Forum > PC related Forum

2x DJ-controller met CDJ feel

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-1-2011 10:18
Inderdaad, als ik zo de foto's bekijk is de controller niet veel groter dan de laptop zelf. Als het echt compact moet kun je altijd nog voor een 19 inch controller gaan, zoals de Pioneer SEP C1 of de Denon HC 4500. Ik heb een laptop met controller ingebouwd in een standaard mixer case. Maar of je dan nog het CDJ gevoel hebt? Ben er bang voor...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
21-1-2011 17:42

JeroenVDV schreef:

Dré schreef:

Rechts onderin (knopje waar "sync" bij staat)... laugh :D
Ah thanks. Mag een slotje op het topic, ik weet weer waarom ik GEEN midi-controller wilde. shut up :X laugh :D (joking)
Tja... Een F1 coureur hoeft zelf niet te schakelen. Puristen zullen zeggen "dat is niet echt". Maar volgens mij zijn F1 coureurs wel degelijk echte coureurs (en is het aansnijden van een bocht veel belangrijker dan goed kunnen overschakelen). Idem bij een DJ. Is het matchen van nummers (iets dat elke nitwit na enige oefening kan) nu belangrijker dan de muziekkeuze? Ik denk van niet!

Enne... Er zit nog steeds geen "do next fabulous track" button op een midi controller. Zodra dat wel gebeurt mag je echt bang worden ;-)

PS: Ik snap je gedachtengang (ik vraag me alleen af of het niet tijd is om wat reflectie toe te passen op die gedachtengang).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-1-2011 17:54

Dré schreef:

Tja... Een F1 coureur hoeft zelf niet te schakelen. Puristen zullen zeggen "dat is niet echt". Maar volgens mij zijn F1 coureurs wel degelijk echte coureurs (en is het aansnijden van een bocht veel belangrijker dan goed kunnen overschakelen). Idem bij een DJ. Is het matchen van nummers (iets dat elke nitwit na enige oefening kan) nu belangrijker dan de muziekkeuze? Ik denk van niet!
Ik ben het er 1000% mee eens dat dat niet belangrijker is. Maar het is wel een deel van het "spel". Als ik sta te draaien en ik moet even wat moeite doen om 2 platen goed gelijk te krijgen (al helemaal als het geen twee 4-to-the-floor pannenkoeken-house-platen zijn) heb ik daar lol in, dan voelt dat goed en dan klopt voor mij het "plaatje".
Enne... Er zit nog steeds geen "do next fabulous track" button op een midi controller. Zodra dat wel gebeurt mag je echt bang worden ;-)
Hoe lang zou dat nog duren?
PS: Ik snap je gedachtengang (ik vraag me alleen af of het niet tijd is om wat reflectie toe te passen op die gedachtengang).
Ik denk dat dit ook het moment wordt voor wat reflectie. Zeker omdat ik nu tegen een situatie aan ga lopen waar ik liefst een "relatief" kleine controller-set + macbook meeneem het vliegtuig in.

Waar ik heel eerlijk bang voor ben, is dat ik zometeen tijdens het draaien zo weinig te doen heb. Dat klinkt stom, maar nu ben je bezig met CD-map even doorbladeren voor de volgende plaat (tenzij er haast is, dan is de CD altijd zo gevonden), even beatmatchen indien nodig, vorige cd kan er na de mix uit en terug in de map, je komt nog eens andere nummers tegen die "toevallig" op dezelfde map-pagina zitten, etcetera.

Ik ben gewoon bang dat ik dat enorm ga missen. Da's een behoorlijke omschakeling. Je staat continu voor je setup/laptop, bladeren is niet even relaxed door de map heen achter je, maar met een draaiknopje op diezelfde set.

Wat mij betreft mag er een exacte CDJ-1000/CDJ-2000 ZONDER cd-gedeelte komen, van zo'n 5 centimeter hoog inclusief jogwheel, en een bescheiden gewicht. 2 stuks kunnen dan mooi in een oude "CDmap"/platen-tas, naast de Macbook.

