Forum > Licht

Lichteffect van het jaar?

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
1-7-2011 22:45
Dat zijn er onder tussen twee, met een ontzettende grote voorraad.
Dat ene grote verhuurbedrijf, die dat belgische grote bedrijf heeft gekocht heeft er ook veel.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
2-7-2011 15:51
Waarom wordt er niet gewoon een bedrijfsnaam genoemd?
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
2-7-2011 19:22
Dat vraag ik me ook af ja.
Maar ik denk dat het om Rentall en EML(?) gaat
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
2-7-2011 20:16

pietje schreef:

Waarom wordt er niet gewoon een bedrijfsnaam genoemd?
Omdat we misschien professioneel te maken hebben met bijna al deze bedrijven?
Het is not-done om namen te noemen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
2-7-2011 20:29

Douwe schreef:

pietje schreef:

Waarom wordt er niet gewoon een bedrijfsnaam genoemd?
Omdat we misschien professioneel te maken hebben met bijna al deze bedrijven?
Het is not-done om namen te noemen.
Wat een raar verhaal. Je omschrijft een bedrijf, door een overname aan te halen, zodat wel duidelijk moet zijn om welk bedrijf het gaat, in plaats dat gewoon in het midden te laten (zoals VDV dat wel doet), maar de naam noemen is verder not done?

Verder, wat is er zo reputatie schadend aan te vermelden dat een firma een hele lading 101's heeft staan?
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
2-7-2011 21:42
Wat is er zo boeiend aan namen?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
3-7-2011 01:39

Douwe schreef:

Wat is er zo boeiend aan namen?
Absoluut niets boeiend aan, dat is het hele punt.. Kwestie van of het beestje bij de naam noemen, of het gewoon volslagen in het midden laten door 'een groot bedrijf' o.i.d. te zeggen. Aan irrelevante beschrijvingen, waaruit je alsnog weet om welk bedrijf het gaat heeft voor de rest niemand wat aan, professioneel oogpunt of niet. Deze discussie, of bijvoorbeeld de post van Partyfish hierboven, is daar denk ik het bewijs van.
Stoney3KStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2009
Laatste: 7-1-2013
Berichten: 101
3-7-2011 14:54
Ik zou een naam noemen van een 'concullega' verder geen probleem vinden, behalve als je besluit openlijk kritiek te uiten op een bedrijf en daarmee dus hun reputatie onder collega's zwart maakt.

Een uitspraak als 'Rentall heeft nog 40 meter truss voor dat klusje volgende week' moet geen probleem zijn (sterker nog, meer reclame), maar een uitspraak als "<bedrijfsnaam> heeft me vorige week flink belazerd" vind ik niet kunnen. Want het staat er toch ongeacht of het waar is of niet.

Naar bedrijven hinten terwijl we zelf wel donders goed weten over wie het gaat ("Een grote verhuurder in Utrecht", "Die grote verhuurder met die paarse kisten") lijkt me niet nodig. De concurrentie heeft het toch liever als je hun naam wat vaker noemt.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-7-2011 23:30
Als jullie iets verder doordenken; Soms kan het verstandig zijn een naam niet letterlijk te noemen, terwijl de (meeste) personen op 't forum wel begrijpen om welk bedrijf het gaan. Je mag zelf verzinnen waarom.

Ieder z'n eigen keuze, maar na wat jaartjes in de industrie leer je vanzelf waarom en waar wel of niet...
Light Image
Stoney3KStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2009
Laatste: 7-1-2013
Berichten: 101
4-7-2011 00:18

JeroenVDV schreef:

Als jullie iets verder doordenken; Soms kan het verstandig zijn een naam niet letterlijk te noemen, terwijl de (meeste) personen op 't forum wel begrijpen om welk bedrijf het gaan. Je mag zelf verzinnen waarom.

Ieder z'n eigen keuze, maar na wat jaartjes in de industrie leer je vanzelf waarom en waar wel of niet...
Je kan natuurlijk ook even beleefd zijn en het aan ons uitleggen natuurlijk.

Niemand heeft er moeite mee als je zegt dat je in een Ford rijdt, je een PA van Electrovoice hebt staan of bij de McDonald's eten haalt op je klus. En ik denk dat de grote bedrijven er echt geen cent op mislopen als je zegt dat je voor het bruiloftje op de hoek bij een collega hebt bijgehuurd. Voor grote producties is dat misschien een ander verhaal.

Zoals ik al zei, openlijk verkondigen dat je slechte ervaringen hebt gehad met een bedrijf ("X was een oplichter, Y betaalt pas veel te laat zijn rekeningen") vind ik not-done.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)