Forum > Geluid

Advies druppelmic/headset nodig

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 1593
27-12-2011 22:03
Ik overweeg om een set AKG DMS70 wireless mics/beltpacks aan te schaffen (2 handheld met D5 kop en 2 beltpacks). De beltpacks zullen gebruikt worden voor verschillende doeleinden: elektrisch/akoestisch gitaar via kabel (en element in gitaar), talkback voor mezelf, maar - nu komt het - enkele keren per jaar ook voor theatervoorstellingen, presentaties en/of zang in een kerk (meestal door kinderen). Ik zoek daarom betaalbare headsets/druppels, dus kom nu niet aanzetten met DPA, Countryman, etc. wink ;)

Wat is handiger: een druppel met tape en/of knijpers, of een oor/headsetje? Moet in iedergeval huidskleurig zijn. Zijn de DAP EH-2 of EH-3 bruikbaar? Solderen is voor mij geen probleem, maar werken deze condensators ook op een AKG beltpack (als ik er zelf een 3pin mini xlr aangezet heb)? Alle tips welkom.
't is maar een hobby...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
27-12-2011 22:12
Als tussenmaat tussen DPA en DAP (niet geschikt voor dyslectici) wellicht de Røde headsets eens overwegen? Heb m zelf niet gehoord, maar andere producten van Røde zijn erg prima.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
28-12-2011 07:03
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 30-12-2011 07:11
DaP heeft goedkope headsetjes huidkleurig en zeer klein van formaat.
Maar die zijn niet al te hoog van kwaliteit.
Ik zie ze bij Dré ook van het merk Proel, maar deze ken ik niet.

Wil je een stapje hoger, klein en huidkleurig en niet te duur, word het lastiger.
Ik heb ze wel, van Eagle, zowel met mini jack als met mini xlr.
Deze komen verkoop rond de 80 euro en zijn bijzonder goed voor het geld.
Pas op, want er bestaat ook een goedkopere, dat is een prul.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
29-12-2011 14:13
Vertel eerst eens wat het budget dan is voor de druppeltjes?

Persoonlijk zweer ik gewoon bij DPA, ik heb een ontzettende hekel aan goedkope microfoons omdat je er (vaak in moeilijke omstandigheden) veel ellende mee krijgt.
Als je het niet erg vind om tweedehands te kopen: er staan met grote regelmaat huidkleurige dpa druppeltjes te koop (4061) voor bedragen zo tussen de 100 en 150 euro per stuk, lijkt me geen geld voor een stukje kwaliteit...

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 1593
29-12-2011 22:59

hugovanmeijeren schreef:

Vertel eerst eens wat het budget dan is voor de druppeltjes?

Persoonlijk zweer ik gewoon bij DPA, ik heb een ontzettende hekel aan goedkope microfoons omdat je er (vaak in moeilijke omstandigheden) veel ellende mee krijgt.
Als je het niet erg vind om tweedehands te kopen: er staan met grote regelmaat huidkleurige dpa druppeltjes te koop (4061) voor bedragen zo tussen de 100 en 150 euro per stuk, lijkt me geen geld voor een stukje kwaliteit...

Groeten Hugo
Budget? Tja, zo min mogelijk, want ze worden vnl gebruikt met kinderen en maar enkele keren per jaar. Eisen zijn: moet het doen, moet blijven zitten, niet te veel bijgeluiden en niet vervormen als iemand een keer volume maakt. Ze zijn allemaal omni-directioneel, dus daar zal de prijs van dpa weinig aan toevoegen. Frequentie-karakteristiek boeit ook niet heel erg (trek ik wel eenmalig recht en sla ik als setting op in de mengtafel). Wat voor ellende heb je precies gehad?

Dpa vind ik (nog) te duur. De a/b-merk alternatieven liggen te dicht bij de dpa vwb prijs (als ik er meer geld aan uitgeef dan meteen de dpas). De dapjes zijn het proberen waard en kosten m'n kop niet wink ;).
Ik had alleen gehoopt dat iemand ze al geprobeerd had.

Als de dapjes echt niks zijn, kan ik altijd nog op zoek naar (2e hands?) dpas.
't is maar een hobby...
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
29-12-2011 23:24
Ik heb die DAP'jes (volgens mij, er staat geen merkje op namelijk, en kan ze zo 1,2,3 niet terugvinden in de shop) ergens in mijn opslag liggen, echter nog nooit live gebruikt.

Wat ik me ervan kan herinneren is dat ze het wel beter deden dan de huidskleurige Omnitronic headsetjes (omnitronic voelt minder degelijk aan en is feedback gevoeliger). Verder hebben we Sennheiser ME-3 headsets (niet huidskleurig dus), en die doen het beter dan de DAPjes (maargoed, dan hebben we het ook over een heel ander type headset).

[Edit] Deze heb ik liggen.. www.new-line.nl/nl/toebehoren-microfoons/dap-eh-2-head-microphone_14660.htm
Waar zit de cut op dit apparaat?
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
30-12-2011 08:23
Voor kinderen heb ik een hele leuke headset van monacor gevonden met instelbare nek-band. Met standaard een mini-xlr er aan.
Doen het verrassend goed!!!
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 13458
30-12-2011 10:21
Zitten vast een paar geschikte kandidaten tussen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
4-1-2012 23:31
Om even in te haken op dit topic: ik zoek ook een headsetje. Voornamelijk voor spraak, zang is minder belangrijk. Het zal niet al te vaak gebruikt worden dus hoeft geen honderden euro's te kosten.

Aangezien ik goede ervaringen heb met de Shure PGX reeks zat ik te denken aan een PGX1 beltpack (ook omdat ik al meerdere PGX4 ontvangers heb). Ik zie diverse Shure sets waar de PG-30 headset bij zit. Heeft iemand daar ervaring mee?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 167
6-1-2012 22:58
Ik was juist wel benieuwd of iemand ervaring heeft met de headsetjes van proel. Ik heb hier nog zo'n Sennheiser freeport liggen met de instrumentset, en het leek me wel handig om zo'n sprekersetje achter de hand te hebben. Volstaat de HCM03 voor het random spreek en kletswerk, of werkt de HCM10 dan gewoon beter voor z'n prijs? (mocht er nog eens iemand doorheen willen zingen) De enige ervaring die ik met zo'n druppelmic heb, was met één of ander Beyerdynamic setje, maar dan ding zong rond als de gekte. Is dat met al die apparaatjes zo? En maakt die karakteristiek (omni of nier) nog veel uit?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)