Forum > Geluid

Electro Voice Tour-X

(74 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
14-10-2010 20:24
Waarschijnlijk gaan vergelijkbare Martin Audio kasten misschien wel boven je budget gaan. F215 zit ruim boven de duizend euro per kast en de S218 en WS218X ook. Je zou als oplossing naar de kleinere kastjes kunnen kijken (F12, F15, S15, S18) maar dit is denk ik niet direct wat je wil aangezien ik uit je topic opmaak dat je vooral groter wilt.
Voorts is SRX hier wel bijhuurbaar (zutendaal toch? happy :) ) maar ik ken persoonlijk niemand die EV gebruikt.

Mvg.
Pieter
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
14-10-2010 21:23
Martin is echt wel een stapje te groot. Dat is nog een niveau boven SRX volgens mij.
SRX is hier wel bijhuurbaar. Ik ben van Bilzen trouwens :)
Ik doe eigenlijk alleen zaken die ik bijna volledig zelf aankan. Bijhuren heeft niet zoveel zin want ik krijg toch geen materiaal vervoerd voor fuiven > 300 personen.
Dubbele toppen en bassen kan ik wel makkelijker stapelen dus ik zou er dan op vooruitgaan zonder voor een meubelbak te moeten gaan ;-)
Dus idd zoiets als de SRX reeks, of, indien het voor fuifdoeleinden bijna even goed klinkt, een goedkopere en sneller terugverdiende tour-x set. En ondertussen sparen voor beter vervoer..
www.bigsoundsystems.be
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
14-10-2010 23:50
Met een martin set 2x S15 en 2x F12 of 2 S18 + F15 kun jij echt wel 350 a 400 man aan mits juist geprocessed en versterkt en al helemaal als je disco's draait.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
15-10-2010 08:54
En wat zou een reden zijn om die reeks te verkiezen boven de tour-x?
Gaat het luider, zuiverder.. ?
Want met een hoop dap haal ik ook de 400 man natuurlijk.
Haal je dan echt martin kwaliteit in huis? Want er staat dan wel martin op, maar alle waar naar zijn geld toch.
Ik zou dan denken dat een dubbele 15"/2" @ 1000watt RMS top harder gaat een enkel 15" kastje van 400 watt (ook als we naar maximum SPL kijken, weet wel dat watts niet alles zeggen)

Het is nu de bedoeling om een reeks uit te kiezen waarin ik met der tijd ook ga uitbreiden.
Dus met een enkel setje bv 400 personen aankunnen, en volgend jaar de set verdubbelen voor 6-700 man aan te kunnen etc.. maar dan allemaal dezelfde kasten en liefst geen 4 topkasten per kant nodig voor 700 man :-)
www.bigsoundsystems.be
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
15-10-2010 16:46
Martin heeft een goede inruil waarde, wat ik begreep bij jou in de buurt makkelijk bij te huren en te verhuren, ze zijn hufter proof met en juist ingestelde M3 processor, en recones en dergelijke zijn
snel te leveren.
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
15-10-2010 19:08
Zoals dexter zegt heeft Martin Audio een redelijke inruilwaarde maar ik betwijfel het wel sterk dat je met 2x s18 + 2x F12/F15 400 man aankan. Natuurlijk is 400 man maar een kleine indicatie, alles is zo wat afhankelijk van de ruimte, akoestiek en andere factoren maar voor 400 man begin ik toch te denken aan minimaal 2x S218/WS218X + 2x F215.
Ik vind het namelijk niet echt fijn om te luisteren naar een set die de hele avond op zijn staart wordt getrapt, het is beter een stukje groter te gaan en dan wat headroom over te houden. Je rijdt toch ook niet altijd 200 met je auto (het kan maar is gewoon niet zo aangenaam)

En over de M3 controller: hufterproof is wel het juiste woord echter denk ik dat je met een XTA en de juiste instellingen + wat sleutelen verder komt.

En omwille van die redenen denk ik in ieder geval dat het voor BSS beter is inderdaad voor de EV set te gaan. Deze zal als het moet wel wat harder kunnen gaan.
Ofwel kan BSS nog altijd het budget opschroeven wink ;) Maar dat doet de portefeuille wel (heel) wat meer pijn.

