Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 199 van 219)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-8-2012 10:27
Nee, geen garantie gehad. Kostte ook zo'n 3000 euro inderdaad. Maar dat is vorig jaar gebeurd, toen was de bus dus al meer dan 5 jaar oud en had hij al meer dan 150.000 kilometer op de teller staan. Dan is het nog erg zuur, maar dat vind ik wat anders dan bij een bus van 2 jaar oud.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 694
27-8-2012 11:06
Tsja, auto`s kosten natuurlijk gewoon geld, en blijven stukgaan...

Mijn bus (T4 2,5 TDI `97) heeft ook na 2,5 jaar een kapotte waterpomp gehad bij de eerste eigenaar op 96000(!) km, met als gevolg snaar gebroken, en vervolgens kleppen tegen de zuigers--->complete motor aan puin.
Daar heeft de VW-dealer toendertijd gewoon voor garantie een compleet nieuwe motor ingezet.
Ik hoor nu (op 275000 km) een rammel in de katalysator, dus die zal ik er eerdaags onderuit zagen en vervangen voor een stukje pijp uit de oudijzerbak, ga echt geen nieuwe kat van 400,- kopen voor een bus van 1000,- natuurlijk.
Maakt voor de roetuitstoot ook niet uit, dus voor de keuring geen probleem(niet dat ik mijn eigen bus ga roetmeten..maargoed shut up :X )
Maar verder: nog steeds eerste bak, koppeling, aandrijfassen enzovoort.
Eigenlijk heeft dat ding geen echte problemen gehad op wat gebroken achterveren na, maar dat komt door de 2,5 ton aan loodgieterstroep die er altijd achterin lag.

Ik heb heel bewust een oudere bus gekocht, met 0 opties, en complete onderhoudshistorie vanaf nieuw bekend.
De goede verkrijgbaarheid van 2ehands materiaal houden de eventuele grote reparaties ook betaalbaar, bv. een versnellingsbak kost misschien 150,- en inbouwen kan ik gewoon zelf doen bij mijn (parttime)werkgever buiten werktijd.
Onderhoud kost ook niks, zeker niet als je in het wereldje zit, bijvoorbeeld een kleine onderhoudsbeurt (6l 5w40 olie, oliefilter en wat kleinmateriaal)kost mij hooguit 25,- ex BTW, voor een grote beurt komt daar nog zo`n zelfde bedrag bij voor een lucht- en brandstoffiltertje.

Als ik nu een nieuwe bus moest kopen wist ik het ook niet moet ik eerlijk zeggen, en ik zit nog wel in de auto`s...
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
27-8-2012 13:05
Ik rij sedert januari 2012 met een peugeot boxer, hij stond al nieuw in de garage op mij te wachten met 2 blutsen erin, dus kon ik er nog even op wachten want hij moest voor een deel herspoten worden, toen ik hem ophaalde had ik al problemen met de radio, ik had geen ontvangst wegens een defecte antennekabel, mijn 2 spiegels trilden zo erg dat ik er niet kon in kijken zonder duizilig te worden, hij is binnen de maand 2x binnengeweest voor nieuwe spiegels, intotaal hebben ze nu al 4 nieuwe spiegels geplaatst, ik moest naar een forumlid in hilvarenbeek wat eer rit was van 200km enkel, op de terugweg moest ik aan de kant in tilburg omdat de bus opeens niet meer sneller kon dan 40km per uur, ik zat toen net op de autosnelweg, er was iets mis met de software, dat heb ik dan 1 maand later nog eens gehad, als ik alle problemen hier moest neerschrijven dan is de post zo lang dat niemand het zal lezen, inderdaad veel problemen met de peugeot, al is hij nog maar 7 maanden oud en ik rij er steeds normaal mee.
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
27-8-2012 14:16

Jake schreef:

als ik alle problemen hier moest neerschrijven dan is de post zo lang dat niemand het zal lezen
Dat bereik je denk ik toch al wel, want het is één lange zin zonder punten... shut up :X

Ontopic: problemen met vervoer zijn altijd klote. Het is net één van die dingen waar je eigenlijk gewoon van op aan moet kunnen...
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
27-8-2012 21:30

eddy wally schreef:

Was 2.5 versie.Probl.was je startte en wagen blijft stationair draaien bij gasgeven kon 5 sec.duren maar ook 30.
Heb dit met mijn Trafic voorgehad, was een probleem met de injectie... Ontdekt toen ik écht geen gas meer kon geven... Heeft me een aardige 1800 gekost....
Fun is serious business!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
28-8-2012 15:18
Mensen die woestijnrallys en andere zware ritten rijden beginnen met alle overbodige elektronica uit de wagen te gooien geeft niets dan ellende.Fabrieksteams waar geld geen rol speelt uitgezonderd.
De inbouw van al die elektronica had maar één doel,de doe het zelver uitschakelen.
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
28-8-2012 17:12
Dat zie je verkeer eddywally.
Er moet voldaan worden aan regels betreffende uitstoot ook de bedrijfszekerheid met een auto
met elektronische injectie is beter dan met een carburateur of ouderwetse brandstofpomp, en het
loopt gewoon veel soepeler en is zuiniger.

Daarom zit er elektronica in, elektronica is niet slecht maar kan voor storingen zorgen,
maar dat kon de ouderwetse brandstofpomp of contactpunt ontsteking ook,
er is alleen 1 probleem de standaard monteurs weten soms niet precies waar ze moeten
zoeken omdat ze niet verder kijken dan foutcodes en vaak zomaar klakkeloos onderdelen
vervangen welke mogelijk voor storingen zorgen.
In plaats daarvan zouden ze bij de basis moeten beginnen.
En vergeet niet de mensen die doen aan chip-tunen maken soms ook meer stuk dan
lief is en zoeken de grenzen van wat kan op of gaan er over heen, wie heeft het dan
gedaan... precies de fabrikant van de auto.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
28-8-2012 17:40
Natuurlijk,en die regels worden opgesteld door politiekers die door de autolobby de hand boven het hoofd gehouden worden.
Dat ik naar de dealer moet na een oliewissel om te resetten,bij BMW zelfs na monteren van reservewiel,dat voor een lamp te wisselen bumper ,spatbord en koplamp moet uitgebouwd worden,kan je mij eens uitleggen wat dit met het milieu te maken heeft?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
28-8-2012 17:47
Nee, Eddy heeft gelijk. Eén groot complot tegen de mensheid.
De burger moet maar dienen en de overheid verrijkt en verheerlijkt zichzelf.
Lees ik hier een gevalletje beste stuurlui?

Ik ben het met je eens dat ontwerpen slimmer en secuurder kunnen, maar wie heeft er vandaag de dag nog oog voor detail en zet zich echt in voor het werk wat ie doet? Naar mijn idee veel te weinig mensen, in alle lagen van de beroepsbevolking.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
28-8-2012 19:00
Ik ben zelf automonteur, maar overdrijven is ook een vak jongens.
Jullie willen beter licht op de weg zie daar Xenon lamp en ja daar hoort elektronica bij voor het ontsteken.
Jullie willen steeds compactere lichtere auto's met grotere motoren, tja dat je dan nergens bij kan
tja. Nu moet ik wel zeggen dat de heren ontwerpers er ook de ballen verstand van hebben ze tekenen wat
en zien later wel hoe ze alles erin krijgen.
Maar goed de politiek heeft hier weinig mee te maken, kijk eerst naar de wensen van de klant wij dus.
Want wie wil nog handmatig zijn ramen open doen, de ruitenwissers aanzetten, wie kan nog zonder parkeersensoren enz.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)