Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 259 van 289)
Moderator(s): Dré
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
20-11-2011 11:52

Frank76 schreef:

Verhoog je prijzen dan wel in stapjes (per 1 januari een stukkie, per 1 juli nog eens) anders prijs je jezelf de markt uit!
Accepteren je klanten nooit als je per direct ineens 100 euro meer vraagt!
oke dan doe ik dat idd.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
20-11-2011 12:21
mijn ervaring is dat je prijzen inderdaad niet zomaar kunt verhogen, en dat binnen een jaar zelfs misschien al vlug is.
Ik heb een aantal jaarlijkse klanten, echter heb je er ook genoeg die je niet elk jaar bellen.
deze komen er dan na een jaar/ 2 jaar achter dat je bijna 2x zo duur bent geworden.
Hierdoor zul je klanten verliezen.
Echter zul je door een serieuzere prijs te vragen ook in een nieuwe markt terrecht komen en weer klanten winnen.
maw. vraag en aanbod wink ;)
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
20-11-2011 19:03
ik denk dat bij een drive-in het niet alleen om de apparatuur gaat, maar ook om de dj, of deze de juiste sfeer maakt die je opdracht gever wil hebben. je kunt nog zo'n dure installatie neerzetten, als je de verkeerde platen draait heb je er nog niks aan.
Dus zeker bij beginnende drive-ins, met jonge dj's en beperkte ervaring vind ik dat een belangrijk punt.

Ik heb mijn prijs het eerste half jaar ook expres aan de lage kant gehouden omdat ik eerst zelf de zekerheid wilde hebben dat ik genoeg ervaring had om uiteen lopende groepen tevreden te houden, en ik zit toch al gauw heel me leven in de muziek, maar een feest op gang helpen is toch weer een vak apart. Daarbij ook een aantal keren met collega's mee geweest om te leren (kunst af te kijken) Nu ik het truukje ken, en de apparatuur in orde is, is ook de prijs langzaam omhoog gegaan, en ja daar krijg je vragen over. Al blijft het te weinig als je de echte uren uit gaat rekenen die erin zitten. Maar goed het blijft voor mij, en me buurman (me compagnon) een hobby, waar geen geld bij hoeft, maar eerder wat uit komt.
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
20-11-2011 21:07
nou vandaag dan weer gedraait ( net terug )
waren niet te vreden en dan wilde ze mij eerder laten gaan.
willen ze de afgesproken 175 euro niet betalen.
dus ik van jawel da word gewoon netjes betaald.
uur sstaan te wachten en toen kreeg ik met veel 5e en 6e mn geld.
laatste keer daar bij HC mierlo.... angry
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
20-11-2011 21:28
betalen gebeurt bij mij voor ik iets aansluit. geen centen = geen werk.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
20-11-2011 22:38

djgys schreef:

nou vandaag dan weer gedraait ( net terug )
waren niet te vreden en dan wilde ze mij eerder laten gaan.
willen ze de afgesproken 175 euro niet betalen.
dus ik van jawel da word gewoon netjes betaald.
uur sstaan te wachten en toen kreeg ik met veel 5e en 6e mn geld.
laatste keer daar bij HC mierlo.... angry
interessant om te weten is dan waarom ze niet tevreden waren?
Is dat duidelijk kenbaar gemaakt aanhet begin/ in de loop van de dag?
was jou muziek keuze niet juist? of hadden ze onrealistische wensen?
(indien liever geen commentaar is dat natuurlijk geheel jou keuze)

moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit hebt mee gemaakt dat een klant niet tevreden was.
Vandaar uit dus ook niet dat ze om die redenen niet wilde betalen.

Betaling geschiet bij mij meestal de avond zelf. dit mag vooraf dit mag aan het einde van de avond.
alleen klanten waar ik in het verleden moeite heb gehad, betalen tegenwoordig volgens afspraak vooraf.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
20-11-2011 22:41

djgys schreef:

nou vandaag dan weer gedraait ( net terug )
waren niet te vreden en dan wilde ze mij eerder laten gaan.
willen ze de afgesproken 175 euro niet betalen.
dus ik van jawel da word gewoon netjes betaald.
uur sstaan te wachten en toen kreeg ik met veel 5e en 6e mn geld.
laatste keer daar bij HC mierlo.... angry
waarom waren ze niet tevreden dan? Had je onduidelijkheid in de communicatie met de opdrachtgever?, was de dj een probleem? of dachten ze dat ze je wel even konden belazeren.

verder vind ik 175 euro niet zo heel weinig hoor. Ik ken je leeftijd niet, maar toen ik begon vroeg ik ook niet veel meer dan 150 euro voor soortgelijke klusjes. Ik zag het toen als een manier om reclame te maken. Pas later zijn de prijzen echt marktconform geworden.

<edit, bovenstaande was me net voor met de vraag m.b.t. tevredenheid>
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
20-11-2011 22:58
er was gevraagt top 40 te draaien , nou dat heb ik gedaan.
verzoeknummers van onderandere , vinzzent - dromendans , guusmeeeuwis - brabant , andre hazes bloed zweed en tranen.
verder komt het feest comitee naar mij toe en vraag ofdat alles goed gaat dus ik ja kijk maar , halve tent aan het dansen.
dus na mijn zin te vreden.
halverwegen gingen er veel mensen naar huis, tsjha het is zondag avond , maarja maakt mij niet uit ik draai wel door.
nou goed .. komt er iemand van de bestuur naar mij toe ofdat ik eerder kon stoppen dus ik van ja maar de prijs blijft het zelfde.
deed hij moeilijk om en toen zij hij van ja stop maar gewoon we zetten de muziek pc wel aan.
nou oke als jullie dat persee willen, mij best.
ik alles opgeruimt en ingeladen. (geake meisjes die handtekening wilden en een wilde nog mee naar huis.)
toen wert er met moeilijke woorden gezegt dat het geld niet was opgebracht en ja dat het mijn schult was want ik moest een feest van maken en dat was in hun ogen niet gebeurd. nou dus dikke discusie , maar ik bleef vol houden dat er gewoon netjes betaald moest worden. na een uur bellen met eene voorzitter en penningmeester was er 175 euro voor mij.
ik nog steeds beetje boos werd paar keer bedreigt met een hockeystick maja ik had mn geld en was weg.
mijn eerste ervaring dat mensen zo moeilijk doen. het viel ze gewoon tegen dat iedereen ging. kijk ik heb mijn uiterste best gedaan . meer kan een mens ook niet doen in mijn ogen. toen ik ze dat vertelde vonden ze dat niet oprecht maja heb ik dan sgijt aan ik heb mijn geld. wink ;)
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
20-11-2011 23:00

greup schreef:

. Ik ken je leeftijd niet,
20 jaar wink ;)
Niekj92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2009
Laatste: 20-4-2014
Berichten: 126
20-11-2011 23:09
Dat is wel balen ja.
Lijkt erop dat het gewoon een leuke middag/avond was, dat hun het niet leuk vonden dat het grote deel te vroeg ging en dat op jouw afreageren.

Klanten betalen hier overigens in het algemeen achteraf met een termijn van 14 dagen. Gaat prima en nog nooit problemen mee gehad. Hoewel dit natuurlijk wel een risico is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)