Forum > Geluid

RCF ART 312A vs. Proel Flash 12HA

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MartinisoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2011
Laatste: 2-6-2011
Berichten: 1
23-1-2011 16:25
Beste forumleden,

Ik ben van plan één van deze twee speakers te kopen: RCF ART312A of Proel Flash 12HA. Wie heeft ervaring met deze speakers? Wat zijn de + en - punten en heeft iemand ze misschien 2e hands? Ik hoop op jullie reactie's!

Met vriendelijke groet,

Martini Sound
Tommie1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2009
Laatste: 25-4-2018
Berichten: 89
23-1-2011 20:52
Hey.
Ik heb 1 rcf art 312a thuis staan en moet zeggen die klink super mooi hoog en best goed laag.
De proel ken ik helaas niet maar heb ik ook nog nooit van gehoort.
MickeyMickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2010
Laatste: 26-2-2016
Berichten: 180
26-1-2011 21:54
Rcf art word erg veel gewaardeerd op vele fora. Ook op youtube zie je veel filmpjes.
De Proel heb ik geen ervaring mee. Het beste is naar een winkel gaan en luisteren.
Dubbelop, alsof ik een quote citeer!
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
9-2-2011 20:52
Wat vinden van deze RCF 312A als dj monitor?
Voor mij zelf is dit natuurlijk al gauw prima, maar zijn deze kastjes ook een beetje hufterproof als er een andere (wellicht wat bekendere) dj komt draaien?
Hebben de kastjes genoeg power hiervoor en wordt dit geaccepteerd? (als er in een rider "high power" monitor staat (dat staat natuurlijk wel in iedere rider)).
En in de specificaties zie ik dat er een limiter is ingebouwd, is dit een goed beschermende limiter?

Alvast bedankt voor de reacties.
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
10-2-2011 19:19
Nog nooit een DJ gehad die klaagde dat er RCF-jes stonden als monitor (en toch al best veel grote namen achter de draaitafels gezien)
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
10-2-2011 20:28

vanniekerk schreef:

Wat vinden van deze RCF 312A als dj monitor?
Voor mij zelf is dit natuurlijk al gauw prima, maar zijn deze kastjes ook een beetje hufterproof als er een andere (wellicht wat bekendere) dj komt draaien?
Hebben de kastjes genoeg power hiervoor en wordt dit geaccepteerd? (als er in een rider "high power" monitor staat (dat staat natuurlijk wel in iedere rider)).
En in de specificaties zie ik dat er een limiter is ingebouwd, is dit een goed beschermende limiter?

Alvast bedankt voor de reacties.
opzich is dit een zeer prima kastje als monitor, gaat knap hard, en de limiters werken erg goed en weinig hoorbaar.
Let wel op, alles is relatief: Tiesto zal 'em niet accepteren als monitor, want het is geen line array ;-)
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
10-2-2011 21:49
Haha, m.b.t. Tiësto, dat zal nog wel een tijdje gaan duren voordat hij achter mijn dj-boothje zal gaan staan.

Ik denk dat ik met deze speakertjes dus wel waar voor mijn geld ga kopen m.b.t. geluidskwaliteit?!
Is er nog iemend die me wat kan vertellen over de limiters, zijn deze goed "beschermend" voor de speakers voor als je er bijvoorbeeld even geen overzicht op hebt?
Binnenkort verwacht ik namelijk een skihut dj achter de "booth" welke de reputatie heeft dat hij stok en stok doof is en zijn gehoor redelijk heeft verpest met het draaien.
De kans bestaat dus dat hij hem vol en vol op zal gooien, kan dat bij deze kastjes?
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
11-2-2011 08:44

vanniekerk schreef:

Haha, m.b.t. Tiësto, dat zal nog wel een tijdje gaan duren voordat hij achter mijn dj-boothje zal gaan staan.

Ik denk dat ik met deze speakertjes dus wel waar voor mijn geld ga kopen m.b.t. geluidskwaliteit?!
Is er nog iemend die me wat kan vertellen over de limiters, zijn deze goed "beschermend" voor de speakers voor als je er bijvoorbeeld even geen overzicht op hebt?
Binnenkort verwacht ik namelijk een skihut dj achter de "booth" welke de reputatie heeft dat hij stok en stok doof is en zijn gehoor redelijk heeft verpest met het draaien.
De kans bestaat dus dat hij hem vol en vol op zal gooien, kan dat bij deze kastjes?
De kans dat je deze kastjes kapot draait is erg klein, limiters zijn goed en grijpen op tijd in. Natuurlijk kan alles kapot, maar bij sommige zaken moet je er gewoon wat meer moeite voor doen.
SanditStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2011
Laatste: 13-2-2011
Berichten: 1
13-2-2011 00:08
@ martinisound

ik moet heel eerlijk zeggen merk redelijk onbekend maar qua kwaliteit echt top!!
Ik moet zeggen ik heb de Flash 12HA 2 stuks als top en ze geven echt een heel mooi zuiver sprankelend hoog weer ook zonder subjes zijn ze aan te raden (op de kleinere gigs ofc) voor feestjes vanaf 50 pers. is het tenzeerste aan te raden om er subjes onder te leggen omdat ze als er gedanst gaat worden te weinig "body" in het geluid zit.

15 inch subjes zijn al meer dan voldoende in de meeste gevallen (ligt aan de locatie ofc) is 1 subje al ruim voldoende om een heerlijk geluid te krijgen waar mensen al heel positief over zijn.

Verder ziet de flash12HA er erg fancy uit mooie stevige behuizing met alle knoppen die je nodig hebt bij een active speaker.

Btw tenzeerste aan te raden om berscherm hoezen te kopen.

Plus puntjes: hoog vermogen
weinig vervorming met het volume op 10
stevige behuizing
ligt en makkelijk te dragen door de handvatten op de zijkant en bovenop
Combi XLR jack ingang

min puntjes:
zijn toch helaas de bass weergave in ruimtes vanaf 70m2
(maar al volledig opgelost door 1 subje 15 inch eronder stereo input en output natuurlijk)

ook de knoppen zouden van mij (persoonlijk) iets dieper weg gewerkt mogen worden

al met al een hele mooie speaker voor betrekkelijk weinig geld

Terug naar forum Reageer (zonder quote)