Forum > Algemeen Forum

Muziekcomputer

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
6-11-2011 19:57
Forumleden,

Aangezien ik mijn laptop voortaan meer gebruik om te internetten etc. ben ik op het idee gekomen om een aparte computer te kopen voor mee on the road te nemen.
Mijn laptop liep laatst 2x vast en dit wil ik dus volledig voorkomen.
Momenteel heb ik op mijn laptop Reloop SPIN! draaien met een SPIN! geluidskaart wat me opzich wel beviel.
Het enigste nadeel is dat ik het starten via een computertoets of de muis eigenlijk niets vind en het overzicht van een CD speler mis met het programma.

Over dat alles eens goed nagedacht te hebben, kwam ik op het idee om een kistje te maken met daarin een muziekcomputer. Aan de bovenkant een 17" TFT monitor met een Denon DN-HC4500 en daarin een computer ingebouwd langs voor.
Op deze computer staat dus enkel het programma wat ik wil gebruiken om muziek af te spelen.
De DN-HC4500 is (uiteraard) gekoppeld aan de computer en is dus de MIDI-controller via Traktor LE.

Als computer was ik eerst aan het zoeken naar een zo klein mogelijke computerbehuizing. Maar na wat zoeken naar een 1HE of 2HE computer hierna kwam ik er snel achter dat deze redelijk duur zijn, redelijk diep zijn en vreselijk veel lawaai maken (ik ben niet op zoek naar een vliegtuig).
Dus viel mijn oog op een 2de handse HP computer (zoiets als een DC7100).
Deze valt opzich nog mee in hoogte en diepte, is geen vliegtuig (en heeft goede koeling) en zeer betaalbaar.

Maar nu vroeg ik me eigenlijk af welke specs ik moet hebben kwa computer.
Is een Pentium 4 1.7 Ghz met 1GB RAM geheugen genoeg of moet ik eerder iets gaan zoeken met 2.8 Ghz en 4GB geheugen?
Na wat op het forum gezocht te hebben heb ik hier niets of bijna niets over gevonden, dus daarom mijn idee om mijn 'probleem' voor te leggen in dit topic.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. (niet dat ik hier aan twijfel wink ;) )
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-11-2011 23:54
Ik begrijp dat een nieuwe laptop buiten je budget valt? Dat zou ik namelijk adviseren, hoeft niet zoveel bijzonders te zijn. Gewoon een i3 of i5 processor met 4 GB intern geheugen, dan kom je al een heel eind. Ik heb zelf een laptopje en een hc 4500 in een standaard prodjuser mixerkistje ingebouwd, dus dat is uitermate compact.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
7-11-2011 00:50
Hoe kom je op dit moment aan je muziek? Bij veel muziekabonnementen krijg je een pc met software als je een abonnement afsluit. Zo heb je dus gelijk alles bij elkaar, en ook online support voor het gehele pakket!
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
7-11-2011 17:15
Bedankt voor jullie reacties, heren.
Ik koop mijn muziek vooral op cd's en af en toe een nummer via itunes.
Dit omdat ik vooral met cd's draai en de computer dus als extra wou hebben.
Een laptop is inderdaad wat buiten het budget, daarom ook de keuze om een desktop aan te schaffen.
Dit ook aangezien ik hier nog een TFT'tje heb liggen is dat zeker voordeliger.
Ook het TFT scherm net boven de controller is makkelijker en staat een stuk netter dan een uitgeklapt laptopscherm.

Heel compact is het natuurlijk dan niet, maar zolang het maar functioneel is, ben ik wel tevreden.
Nu heb ik er eentje gevonden met een intel dualcore 3.2ghz met 2GB RAM.
Dit lijkt me goed voor mijn toepassingen?

YourLive; jij gebruikt dus de dn-hc4500? Ben je hier tevreden over?
Gebruik je deze met de meegeleverde Traktor LE?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-11-2011 18:16
Ik ben zeer tevreden over de HC 4500 (net als over eigenlijk alle Denon producten die ik ken), maar ik gebruik wel de full versie van Virtual Dj 7. Ik zou je voor de computer wel adviseren er even 2 GB bij te kopen, kost niet veel en verbetert je prestaties behoorlijk.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
7-11-2011 19:11
Oke dat is fijn om te horen!
Ja ik heb in het verleden ook een HD2500 met BU4500 gehad en daar was ik opzich ook tevreden over, alleen ben toen overgestapt op CDJ's, maar dat terzijde.

Er kan maximum 4GB in dus dat is ook de bedoeling dat dat er in komt, geheugenkaartje kost opzich niet zo heel veel dus wink ;) .
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
13-11-2011 20:40
Zou proberen om zo goed mogelijke specs te krijgen uit zo'n HP doosje (Dell heeft soortgelijke dingen in de Optiplex serie). Hoeft de wereld niet te kosten en als je alle leipe grafische meuk uitzet en her en der een beetje tweaked kan je lekker aan de gang (zelfs zonder optimalisatie moet zo'n ding makkelijk 2 mp3tjes kunnen afspelen). Volgens mij heb ik laatst een P4 2.8ghz met 2gb ram gekocht voor 50 euro :p (wel een Optiplex). Enige pech die je nu hebt, als je een grotere harde schijf nodig hebt betaal je de hoofdprijs!

Dat 1he pctjes veel herrie maken klopt... Hier is het grootte en herrie probleem opgelost door een Mac Mini in een 1he behuizing te zetten :p

Ben zelf niet echt van de laptops bij disco, het is klein en handig, maar het blijven apparaten waar je op de een of andere manier altijd wat voorzichtig mee doet, bang dat er wat mee gebeurt...
vaj-ta-lie-tie
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
13-11-2011 20:58
Heb afgelopen week een HP-doos (dacht dat het een DC7600 was) met P4 3,2 Ghz en 1GB RAM gekocht. Blijkt ook goed genoeg te zijn voor mijn doeleinden.

Ook de DN-HC4500 heb ik inmiddels thuis liggen en op het eerste gezicht werkt het helemaal goed!
Volgende week is aan een flightcase beginnen te timmeren, of als ik op marktplaats een goedkope tegenkom wordt het misschien wel een fabriekskist wink ;) .

Bedankt voor het advies, zal als netjes in flightcase zit etc. een 'eindfoto' posten happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)