Forum > Licht

Sunlite; intelligent usb dmx interface.

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
31-12-2012 20:09
Heren,

Hoe kan ik het center punt van de movinghead wijzigen?
Ik heb 6 movingheads in een carre hangen en degene op de balken van voor naar achter hangen op een andere hoek (kwart slag gedraaid) dan de andere 4.
Nu zou ik graag dit veranderen door de voorste 4 een ander center point te geven.

Weet iemand hoe dit moet?

Alvast bedankt!
Wouter_oosterwijkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2004
Laatste: 30-7-2019
Berichten: 168
1-1-2013 21:07
In sunlite of dashlight?
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
2-1-2013 11:45
in sunlite
Wouter_oosterwijkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2004
Laatste: 30-7-2019
Berichten: 168
5-1-2013 09:25
Als het om sunlite 2002 gaat, werkt het als volgt;
-Selecteer een beweging (gele knop), en zorg ervoor dat alleen deze knop geselecteerd is (anders worden er ook wijzigingen in bijv. andere knoppen gemaakt zoals rode)
-Klik op edit boven in scherm.
-Er verschijnt nu een venster met daarin van iedere individuele movinghead de beweging.
-Op een wit vlak gaan staan.
-Rechtermuisknop en er kan een beweging voor deze kop ingevoerd worden (point, line, cirkel etc etc)
-Wel ervoor zorgen dat er bij invoegen van 1 punt, wel alle andere punten weg "geknipt" worden.
-Afsluiten dmv kruisje.
-Dan wordt de vraag gesteld of je de wijzigingen wil bevestigen.
-Bevestigen.
DJ-scratchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2010
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 66
6-4-2013 18:09
Ik heb hier een Sunlite Dongle liggen. De SL1024EC, het groene kastje.

Ik heb Sunlite Suite & de drivers gedownload en geïnstalleerd, echter herkent mijn laptop (HP, Windows 8 / Asus Windows 7 home premium) de dongle helemaal niet. Van alles al geprobeerd, andere USB poorten en de software eraf gehaald en erop gezet, maar niets werkt.

Heeft iemand een idee waar aan het zou kunnen liggen of wat ik verkeerd doe?
GrandMA2 | Robe Picklepatt's | Adamson
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
10-4-2013 12:53
exacte oorzaak weet ik het niet (kan vanalles zijn),

Maar ik zou het volgende doen :

1 Testen op een win xp pc of de hardware in orde is (ik heb hier zelf een afgefikte sunlite dongle sad :( )

2 Onbekende apparaten verwijderen uit apparaatbeheer:
Het is zo dat als je de dongle aansluit voordat je de software installeert windows een "onbekend apparaat"aanmaakt en niet meer uit zichzelf gaat proberen de drivers te herinstalleren. Verwijderen van onbekende apparaten kan, en dan wordt de installatie opnieuw gestart als je het apparaat aansluit.

Als dat niet werkt:

3 Usb poorten op de laptop testen met een ander divice (zijn usb drivers geinstalleerd, 99% zeker is dit echt wel in orde)

4 Vervolgens proberen het setupprogramma in compatibaliteits modus te draaien (win 98 / win xp )

Anders aparte partitie maken met win xp

succes
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-6-2024
Berichten: 13458
10-4-2013 14:26
Als de drivers niet digitaal ondertekend zijn dan kan het zijn dat je in Windows ook even de optie aan moeten zetten dat drivers die niet digitaal ondertekend zijn wel geaccepteerd worden.

Tijdens de set-up worden vaak informatiebestanden over de drivers geïnstalleerd zodat Windows weet wat er moet gebeuren als hij het apparaat detecteert. Het gaat inderdaad vaak fout wanneer mensen eerst dingen inpluggen en pas dan beginnen te lezen (duppie voor elke keer en ik ben binnen). Onbekende apparaten verwijderen is dan soms niet genoeg. Systeemherstel naar een punt vóór het "laat ik die USB stekker er eens indoen en kijken wat er gebeurt" moment helpt zeker.

Ik zie in het DJ segment erg veel drivers tegen die én niet digitaal ondertekend zijn én vaak al helemaal niet geregistreerd zijn in de HCL. Een slordige zaak (m'ja, zolang ze het allemaal doen kun je je keuze daar niet op baseren).

Inloggen als admin op je Windows PC (iets dat je normaal natuurlijk niet doet) is beter dan de "als administrator uitvoeren" optie. Vaak gaan bepaalde dingen die altijd fout gaan dan ineens wel goed.

Verder kan het natuurlijk zijn dat er simpelweg geen Windows Vista/7/8 drivers voor het kastje zijn. Als je de originele CD gebruikt kan het een optie zijn even op de site van de fabrikant te kijken of daar een meer recente versie van de software/drivers aanwezig is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ-scratchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2010
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 66
11-4-2013 20:19
Na een tijd geprobeerd te hebben om het kastje werkend te krijgen, heb ik een van de Sunlite dealers gebeld, waarom hij het nou niet deed. Het blijkt dat de oudere kastjes niet werken op een 64Bits computer/laptop. En laten wij hier nou net allemaal 64Bits laptops hebben. Dus werken gaat hij hier niet.

De nieuwe kastjes van Sunlite werken dan wel weer op 64Bits. Dus ik ga waarschijnlijk een nieuw kistje aanschaffen.

Toch bedankt voor de uitgebreide uitleg!
GrandMA2 | Robe Picklepatt's | Adamson
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
12-4-2013 13:08
Ik zou mij toch wel voorzichtig gaan afvragen of je met zo'n partij nog wel in zee wil gaan. Het is namelijk gewoon een kwestie van een nieuwe driver of update uitbrengen voor hen. Maar ze verkopen natuurlijk liever een nieuwe dongle...

Geen idee hoe oud dat kastje is natuurlijk, het kan niet eindeloos ondersteunt worden maar Windows XP 64-bit is al sinds 2002 uit, dus het is zeker niet iets nieuws ofzo.
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
15-4-2013 10:29
Ik ken weinig bedrijven met zo'n goede support als nicolaudi...

Er zijn heel wat dongles in omloop die werken met sunlite suite 1, maar niet van nicolaudi zijn.

Een mailtje naar hen zal zeker werken, ze bieden ook altijd de moglijkheid om oude dongles (dan heb ik het over suite 1 2002!!) bij hen te upgraden naar een nieuwe.

Je kunt niet eeuwig support blijven geven op je oude producten natuurlijk, en al het nieuwe werkt 100% op 64 bit.

Overigens snap ik niet dat je dan niet gewoon een 32 bits windows er naast knalt. Je 64 bits laptop heeft daar geen problemen mee hoor.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)