Mvg.
Pieter
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
15-10-2010 21:30
Tja budget is een kwestie van tijd.. ik moet nog een 3000 tal euro besteden voor het einde van het jaar ;-) anders geef ik het aan de fiscus..
Dan heb ik toch al 3/4e van een tour-x set en volgend jaar snel een topje er bij.
ik kan dus idd ook voor srx gaan ofzo, duurt alleen wat langer :) vandaar dat ik vraag of er kwa geluidsdruk veel verschil is. SRX is mss iets beter voor live en minder aggressief, maar op een fuif is het vooral de bedoeling dat het luid kan. En de tx set zal kwalitatief en kwa helderheid ook wel volstaan, DENK ik. Vandaar de vraag. Al kan je een klank natuurlijk niet omschrijven in tekst.
Het belangrijkste is dat het HARD kan :-) en een beetje hufterproof liefst.

de srx heb ik bij een kameraad kunnen beluisteren en dat klinkt goed, gaat voldoende luid. Dus ik zoek iets dat in de buurt komt voor een iets lagere prijs en deze reeks lijkt dan wel in aanmerking te komen.
www.bigsoundsystems.be
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
16-10-2010 00:53
Pieter je moet niet alles in twijfel trekken wat ik zeg over Martin Audio, ik werk er geregeld mee
daar bedrijf waar ik voor werk hier verschillende types kasten van hebben en doordat ik hier vaak mee werk, zowel DJ werk als live bands/ artiesten weet precies wat die set kan en wil doen.
2x S18 met 2 F15 per kant doe ik een bandje op voor 400 man en heb dan nog wat gas over
en ja ook achter een M3. Mits jij de kneepjes van deze set weet haal je er ook veel meer uit dan wat jij denkt. sneaky :V

Trouwens als je wel voor de tour-X gaat zou ik wel de kast intern modificeren door een steun te maken voor de hoogdriver deze hangt letterlijk aan de plastic hoorn en neem anders alvast wat hoorns op voorraad.
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
16-10-2010 10:03
Werk zelf ook met regelmaat met Martin Audio, F2 set, WSX+W8C's, S218, WS218X, F215 en WT2, mijn inziens komt de door dexter voorgestelde set niet toe voor 400 man op een serieus volume (wat in het topic wel aangegeven werd als belangrijk).
Mijn raad aan de TS is dan ook om hier in de buurt voor een keer eens een Martin Audio set bij te huren (S218 + F215 kost je de kop namelijk niet) en zelf te beslissen wat hij nodig heeft.

Begrijp me niet verkeerd ik ben ook een grote fan van Martin Audio maar ik zie het niet goed mogelijk dat een dubbel 15" top gaat voorbij gespeeld worden door een enkele 15" top, en hetzelfde geldt voor de bassen. Ook al staat er Martin Audio op.

Mvg.
Pieter
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
20-1-2011 18:39
Ik kick dit topic even aangezien ik zelf ook (ernstig) overweeg om de grote tour x set aan te schaffen.
Ik heb de volgende vraag:

Ik heb interesse in het aanschaffen van de grote tour x set wat dus wil zeggen:
2x een dubbele 18 inch bas per kant en 1x een dubbele top per kant (totaal dus 4x tx2181 en 2x 2152)

Nu heb ik deze set beluisterd bij e-audio (importeur) en daar werd de set aangestuurd door 2x Q1212 versterker en een DC one van ev. In deze situatie draaien de vier bassen dus op 1 Q1212 amp en dus op 2 ohm.
Electrovoice zelf (en diverse aanbieders) verkopen deze set echter met 3x Q1212 versterker zodat iedere versterker op 4 ohm draait.

Nu is mijn vraag aan jullie: wat vinden jullie hiervan? Bij E-audio vertelde ze me dat op 2 ohm draaien mogelijk was aangezien de versterkers dit kunnen hanteren. Maar, zeiden ze, op 4 ohm draaien is net zo goed of misschien wenselijker. Met andere woorden: niet echt een heel duidelijk antwoord dus.

En als tweede vraag, zijn er al mensen hier op het forum die gebruik maken van deze set en zo ja, op wat voor locatie's en gelegenheden en aantallen mensen wellicht? En wat zijn de gebruikerservaringen met deze set?

Alvast bedankt,
Jan van Niekerk
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)