Forum > Licht

Ledpar

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
StaafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2004
Laatste: 12-3-2019
Berichten: 57
17-8-2012 19:56
Allicht een heel dwaze vraag, maar ik stel ze hier toch ashamed :$

Ik ben reeds geruime tijd in het bezit van led-pars die ik tot nog toe altijd gebruikt heb om ergens een hoek, muur of iets dergelijks uit te lichten, tot zover geen probleem.

Nu zou ik deze ledpars per 4 op een latje willen monteren om op een statief te plaatsen ter vervanging van onze par 56 spots.
Echter, hoe wordt dit nu meestal geprogrammeerd (en dan heb ik het niet over de technische kant)? Programmeert men het zo dat er steeds uit alle 4 de pars licht komt (elk een andere kleur)? Of programmeert men steeds per scene bv één lamp van de 4 'aan', of programmeert men steeds alle 4 de ledpars met dezelfde kleur?

Ik vraag dit omdat ik tot nog toe steeds maar combinaties gezien heb die eigenlijk archi -lelijk zijn (indien er meerdere kleuren tegelijk weergegeven worden)
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
17-8-2012 21:13
Je programmeert toch gewoon wat je zelf mooi vind? 'Normaal' is ook maar saai... Je probeert gewoon enkele dingen tot je vindt dat het er leuk uit ziet.
Fun is serious business!
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
17-8-2012 22:05
Eigen creativiteit gebruiken.

Ik wil wel eens 1 vaste kleur pakken op 20%, en dan op 50% een ander kleurtje er overheen laten lopen.

Of om en om, en dan een vast kleurloopje. Magenta/groen bijvoorbeeld.

Speel er mee, er is geen vaste code voor.
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)