Forum > Geluid

Electro Voice Tour-X

(74 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
20-1-2011 21:39
Sowieso zou ik verkiezen om (indien mogelijk) op 4 Ohm te draaien. Ik vertrouw het hele 2 Ohm gedoe niet zo.

Groeten pieter
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
20-1-2011 22:26
Als je het budget hebt is een 4 Ohm setup natuurlijk aan te raden boven een 2 Ohm setup. Bij 2 Ohm staan je versterkers veel harder te werken, dus meer hitte en grotere kans op uitval, heb je meer verliezen in je bekabeling -waardoor die ook kritischer wordt- en daalt de dempingsfactor. Dus vanwege vooral de betrouwbaarheid zou ik liever kiezen voor een extra versterker voor het laag.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1593
20-1-2011 22:29
Precies, mocht er (op 4Ohm) een versterker uitvallen dan kun je in ieder geval tijdelijk door op 2Ohm.
Op deze manier heb ik bij mij de redundantie ingebouwd.
't is maar een hobby...
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
20-1-2011 22:36
Dat was eigenlijk ook wat ik er van dacht. Bij e-audio maakt het natuurlijk minder uit wanneer er een versterker uitvalt (hoewel... staat niet echt betrouwbaar maar goed....), er kan makkelijker overgeschakelt worden op een andere set en het is natuurlijk niet "live" alleen demo's.
Bedankt voor deze info dus tot zover.

Zijn er (vraag nummer twee) inmiddels al wat meer gebruikerservaringen? positief danwel negatief?
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
20-1-2011 22:54
Ik zou je willen adviseren verder te kijken dan alleen de EV versterkers. Niet dat ik persé negatieve ervaringen heb met de q1212 amps (de oude donkergrijze q66 en 44 vind ik niet alles, de 1212 zou ik simpelweg niet weten), maar omdat er geen enkele reden is om de amps van het zelfde merk te kopen als je speakers. Neem dus ook de EV amps mee in je vergelijking, maar laat het daar niet bij..
It's time to play the music, It's time to light the lights..
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
21-1-2011 09:21
En hoe klonk de demo trouwens?
www.bigsoundsystems.be
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
22-1-2011 22:10
De demo beviel zeker, set was mooi om te zien. Groot, dat wel maar wel robuust. De grote set klonk netjes, helder en had strakke bassen. Deze set deed eigenlijk wat ik ervan verwacht had en beviel me dus.
Voor in de toekomst heb ik ook nog gekeken naar het enkele 18inch basje met een 12 inch topje erop uit dezelfde reeks. Dit verbaasde me wel, klonk erg zuiver en strak, met name in het laag en mid. Dit bevalt me dus zeker!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
17-2-2011 21:02
Deze week is bij mij de grote EV Tour x set binnegekomen.
Dus 4x tx2181 en 2x 2152. Ik heb toch voor de EV Q1212 versterkers hiervoor gekozen en als processor een DC one.
Hoezen heb ik via de bekende hoezenleverancier laten maken en wheelkits heb ik er zelf voor gemaakt. Deze zijn te koop maar het is gemakkelijk en goedkoper om dit zelf te doen.
De kasten zien er goed en netjes uit, bassen hebben alleen handvaten aan boven en onderkant waarvan ik niet helemaal zeker ben of dat dit wel handig is. Voor het tippen op zijn wielen is het natuurlijk wel ideaal zo'n handvat bovenop maar het zal nu lastig zijn om hem met zijn tweeen op een klein podiumpje te tillen als hij al staat. Je zult hem dat op het podiumpje moeten tippen.
De toppen hebben wel handvaten op de zijkant maar het is bijna ondoenlijk om deze alleen bovenop een baskast te zetten.

Ik heb de set natuurlijk al wel even aan gehad. Het klinkt goed en helder maar in mijn kleine opslagje kan ik het natuurlijk niet voluit zetten en uitgebreid testen. Wanneer ik meer ervaring heb op feestjes (begin maart de eerste waar deze set ingezet gaat worden) laat ik dit uiteraard weten hier.
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
18-2-2011 08:27
We volgen in spanning ;) bij mij is de aankoop voorlopig uitgesteld. Andere prioriteiten en eventueel goedkoper de bestaande set verdubbelen
www.bigsoundsystems.be
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
7-3-2011 21:36
Afgelopen vrijdag voor het eerst mijn "grote" tour x set gebruikt (d.w.z. 2x dubbele bas per kant 1x dubbele top per kant).
Ik kan niets anders zeggen dan dat ik er erg tevreden over ben!
Het was op een schoolfeest voor zo'n 400 man in een niet echt ideale zaal.
Foto
Zoals je ziet (op de helaas kleine foto) is de zaal opgebouwd uit traptrede's. Het is namelijk een multifunctionele aula (auditorium).4
De foto is gemaakt vanaf een podium onderaan de zaal wat betekend dat de zaal dus nog een traptrede lager gaat dan dat er te zien is.
De zaal is ook nog eens breder dan dat hij diep is dus dat maakt het nog minder ideaal.
Toch had de set genoeg output en voldeed zeker aan mijn verwachtingen. Het geluid klinkt mooi en warm en is door de ingestelde presets van de processor die ik gebruikt heb goed afgeregeld en beveiligd.

Ik heb de outputs van de processor wel wat moeten opschroeven t.o.v. de originele presets van de processor. Anders zouden de lampjes van de DJM 800 constant Rood branden terwijl de amps het nog niet eens zo heel zwaar voor hun kiezen krijgen.

Onder ideale omstandigheden (Mooie zaal, gelijkvloers e.d.) durf ik deze set voor dj werk wel in te zetten voor zo'n 600 man en ik denk niet dat hiermee erg overdrijf.

Kortom, van mijn kanten goed ervaringen dus voor degene die overweegt deze set aan te schaffen!
Mensen met serieuze interesse kunnen altijd contact met mij opnemen om mijn set te bekijken/beluisteren e.d.
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)