Forum > Licht

Welke lichttafel voor scans + led spots

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
LJ alexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2004
Laatste: 25-9-2016
Berichten: 54
1-12-2011 11:11
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 1-12-2011 11:41
Hoi hoi,

ik ben opzoek naar een nieuwe licht tafel.
Het geen wat er op komt te zitten is:
4 x winner (4x5 adressen)
2 x ShowTec Compact Power Lightset (8 ledparren) (2x 15 adressen)
1 x losse led par (6 adressen)
rookmachine (2 adressen geloof ik)
toekomst nog wat dmx lichteffecten

Ben opzoek naar een paneel met min. 16 schuiven ivm de ledparren.
Je moet ook meerdere programma's tegelijk kunnen afspelen.
Moet makkelijk en overzichtelijk te bedienen zijn.
Snelheid moet het liefst per programma in te stellen zijn.

Heb zitten kijken naar software maar dit is denk ik niet mijn ding. Je bent toch minder snel, of je moet weer rand apparatuur erbij kopen en het moet het liefst wel compact blijven.

Heb eens rond gekeken maar er is tegenwoordig zo verschrikkelijk veel, en waar doe je nu verstandig aan.
Ik zag de volgende staan de ShowTec Showdesigner 512 en misschien is dit iets voor mij, maar hoe kijken jullie hier tegenaan of raden jullie me iets anders aan?
www.new-line.nl/nl/lichtsturingen/showtec-showdesigner-512_26116.htm

Het heeft geen tafel te zijn van 100 euro, zit meer aan max. 500 euro te denken?

Hoor graag reactie.
Edit Mod: Dré: Link gefixed.
zonder geluid geen feest, maar zonder licht geen sfeer.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
1-12-2011 11:28
Je link is stuk.

Goeie link.

De enige andere oplossing met dit soort budgetten is vaak een laptop/computer sturing. Zoek eens rond op t forum voor verschillende opties. (Cuelux/Freestyler/Chamsys etc). Qua compactheid: een netbook+ een behringer BCF hoeft natuurlijk absoluut niet groot te zijn.

Voor 500 euro is er zelfs tweede hands weinig te koop.

[Edit]: Leuke tweede hands optie van een betrouwbare verkoper! (Jeroen_17 op t forum).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
LJ alexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2004
Laatste: 25-9-2016
Berichten: 54
1-12-2011 11:50

big bang schreef:

Je link is stuk.

Goeie link.

De enige andere oplossing met dit soort budgetten is vaak een laptop/computer sturing. Zoek eens rond op t forum voor verschillende opties. (Cuelux/Freestyler/Chamsys etc). Qua compactheid: een netbook+ een behringer BCF hoeft natuurlijk absoluut niet groot te zijn.

Voor 500 euro is er zelfs tweede hands weinig te koop.

[Edit]: Leuke tweede hands optie van een betrouwbare verkoper! (Jeroen_17 op t forum).
thx voor de link.
Ik heb dashlight op de pc staan hier op wat mee te oefenen maar ben er niet echt handig in en lijkt me ook niet echt iets.
Die op marktplaats is wel erg overdreven denk ik voor die paar lampjes die er op komen toch?
zonder geluid geen feest, maar zonder licht geen sfeer.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
1-12-2011 12:02
Nee hoor, lijkt me niet overdreven, maar een prima lichttafel. Je hebt dan ook shapes e.d. tot je beschikking voor je scans en je kunt transparant programmeren. Wel zul je even een dag (of twee) een testopstelling moeten bouwen om m.b.v. de manual even de tafel goed te leren kennen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
LJ alexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2004
Laatste: 25-9-2016
Berichten: 54
4-12-2011 22:16
is er iemand die de ShowTec Showdesigner 512 besturing heeft en me er meer over kan vertellen?
zonder geluid geen feest, maar zonder licht geen sfeer.
Joostt3Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2004
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 28
5-12-2011 12:55
Hey Alex,

Ik heb zo'n showdesigner staan, of eigenlijk een IMG Stageline DMX-5120 maar die is exact hetzelfde, die mag je wel van me lenen om uit te proberen als je wilt. Staat hier nu toch maar te verstoffen.

Laat maar even horen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)