinken...

De Samson is een betere keuze, volgens mij een iets duurzamer toestel, betere effect processoren, maar blijft een budgettoestel. Als het ware een wat meer aangeklede Behringer, die zijn meerprijs wel waard is, maar die zeker niet bovengemiddeld scoort.

Een veel betere keuze zou iets zijn in de trend van een tweedehands Dynacord Powermate. Een toestel dat in de mk1 uitvoering (kwestie van niet te ver buiten het budget te treden) misschien een aantal mogelijkheden minder biedt dan bovengenoemde budgetapparaten, maar dat simpelweg 1000 keer beter klinkt, veel duurzamer is en écht professioneel inzetbaar is.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)