Forum > Newbie Forum

Cadeaubonnen???

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Eddy93Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2011
Laatste: 21-1-2016
Berichten: 15
23-4-2012 22:23
Hallo allemaal,

Misschien een domme vraag, maar doen jullie ook aan cadeaubonnen?
bv. je hebt een feestje bij iemand thuis gedraaid, geef je dan een bon dat als ze binnen een jaar jou nog eens boeken zoveel €???? korting krijgen of een licht effect gratis erbij?

Ik zag laatst ergens dat je cadeau bonnen kon bestellen en dan zelf in kan vullen wat erop moet komen te staan.
Wat is jullie mening hierover?
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
23-4-2012 23:13
Vaak zie je wel dat vaste klanten een korting krijgen.
Maar dan spreek je over een andere frequentie dan 1 keer per jaar..
De opzet met cadeaubonnen zoals jij het bedoelt, ben ik nog nooit tegen gekomen..
Het klinkt wel leuk voor de klantenbinding, maar ik zie het niet gebeuren..
Geen haalbare kaart als je t mij vraagt..
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
23-4-2012 23:40
Het cadeaubonnen verhaal heeft in mijn ogen een iets te hoog vistaprint-gehalte (samen met het "voordeel" dat uiteindelijk niet zo "voordelig" is). Uiteindelijk is goed werk het beste visitekaartje. Je (toekomstige) klant is er nota bene bij. Die heeft dus als het goed is gezien wat je in huis hebt en desnoods kan je hem mondeling vertellen wat je voor hem kan betekenen in de toekomst.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-4-2012 08:22
Ik geef vaste klanten inderdaad ook korting, 10% bij meer dan 5 boekingen per jaar en 15% bij meer dan 10 boekingen per jaar.

Ik heb al wel eens nagedacht over een manier om bestaande klanten te belonen als ze een nieuwe klant aanbrengen. Niet in de vorm van een korting op de volgende show aangezien het vaak om bruiloften gaat, die hebben nu eenmaal niet ieder jaar een groot feest, maar wellicht op een andere manier (cadeaubon van een winkel ofzo). Ik ben er echter nog niet uit hoe ik dat wil gaan doen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
24-4-2012 08:33
Vergeet niet dat opdrachtgevers die voor een bedrijf of overheid werken niet zomaar een cadeaubon mogen accepteren (= steekpenningen)...
Mij lijkt korting geven na bewezen diensten het gemakkelijkst.
't is maar een hobby...
Eddy93Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2011
Laatste: 21-1-2016
Berichten: 15
24-4-2012 09:57

hemske schreef:

Het klinkt wel leuk voor de klantenbinding, maar ik zie het niet gebeuren..
Geen haalbare kaart als je t mij vraagt..
In welke vorm zie je het niet als haalbare kaart? persoonlijk dacht ik dat als ik een cadeau/kortingsbon geef na geleverde diensten de mensen eerder zullen overwegen om weer een feest te boeken met een dj (misschien wel weer mij)

Jeroenstap schreef:

Het cadeaubonnen verhaal heeft in mijn ogen een iets te hoog vistaprint-gehalte (samen met het "voordeel" dat uiteindelijk niet zo "voordelig" is). Uiteindelijk is goed werk het beste visitekaartje. Je (toekomstige) klant is er nota bene bij. Die heeft dus als het goed is gezien wat je in huis hebt en desnoods kan je hem mondeling vertellen wat je voor hem kan betekenen in de toekomst.
Idd een vistaprint gehalte...
Een mondelinge korting kan wel, maar het kan soms wel eens ene oor in, andere oor uit gaan. zeker als je als opdrachtgever met meerdere dingen tegelijk bezig moet houden bij het afbreken van een feest(je) of te moe bent om er nu nog aandacht aan te besteden.

Geef je een cadeau/kortingsbon, dan komt die bon misschien op een ''vergeet''stapel en als die stapel na een paar maanden ''uitgemest'' wordt, komt die bon weer naar boven en zal herinneringen oproepen van die geweldige avond.
Iedereen houdt van feesten, dus misschien motiveert die bon dan wel weer tot een nieuwe boeking...

Ik weet het ook niet zeker en daarom ben ik zeer benieuwd naar jullie meningen. Ben wel blij dat jullie zo snel reageren laugh :D
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
24-4-2012 20:03
Korting gaat alleen van de winst af.
En denk daar maar eens goed over na.

Alle kosten blijven steeds gelijk, tenzij je de volgende dag weer in de zelfde ruimte met het volgende feest verder kan, dan hoef je het niet twee keer neer te zetten. sneaky :V Maar dat is dan ook alleen maar het enige verschil.

Als men goedkoper uit wil zijn,
kies ik er liever voor om mijn aanbieding iets interessanter te maken door ere een effectje (bijv. laser) bij te doen voor weinig. Liever nooit voor een lagere prijs.
Eens (korting) gegeven blijft gegeven.

Men boekt jou omdat je iets goed doet, NIET omdat je korting geeft.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Eddy93Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2011
Laatste: 21-1-2016
Berichten: 15
24-4-2012 21:25

Tom schreef:

kies ik er liever voor om mijn aanbieding iets interessanter te maken door ere een effectje (bijv. laser) bij te doen voor weinig. Liever nooit voor een lagere prijs.
Eens (korting) gegeven blijft gegeven.
Oke, daar geef ik je gelijk in, maar een bon in de vorm van een extra licht effect? zou dat wel door de bocht kunnen?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-4-2012 22:44

Tom schreef:

Men boekt jou omdat je iets goed doet, NIET omdat je korting geeft.
Ik ga ook naar CenterParcs omdat ik dat leuk vind, en toch krijg ik regelmatig een mailtje van ze met een aanbieding waarbij ik korting krijg...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
25-4-2012 10:25
met dat verschil dat je zelf kunt bepalen of je op vakantie gaat,
maar een feest is meestal aan een oorzaak gelinkt.
Men moet zo in zo een show hebben, en waarom zou men gokken met iets anders, als ze op zeker bij jou aan het juiste adres zijn?

Ik neem aan dat jij het op de zelfde manier doet als ik, meestal word de prijs/verkoop door de telefoon afgemaakt, en als men dan begint te praten over te duur, dan kan je onderhandelen over de inhoud.

Nu heeft de klant een kado bon.
Jij maakt je prijs (zonder dat de klant het over de kadobon heeft)
En nu wil je aan het eind van het feest afrekenen, en je klant haalt nog even de kortingsbon uit zijn zak;

Ga jij dan zeggen: ja maar......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)