Forum > Algemeen Forum

Verzekeringen

(92 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
18-12-2012 09:44

YourLiVe schreef:

Dat hoeft toch ook niet perse professionele beveiliging te zijn? Gewoon 2 stevige vrijwilligers die s'nachts in de tent slapen is natuurlijk ook voldoende.
Hoe ga je regelen dat die nuchter blijven enzo, anders zijn die een groter gevaar op schade dan schade van buitenaf...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
18-12-2012 15:02
Ook dichte tenten kunnen worden voorzien van een alarmsysteem. Als er geen fysieke beveiliging aanwezig is, lijkt me dat toch wel de goedkoopste oplossing.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-12-2012 16:02

Frank76 schreef:

YourLiVe schreef:

Dat hoeft toch ook niet perse professionele beveiliging te zijn? Gewoon 2 stevige vrijwilligers die s'nachts in de tent slapen is natuurlijk ook voldoende.
Hoe ga je regelen dat die nuchter blijven enzo, anders zijn die een groter gevaar op schade dan schade van buitenaf...
Je moet natuurlijk wel contractueel vastleggen dat de organisatie verantwoordelijk is voor diefstal of andere schade tijdens de huurperiode. Hoe zij dat verder oplossen is hun probleem.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
18-12-2012 16:49
En daar zit nu dus het probleem.
De organisatie wil niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de (indien) gelede schade of diefstal.
Zij zeggen gerust te willen betalen voor een verzekering, maar geen personen beschikbaar hebben om daar te overnachten.

Wat mij betreft was een overnachting van enkele personen van de organisatie in de tent akkoord. Helaas is dit voor hun geen optie, aldus de organisatie.

De enigste optie die ik tot nu toe zie is Beveiliging inhuren en daarbij een evenementen-verzekering afsluiten. Een tent met harde wanden is volgens mij niet te verzekeren zonder beveiliging, zover ik me nu in heb gelezen.
Boemboem..
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-12-2012 17:41
Tja dan zouden ze van mij iemand anders mogen zoeken maar dat is natuurlijk een keuze die jij zelf moet maken. Bij mij is de opdrachtgever altijd aansprakelijk voor diefstal en schade. Als zij dat willen verzekeren is dat prima, maar dan mogen ze dat wel zelf regelen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
18-12-2012 17:54
Altijd de aansprakelijkheid bij de organisatie laten liggen! Laat hun de verzekering afsluiten. Zaken als molest en vandalisme zijn (zover ik weet) niet te verzekeren. Bij wie klop je aan als een stel hooligans de boel op z'n kop zet?

Als ze dat niet willen, laat je ze lekker een ander zoeken. Je kunt ze natuurlijk wel helpen met tips voor verzekeringen en beveiliging, maar laat die op hun naam staan. Ze zullen zich toch moeten verzekeren (wat als er gewonden vallen door een ingestortte tent?). Ik vrees dat je te maken hebt met amateurs?

Edit: in dit soort situaties vraag je natuurlijk ook een flinke borgsom (minstens het verwachte factuurbedrag).
't is maar een hobby...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-12-2012 18:08
Als iets niet te verzekeren is heeft dat maar 1 reden: de kans dat het mis gaat (het risico dus) is te groot. Think about it sneaky :V
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
18-12-2012 23:33
de opdracht gever heeft een evenementen verzekering, hier valt ook diefstal onder.
mist er beveilinging/ bewaking aanwezig is.
Werk regelmatig met een bedrijf dat ook tijdelijke installatie leverd.
compleet draadloos voor tijdelijke dingen zoals een tent of bouwplaats.
Laatste kosten die ik gehoord heb was 600,- voor een week.
maar wellicht zijn er meer en goedkoperen bedrijven die dit leveren.
dan valt het dus onder de al aanwezig verzekering van jou opdracht gever.
enigste extra kosten zijn inhuren installatie.

Zoals al eerder aangegeven organisatie altijd aansprakelijk laten.
Willen ze dit niet heeft dat een reden.
en waarschijnlijk is dat de reden dat jij de opdracht dan niet meer wilt hebben.(schaden/verlies)
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
19-12-2012 09:06
Ik heb inmiddels contact gehad met een verzekeringsagent, deze gaat het voor mij uitzoeken. Ik zal jullie dus even op de hoogte houden wat betreft de status.
De organisatie wil niet aansprakelijk kunnen worden voor de geleden schade, het zijn allemaal vrijwilligers en ze hebben geen van alle ervaring met dit soort dingen. Het is de eerste maal dat zij dit zo in een tent moeten organiseren. Wat dat betreft zijn het dus leken. Ze zien volgens mij niet goed in wat voor gevolgen het voor anderen (zoals licht & geluid) heeft om het feest in een tent te organiseren in plaats van in een gebouw. Hier zitten toch heel wat meer haken en ogen aan.

Ik wil in deze best wat dingen uitzoeken, maar ik zal zeker het advies van de ervaringsdeskundige ( de verzekering in dit geval) opvolgen.
Ik hoop dat we er op deze manier uit komen met de organisatie, en om toch verzekerd de carnaval in te te gaan!
Boemboem..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
19-12-2012 11:09
Als ik dit zo allemaal lees, zou ik de boeking niet nemen.

Zelfs met een verzekering schiet je er altijd bij in als er spullen gestolen worden.
Je krijgt de dag waarde van je spullen, en daar worden (ik spreek uit ervaring) zeer tegenvallende bedragen voor genomen.

Alarm, ha ha, wie gaat er op af als het alarm afgaat?
En hoelang is de aanrijdtijd.
En hoelang doen ze er over om een verterkerrack, een draaiset en een paar makkelijk bereikbare MH's te pakken voordat de aanrijder aankomt?
En wat kan je aanrijder doen als er zes man met twee bussen bezig zijn je spullen in te laden?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)