Forum > Licht

Avolites tiger touch ervaring

(53 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
9-6-2011 23:30
Ik had op de Pearl Expert ook problemen om zelfgetekende legends op te slaan op m'n paletten. Soms pakt ie het, soms niet... Pearl Expert draait ook op Titan V4...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
10-6-2011 00:02
Doet ie het of doet ie het niet, inderdaad hét item dat ik mij herinner van de recente demo bij AED open days van de Titan 4 software.
De Sapphire Touch zag er mij wel een nette desk uit, maar daar hadden ze dus een prachtig niet-werkend model van mee :(
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
10-6-2011 18:49
Ah lachen, dus ik heb gewoon pech?? Ook is het volgens mij niet mogelijk om een pagina naam te wijzigen of wel? Als je bijvoorbeeld in 'Groups' zit en dan 'Show Pages', heb je links 'Page 1' t/m 'Page 8' staan. Hier kan ik geen andere naam aan geven toch?
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
10-6-2011 19:59
Best eens aan Avo zelf vragen, maar het is door zo'n 'foliekes' tijdens hun demo dat de Tiger Touch bij mij echt finaal is afgevallen. De MQ100 heeft dan misschien een stukje meer gekost, maar ik merk elke keer waarom als ik hem aan het gebruiken ben :)
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
10-6-2011 20:41
Heb je de tafel weer terug?
De laatste doet het licht uit
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
10-6-2011 21:16
Onze "eigen" Chamsys is nog niet terug opgedoken spijtig genoeg, tot op vandaag doe ik het met mijn X61 Tablet met Chamsys USB interface.
Wel ben ik zeeeeer blij dat onze leasing van de tafel een risicoverzekering heeft... waardoor er gelukkig een nieuwe MQ100 onderweg is. Toch nog een demper op de wonde, maar ik zou niet liever hebben dan dat het gestolen materiaal terug opduikt.
Achter nog gezien dat er ook de kist met onze trusspennen en conussen mee is gestolen, en een grijs koffertje met al mijn zelfgemaakte neutrik/sommer DMX kabel :(
Jeroen_17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2006
Laatste: 17-5-2016
Berichten: 58
15-6-2011 13:24

onnogeelen schreef:

Inmiddels is de TT binnen, en heb ik mijn bed aan hem in moeten leveren... Is het normaal dat tijdens het opstarten het beeld op z'n kop staat?
En krijg tijdens het maken van een 'legend' voor m'n 'pallettes' alleen tekst, zelf tekenen pakt hij niet. Doe ik iets verkeerd of werkt dit nog niet lekker? Tafel zit aan versie 4.
Ik heb hier ook de avolites tiger touch staan. En ik kan je het volgende vertellen:
- Het beeldscherm start altijd op zijn kop op, want zo zit het gemonteerd. Dat hoort dus.
- In versie 4.1 werkt het tekenen van legends wel goed, ik zou zeggen even upgraden wat in 5 minuten is gebeurt en je probleem is verholpen. Pallet aantippen en bij legend pictogram tekenen en op enter toetsen.

Het veranderen van de page namen is mij tot op heden ook nog niet gelukt.
Avolites Pearl Tiger Touch, K1 hazer, Pixelbar 12, Prolyte truss
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
15-6-2011 18:47
Heb even gekeken, maar versie 4.1 is geïnstalleerd, toch werkt het niet goed.

Tafel heeft erg veel functies, dit weekend voor het eerst in real-life mee 3 dagen, dus ben benieuwd. Vanavond eens kijken hoe het blind programmeren me afgaat op deze tafel, hier is vrijdag geen tijd voor.

Loop nu toch tegen een paar problemen aan:
- Nadat je een stap in een chase/cue hebt gemaakt, clear je de programmer om alle waarde weer op 0 te zetten. Echter heb ik hier, dat wanneer ik de programmer clear wel alle attributes op het scherm als 'off' staan, maar als ik mijn fixtures dan weer selecteer staat hij nog steeds in de stap die ik in de chase gebruikt heb. Ook als ik bijvoor mijn cue van de dimmer open zet.

-Nu wil ik bijvoorbeeld de strobe functie fader gevoelig hebben, volgens handleiding moet dit lukken via de 'playback options', als ik heb hier op Fader zet heeft dit geen effect. Wel bij een beweging.

Zal toch wel allemaal aan mij liggen, maar wat doe ik fout?
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
15-6-2011 19:22

onnogeelen schreef:

Loop nu toch tegen een paar problemen aan:
- Nadat je een stap in een chase/cue hebt gemaakt, clear je de programmer om alle waarde weer op 0 te zetten. Echter heb ik hier, dat wanneer ik de programmer clear wel alle attributes op het scherm als 'off' staan, maar als ik mijn fixtures dan weer selecteer staat hij nog steeds in de stap die ik in de chase gebruikt heb. Ook als ik bijvoor mijn cue van de dimmer open zet.
Naar mijn weten zorgt de clear er alleen voor dat de programmer leeg is, en je dimmers dicht. De laatst ingestelde attributen van je intelligent licht veranderen niet. Als je alles weer naar '0' wilt hebben deed ik dit altijd met Locate en daarna clear.
De laatste doet het licht uit
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
15-6-2011 20:38
Clear bij pearl gooit je programmer gewoon leeg, maar je output blijft inderdaad staan op de laatste stand.

Het is niet zoals bij een Hog bijvoorbeeld dat bij clear ook echt alles naar 0/open/wit etc gaat. Daar heb je op pearl de locate functie voor.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)