Forum > Geluid

Verhuur carnaval - wel of niet doen

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Joostt3Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2004
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 28
15-11-2011 21:24
Ik zit met een dilemma dat elk jaar rond deze tijd weer terugkomt. Vanaf november ongeveer komen de verzoekjes voor het huren van geluidsinstallaties voor tijdens carnaval weer binnen druppelen. Vrijwel altijd gaat het om geluid voor op een carnavalswagen, altijd koude verhuur. Ik heb een aantal actieve RCF en dB Technologies sets die ik daarvoor zou kunnen inzetten. Echter, een van mijn speerpunten is dat ik technisch, maar zeker ook uiterlijk, vrijwel niet van nieuw te onderscheiden apparatuur verhuur. En daar zit de crux, ik zou namelijk behoorlijk wat omzet kunnen draaien in de carnavalsperiode, maar wil voorkomen dat mijn apparatuur in 4 dagen 4 jaar ouder wordt. Bang voor een krasje ben ik overigens niet.

Ik ben erg benieuwd wat de ervaring van anderen hiermee is. Wil ik het onmogelijke, of zou het met wat duidelijke voorwaarden en maatregelen toch interessant te zijn om eraan te beginnen?

Uit het "wat is er stuk gegaan met carnaval"-topic haal ik in ieder geval dat er nogal eens versterkers en/of luidsprekers over de kling gejaagd worden door onkundigheid, en dat met name luidsprekerkasten nog wel eens in gehavende staat terugkeren.

Verdere tips zijn ook welkom, ik weet uit ervaring bijvoorbeeld dat de dB Opera 402D en 410D luidsprekers weigeren te werken op het gemiddelde hobby aggregaat, waarschijnlijk omdat ze graag een zuivere sinus aangeleverd krijgen. Wellicht zijn er meer need-to-knows?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2052
16-11-2011 07:42
Koop gewoon een 2e hands beuksetje voor dit soort toepassingen.
Als je echt veel omzet kan halen, haal je dat er zo weer uit en hou je je eigen set netjes.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
16-11-2011 09:43
Als je bang bent voor schade, laat ze dan een waarborg betalen. Komt het beschadigd terug, hou je die in.
En anders idd, als je echt veel omzet kan draaien doe dan gewoon wat el cheapo mackie's of dap kasten in en gooi ze na afloop op marktplaats.
Joostt3Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2004
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 28
16-11-2011 10:51
Goed idee, ik ga eens rondkijken wat er tweedehands te krijgen is, met dit doel voor ogen. Daarmee kan ik me wellicht ook wat meer gaan richten op de studenten doelgroep, iets waar ik tot nu toe ook niet erg warm voor loop om vergelijkbare redenen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)