Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000nexus

(199 reacties. Pagina 2 van 20)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
6-9-2012 14:13
Niet klagen maar dragen!

Opvolging en upgrade van modellen is niets bijzonders.
Kijk maar naar de cdj 100 welke een 200 voor kwam
Of de cdj1000 met de mkII
En drie jaar is een aardige tijd inderdaad.

Verhuurbakken de deur uit voor nieuw,
en de bedroom dj heeft net weer even kunnen sparen.

Jullie doen er allemaal zelf aan mee dat het gebeurd razz :p

Ik heb 3 jaar geleden al gezegd: "zwanenzang" die cd spelers.
De pc met daarbij een paar handige bedieners, daar gaan we toch steeds meer naar toe.
En je ziet daar ook steeds mooiere oplossingen voor verschijnen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
6-9-2012 18:55
Jippie,... kan ik weer alle 7 spelers gaan vervangen! angry

cdj2000 spelers zijn er idd net 3 jaar, die zijn nog niet eens afgeschreven in de boekhouding.. laat staan goed en wel terug verdient!
De laatst gekochte spelers bij mij, 2 maand terug!

Ipv 6 knoppen extra op die spelers te bouwen.. eerst eens wat aan de kwaliteit doen.. want is de cue en play knop wederom zo ruk? Kan de platter nog steeds niet makkelijker los? Hebben ze de connectors achterop verbeterd?

We gaan het wel zien.. duurde gelukkig een tijdje voordat er overal cdj1000mk3 op de rider werd gezet.. Heel veel nieuwigheid is er niet.. dus misschien valt het mee en kan er eerst nog wat worden verdient! wink ;)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
6-9-2012 22:39
Mjah, en wederom word het systeem weer in stand gehouden...

Op zich ziet het er allemaal wel knap uit, specs klinken ook goed, maar weeral een speler van tegen de 2000 euro! shocked 8O

Augh...
Free beats!
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
7-9-2012 12:31
Mmm... een beat sync button op het vlaggenschip van Pioneer, gaan we nu dan ook echt een nieuw tijdperk in?
ja...
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
7-9-2012 13:13
Dan zal er later ook nog wel een witte limited edition verschijnen zoals bij de gewone cdj-2000.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
7-9-2012 18:11
Zoals hiervoor al gemeld: Voor de prijs van een cdj2000 nexus heb ik een dikke laptop, fijne controller en bijbehorende software, voor de prijs van die tweede nexus koop ik dan nog eens een karvracht muziek! En als ik dan ook nog eens voor Mixvibes kies (Pioneer heeft daar namelijk ook zijn software vandaan...) dan krijg ik ook nog eens alle updates gratis en voor niets!
Zo heb ik toch een beetje Pioneer in huis, maar dan beter.

wink ;)
Free beats!
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
7-9-2012 20:18
De meeste weten nog niet eens hoe een CDJ2000 werkt laat staan de DJM2000 maar het staat wel op hun rider.
Omdat Tiesto er ook zijn ding mee doet. Nu zie niet in waarom we de nexus zouden moeten kopen.
Veel wind, weinig koeling. sneaky :V
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
7-9-2012 20:34
Het gaat helaas al lang niet meer over kunnen, het is enkel nog willen.
Ik heb zelf al enkele keren met de djm2000 gedraaid en ook de cdj2000 is mij niet onbekend. De djm2000 is voor mij gewoon te veel van het goede en vind ik ten eerste veel te groot en lomp, ten tweede te gecompliceerd. Er zullen vast wel dj's zijn die daar mee kunnen werken, wat zeg ik, leuke dingen mee kunnen doen, maar of dat echt toegevoegde waarde heeft voor de muziek...
Ik heb hier in Leuven een demonstratie gehad van een gerenomeerde dj en heb zo een groot deel van de functies en de manier waarop ze bediend worden ontdekt. Wat mij zowel voor de cdj als de djm erg aanspreekt zijn de onderlinge communicatie voor bpm, effecten, allerhande andere info en zeker niet onbelangrijk, het onderling delen van de muziekdrager. Zeker de cdj2000 kan mij wel bekoren qua layout en functies.
Is het zijn geld waard? Ik vind van niet. Heeft een dj dat nodig? Ik vind van niet. Staan ze op mijn technical rider? Nee, zeker niet. In mijn ogen moet een dj met alles kunnen draaien. Mijn technical rider is vrij simpel; degelijk materiaal dat werkt zoals het moet en absoluut twee monitor speakers. That's it...
Of daar nu een Behringer, Rodec, Pioneer, A&H of een JB-Systems staat, als het maar werkt zoals het moet ben ik tevreden. Natuurlijk heb ik voorkeuren, maar ik sta ook altijd open voor andere merken en/of systemen en probeer te werken met wat ik tegenkom. Uiteindelijk is het de dj en zijn muziek die de sfeer bepalen.
Free beats!
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
8-9-2012 10:04
Pioneer CDJ-2000 is nu 3 jaar op de markt, echter heb ik het eerste jaar amper afzet gehad. DJ's gingen absoluut niet overstag. Nu de CDJ2000 +- een jaar de echte marktleiders is, komt er alweer een nieuw model. Dat zijn toch echt andere jaren dan bij een CDJ1000mk2 vs. cdj1000mk3. Overigens viel daar ook echt iets te ''updaten''....
Robustsound
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
8-9-2012 12:23
denk je dan echt dat ze nieuwe modellen uitbrengen om de dj te helpen?
Misschien voor 5%
90% van de dj's hebben al die toeters en bellen niet nodig voor een goed feestje neer te zetten
Zelfs het mixen van nummers is niet perse nodig om een goed feestje neer te zetten.

Een goede dj werkt voor 90% met zijn muziekkennis, en aanvoeltalent wat voor muziek er nodig is op een bepaald moment.

Slechts voor 10% van zijn kwaliteiten is skills belangrijk.
Ik heb al heel wat dj's gezien in mijn dj leven,
ik zie er maar heel weinig gebruik maken van de toeters en bellen op een normaal feest.
En er zijn er nog minder die er wel gebruik van kunnen maken op een goede manier zonder dat het irriteert of fout gaat.

Voor 95% doen merken als Pioneer een update versie uitbrengen omdat er aan verdient kan worden.
Een andere reden voor het nieuwe model:
Hoelang nog wil men een cd speler? Nu kan het nog.......
Ik zie steeds meer dj's overstappen op stickjes en harde schijven.

Het zou me niets verbazen als dit de laatste dure speler is die ze uitbrengen.
Ik schat voorzichtig dat de (mp3)cd over 5 jaar compleet is achterhaald en het lijkt me niet netjes dat ze er nu nog eentje uitbrengen binnen 3 jaar.

Het lijken wel telefoons, alleen jammer dat ze er geen abonnement bij verkopen,
of breek ik hier nu een markt open?
Een cd speler met abonnement voor nummers te downloaden voor 40 euro per maand shocked 8O laugh :D shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)