Forum > Geluid

welke 64 gb usb stick

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
24-1-2012 18:52
Ik wil dan ook eindelijk overstappen op een 'digitale cd map.'

Een memorycard valt af omdat dit schijnbaar langzaam is. Een externe harddisc valt af omdat dit te groot is. Dan blijft een USB stick over.

Maar welke?

In principe is 32GB voldoende, maar ik wil voor de zekerheid meteen een 64GB hebben.
Ik heb deze gevonden:
emtec usb

Daarnaast heb ik ook een dure versie gevonden:
corsair

1. Zijn er opmerkingen (ervaringen met CDJ2000) over zulke goedkopere en duurdere sticks?
2. Of zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
3. Andere (betere) opties?

Bij voorbaat dank.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
24-1-2012 20:27

maaarten schreef:

Een memorycard valt af omdat dit schijnbaar langzaam is. Een externe harddisc valt af omdat dit te groot is. Dan blijft een USB stick over.
Nog een alternatief: Externe SSD schijf.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
24-1-2012 20:44
Die dan weer even groot is als een gewone externe harde schijf...

Persoonlijk vind ik een externe harde schijf van 2,5" wel handig. Usb powered, dus geen externe voeding.
Ook klein genoeg om in een rugzakje of desnoods in de binnenzak van je jas te passen.
Voor memorysticks ga ik voor meerdere exemplaren die niet te groot zijn. Ik heb er een paar variërend van 2 tot 8 gig. Zo houd je de boel overzichtelijker en kun je tussendoor nog snel wat aanpassingen doen op een stick terwijl de andere in gebruik is om te draaien.
Free beats!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
25-1-2012 01:00
Die Voyager GT heeft meerdere voordelen:

USB3 ready, de snelheid van het flash geheugen ligt een stuk hoger zowel lezen als schrijven, en met de kap erop is hij tot op zekere hoogte waterdicht. Ik heb een gewone Voyager en een Survivor en beide sticks hebben al meermaals een wasmachine of gietende regen zonder moeite overleefd.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
25-1-2012 08:34
Even de verhoudingen scherp houden:

"Vroeger" moest je singles kopen, die kostten gemiddeld 5 gulden per stuk, en op het laatst ruim 6 gulden.
Mag je nu makkelijk euro's voor lezen.

Nu probeert men te bezuinigen op datgene wat op 100% zekerheid betrouwbaar en snel moet voor goed te kunnen werken als DJ.
Voor het prijsverschil van amper het halve weekbudget wat ik vroeger uitgaf aan singels shocked 8O

Ik werk met SD kaartjes van 4 gigabite in mijn radius 3000,
geloof maar dat ik daar de beste die ik kon krijgen van dat moment in heb zitten.
Dat betaald zichzelf altijd terug in snelheid en betrouwbaarheid.

Zelfs zou ik liever voor sticks met wat minder geheugen gaan, die zijn veel goedkopere en je verspreid je risico's.
En hoeveel heb je nu werkelijk nodig?
De harde schijf die ik bij de D2 heb, staat ongeveer 150 gig muziek op (320 bitrate) En dat is dan wel vrijwel mijn complete muziekcollectie! Voor een gemiddeld avondje heb je dat natuurlijk niet nodig.
"Vroeger" had je twee koffers mee; eentje met ongeveer 200 singles en eentje met 100 12 inch albums.

Oppassen trouwens met een separate 2.5 harde schijf zonder extra voeding.
De D2 weet ik uit ervaring loopt daar soms mee vast omdat ik vermoed dat de voeding van de D2 toch wat te kort schiet om ook nog een harde schijf goed op gang te houden.

Mijn advies: probeer op dit soort dingen niet te bezuinigen, maar koop het beste wat je kunt krijgen!
Zoveel kost het nu ook weer niet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
25-1-2012 14:56
@ Tom: Dus gewoon die corsair USB?
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
25-1-2012 15:05
Ik weet trouwens niet hoe je bij het vermoeden komt dat geheugenkaarten langzamer zijn?
Ook hier heb je snellere en langzamere varianten.

Voor je afspeelapparaat zal het niks uitmaken. Het is hooguit makkelijk snelheid te hebben bij het synchroniseren en kopiëren tussen verschillende sticks/schijven/whatever.

Ik zou inderdaad wel kiezen voor iets dat zo fysiek zo stevig als mogelijk is.
Niet goed, wel hard!
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
25-1-2012 15:29
Oke thanks. Ik heb er een besteld... ik ben benieuwd :).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)