Forum > Licht

Glp sd2

(43 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
10-1-2006 20:51
1 x bewerkt. Laatst door -bart- op 10-1-2006 21:03
De SD1 kan ook (8?) verschillende chases tegelijk afspelen eventueel allemaal met verschillende speeds en fades. Nadeel is bij de sd1 dat de 16 knoppen multifunctie zijn, je selecteert je fixtures er mee, maar ook je scenes, je chases, presets, en programs. Èn de SD1 heeft géén echte shape generator. Er zitten wel wat factory chases in maar een cirkel bestaat gewoon uit 16 scenes, de SD2 doet dat een stuk beter.

Wat je wel met de SD2 kan doen is zo'n 16 speciale pan/tilt posities in je programma's gebruiken. Per locatie kan je dan relatief snel die posities ingeven. En zo je show aanpassen op de locatie. [De memorycards voor de SD2 zijn volgens glp nooit in productie genomen. De tafel valt wel via de pc te backuppen. EDIT: dit had i dus al eerder gepost ashamed :$ ]
Petty materialists!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
10-1-2006 20:55

showtec-fan schreef:

Ik denk dat ik niet iedere keer op locatie nieuwe programma's zal gaan schrijven. Waarschijnlijk schrijf ik 1 keer achter ieder knopje een (deel-)programma en daarna nooit meer iets. En dan tijdens een show alleen maar knopjes drukken. Zo simpel is het dan toch?????

Ander vraagje: Is deze manier van programmeren ook bij kleiner formaat tafels mogelijk, of kom je dan toch in de prijsklasse van boven de 1000 euro uit?

gr, showtec-fan
elke keer verschillende programma's schrijven is niet echt nodig als je steeds dezelfde opstelling hebt. Wanneer je creatief bent en steeds iets anders neerzet heb je meer kans om steeds je tafel opnieuw te proggen, dat maakt licht nu net zo leuk razz :p

transparante chases kunnen enkel op de "duurdere" tafels, op bv de showtec scanmaster serie lukt dit niet.
exit night into LIGHT
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
10-1-2006 22:23
Vaak gebruik je gewoon standaard Strobo cases, en programeer je op locatie nog wat bewegingen etc bij. Biijvoorbeeld rondom een podium, je headjes/scans net over je publiek heen laten wapperen, rondom de DJ etc.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
18-3-2012 15:49
Beste Forumleden,

Gisteren op de PA markt heb ik een American DJ - Show Designer SD 2 op de kop getikt wink ;)

Over de tafel had ik al eea gelezen; Voor mij belangrijk is dat de tafel te gebruiken is (athans dat weten we pas als deze naar onze wensen werkt) voor normaal drive-in show werk. Dus lekker snel ingrijpen, makkelijke live bediening etc.

De tafel willen we gebruiken voor: (LED parren), 4x Movitec SL250, Z1200mk2 rookdoos en een Martin EFX600.

Mijn eerste vraag is dan ook; Is deze tafel hier wel echt geschikt voor?

Goed, hij ligt hier nu toch al dus, en voor de prijs kon ik hem niet laten liggen dus ik ben toch maar eens wat aan het proberen gegaan met een kleine setup met 1 movinghead. Echter krijg ik geen enkele beweging in de MH.... Ik heb alle kanalen-gobo's-kleuren-Specials ingeprogammeerd,Master fader omhoog, Master button aan, MH geselecteerd... wat gaat er verkeerd shut up :X

Ik begrijp dat het een aardige kick is, maar zijn er nog mensen die deze tafel nog gebruiken en mij kunnen helpen met dit paneel? Bij voorbaat dank.

Mvg,
Hugo Oude Vrielink
www.ovmusic.nl (staat een apparatuurlijst op ->verhuur->Licht)
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
18-3-2012 17:13
Een american DJ showdesigner is heel wat anders dan een GLP SD 2 / Ultrlite mission control 1. Ik zou daar even een nieuw draadje voor beginnen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
19-3-2012 11:11
Hallo Jasper,

Het betreft echt een American Audio Show Designer SD2, exact hetzelfde als de GLP SD2!

Zie ook hier de foto´s wink ;)

Ik hoor graag meer!

Mvg
Hugo
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
19-3-2012 13:22
Ah ok, zo'n ding. Sorry, ik ging uit van dit apparaat:
https://www.audio-depot.com/images/Am%20DJ%20Show%20Designer.jpg
Belangrijk is dat je de setup goed doorloopt (dus ook het toewijzen van de pan/tilt kanalen). Vervolgens kun je in de program modus aan de slag.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
20-3-2012 00:26
Dat is de SD1, en die lijkt als 2 druppels water op de GLP SD1.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
20-3-2012 09:11

Hugoov schreef:

De tafel willen we gebruiken voor: (LED parren), 4x Movitec SL250, Z1200mk2 rookdoos en een Martin EFX600.
Mijn eerste vraag is dan ook; Is deze tafel hier wel echt geschikt voor?
Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Je kan alles mooi meeprogrammeren en voor de Movitecs gebruik maken van voorgeprogrammeerde shapes. Bovendien kan je alle kleuren en gobo's rechtstreeks kiezen met eigen toetsen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
20-3-2012 13:38
@Victor, bedankt voor het bericht! goed nieuws dus happy :)

Op dit moment worden de movitecs en de EFX aangestuurd met een latop+dongle icm freestyler en de parren met een scanmaster 2 MK2. Verre van ideaal maar het werkt prima.

De laptop is aan vervanging toe, en er moet dus iets nieuws komen. Heel concreet zijn er de volgende 2 opties:
- Nieuwe laptop icm midi paneel (Behringer BCF?)
- Proffessioneler; een nette lichtcontroller die goed te progammeren en live te bedienen is.

Eigenlijk heeft de laatste optie mijn voorkeur. Echter lukt het mij momenteel even niet om alles op gang te krijgen. Daarom zoek ik iemand die mij even kort op weg kan helpen, liefst telefonisch/via mail ashamed :$
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show

Terug naar forum Reageer (zonder quote)