[EDIT: Dat is dan dus de EKS Otus (Raw). Hm.]
Light Image
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-1-2011 12:25
Enne... Er zit nog steeds geen "do next fabulous track" button op een midi controller. Zodra dat wel gebeurt mag je echt bang worden ;-)
Hoe lang zou dat nog duren?
De nieuwste versie van Virtual dj geeft zelf al suggesties wat andere dj's na de spelende plaat draaiden...
Waar ik heel eerlijk bang voor ben, is dat ik zometeen tijdens het draaien zo weinig te doen heb.
Dan heb je meer tijd voor interactie met de vrouwen... uh ik bedoel je publiek laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-1-2011 23:50

JeroenVDV schreef:

Waar ik heel eerlijk bang voor ben, is dat ik zometeen tijdens het draaien zo weinig te doen heb. Dat klinkt stom, maar nu ben je bezig met CD-map even doorbladeren voor de volgende plaat
Ja nee ja, ik herinner me hier nog een legendarische opmerking van jouw kant over waaruit aan alle kanten blijkt dat dit toch al het geval is, dus niet zo miepen nu laugh :D :

JeroenVDV schreef:

Vergeet niet dat je als DJ - of je het nou wil of niet - als artiest wordt gezien..! Presenteer je dan ook zo. De helft van wat je doet zal waarschijnlijk show zijn, lekker bladeren in de CD-koffer was daar altijd deel van en dat zul je dus als je met een PC draait moeten compenseren met iets anders dan suf naar het scherm staren terwijl je door je crate/library scrollt.

(Ja, ook ik sta interessant te bladeren in m'n CD-koffer terwijl ik het evenement met slechts 2 CD's kan en soms zelfs moet draaien)

JeroenVDV schreef:

Wat mij betreft mag er een exacte CDJ-1000/CDJ-2000 ZONDER cd-gedeelte komen, van zo'n 5 centimeter hoog inclusief jogwheel, en een bescheiden gewicht. 2 stuks kunnen dan mooi in een oude "CDmap"/platen-tas, naast de Macbook.
De Numark V7. Of als het stiekem toch iets groter en alles-in-één mag zijn absoluut de Numark NS7 + NSFX.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
23-1-2011 13:19

Sylvia schreef:

De Numark V7.
7.44 kg.

Twee van die dingen en je mag al geen andere bagage meer hebben bij ryanair laugh :D
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-1-2011 13:45

Sylvia schreef:

Ja nee ja, ik herinner me hier nog een legendarische opmerking van jouw kant over waaruit aan alle kanten blijkt dat dit toch al het geval is, dus niet zo miepen nu laugh :D :
Sta ik nog steeds achter hoor laugh :D . Dat is ook precies waar ik me nu zorgen over maak: Mensen verwachten dat je CD'tjes aan het uitzoeken ben, en zien je duf aan een draaiknopje slingeren door je laptop-lijst. Het wordt zo'n statisch geheel, ben ik bang. Van m'n dans-moves moet ik het niet hebben hoor.. wink ;)

Al moet ik er nu wel bij zeggen, dat dat voornamelijk gold voor een specifieke reeks klussen die ik veel heb gedaan en bijna niet meer doe. Als ik in een feestcafe/dancing sta heb ik amper tijd om uberhaupt door m'n cd's heen te bladeren op zoek naar een nummer.
De Numark V7. Of als het stiekem toch iets groter en alles-in-één mag zijn absoluut de Numark NS7 + NSFX.
Gewicht lijkt me inderdaad een groot probleem met de V7/NS7, maar hij ziet er qua features en indeling wel best OK uit. Vraag is natuurlijk hoe de gemotoriseerde jog werkt / voelt ten op zichte van een CDJ-jog..
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-1-2011 18:15
Vooral lekker stevig. (Gebruik de platter als frisbee en je kunt er een moord mee plegen.) De "feel" kun je aanpassen: de motor kan worden uitgezet en de torque is instelbaar.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-1-2011 19:45

Sylvia schreef:

Vooral lekker stevig. (Gebruik de platter als frisbee en je kunt er een moord mee plegen.) De "feel" kun je aanpassen: de motor kan worden uitgezet en de torque is instelbaar.
Nice, dat zeker. Hebben jullie een reeksje controllers (V7 of NS7, DN-SC2000, wellicht de Otus) op voorraad om even mee te pielen?
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)