Forum > Licht

Avolites tiger touch ervaring

(53 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
11-11-2010 14:58
Bij deze van harte gefeliciteerd!

Geef anders even een belletje (of stuur een mail) als je terug bent van de drukte en wat bent bijgekomen.
Prikken we daarna gewoon een datum happy :)
BartjevdvenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2008
Laatste: 3-6-2019
Berichten: 16
4-12-2010 00:09
Ik ga donderdag bij Fairlight de Tiger Touch eens uitproberen.. ben wel benieuwd. en waarschijnlijk zal deze tafel dan ook wel bij ons in het verhuurpakket komen!!
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
4-12-2010 01:00
Wij zijn gisteren in Berchem bij Antwerpen naar de Avo Roadshow geweest. Had nog nooit met een Avo gewerkt, maar was hier érg over te spreken. Tafel werkt erg makkelijk vond ik na een eerste indruk. Omdat ik verder geen ervaring heb met Avo, viel het mij gelijk op hoe makkelijk deze tafel in elkaar zit. Na gewenning met Avo zal dit helemaal meevallen.
Verder zijn wij ook benieuwd of iemand deze tafel al in zijn bezit heeft, hier zou ik graag mee in contact komen!
Jeroen_17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2006
Laatste: 17-5-2016
Berichten: 58
4-12-2010 09:21

onnogeelen schreef:

Wij zijn gisteren in Berchem bij Antwerpen naar de Avo Roadshow geweest. Had nog nooit met een Avo gewerkt, maar was hier érg over te spreken. Tafel werkt erg makkelijk vond ik na een eerste indruk. Omdat ik verder geen ervaring heb met Avo, viel het mij gelijk op hoe makkelijk deze tafel in elkaar zit. Na gewenning met Avo zal dit helemaal meevallen.
Verder zijn wij ook benieuwd of iemand deze tafel al in zijn bezit heeft, hier zou ik graag mee in contact komen!
Ik heb de avolites tiger touch hier staan sinds half oktober. Erg gebruiksvriendelijke tafel, tot op heden nog geen minpunten aan ondervonden. Mocht je vragen hebben kan je mij altijd even contacten.
Avolites Pearl Tiger Touch, K1 hazer, Pixelbar 12, Prolyte truss
BartjevdvenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2008
Laatste: 3-6-2019
Berichten: 16
16-12-2010 22:56
Ik heb hier nu een pear tiger touch staan alleen heb een probleem
Ik heb hier een showtec explorer pro mkII staan, in de tafel staat de explorer pro.
Ik krijg hem niet werkend op de tafel. Wat doe ik fout? de verschillende instellingen op de movinghead
heb ik ook al geprobeerd, maar ik krijg hem niet werkend..

Wat moet ik doen?

dank u
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
3-5-2011 19:42
Heren,
nu jullie deze tafel wat langer in gebruik hebben, zijn jullie nog tegen problemen aangelopen? We hebben hem inmiddels besteld, komt binnen zodra hij betaald is. Denk nog steeds dat dit een perfecte tafel voor onze doeleinde zal zijn, maar misschien hebben jullie inmiddels andere ervaringen?
@BartvdVen, jij kunt ons vast nog wel een keer wat trucjes leren, je komt maar eens op bezoek bij Jeroen of Toby in Horn!
BartjevdvenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2008
Laatste: 3-6-2019
Berichten: 16
5-5-2011 21:56
@onnogeelen heb je hem voor d epostkoets besteld dan?
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
5-5-2011 22:05
Nee voor jeroen zelf. Maar dat is inderdaad ook wel iets dat frank zou willen hebben voor z'n café.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
7-5-2011 08:58
Om in te pikken hierop:

Ik ben eerst naar de Tiger Touch gaan kijken bij EVDV toen ze nog bestonden, maar de service was daar vrijwel onbestaande, ondertussen is Avo naar AED verhuisd en daar is de ondersteuning toch al wat beter.
Maar op het niveau van de ondersteuning van Chamsys? Neen, no way. De dag dat je een technieker van AED vrijdagavond 20.45 mag opbellen omdat je een softerror hebt veroorzaakt in je desk en je er niet meteen uit geraakt, ookal start je show om 21h zal niet meer voor 2011 zijn. Dat kon, kan en zal ik waarschijnlijk altijd wél bij Chamsys kunnen, en dat is voor mij al gewoon goud waard.

De desk zelf dan: de tiger touch is een fijne compacte tafel, maar ik vond ze té compact. Zonder te beginnen knoeien met extra wings en faderboards en god wat nog moet je er toch echt geen grotere complexe shows mee doen, en dat kan ik tot nu toe met mijn MQ100 Xprt prima. Het vergt natuurlijk wel wat gewenning om je faders, execute window en playback window slim aan te spreken, maar eenmaal je je draai vind is de Chamsys een dijk van een tafel. Ik heb ze nu al een jaar en leer er nog steeds dingen over bij, zowel door de prima service na verkoop van AVL (thumbs up voor Luc) als door de prima documentatie die frequent word geupdate.
En zeer belangrijk: het is zoals Luc al vertelde, je hoeft echt niet alles te gebruiken wat de tafel heeft, maar het is wél handig dat ze het kan. Want het is namelijk wel prettig om te weten dat ik met dezelfde desk zonder problemen een theatershow, als een live band met pixelscreen, als een videowall, als complexe matrixen, etc... kan doen op steeds dezelfde vertrouwde manier van werken.
Ik ben niet beschaamd om te zeggen dat ik ondertussen misschien 30-35% van de featureset van de desk gebruik, en in het begin zal het nog geen 20% geweest zijn, maar telkens ik wat in de handleiding pluis en wat speel leer ik steeds handige en nieuwe dingen bij, en dat vind ik veel prettiger dan snel je hele desk kunnen gebruiken en dan keihard op een muur botsen.
Een alleskunner is het zeker en vast, en ik snap niet hoe dat een punt van kritiek kan zijn. Er komen zeer vaak updates uit die inderdaad veel extras toevoegen, maar ongeacht wat er allemaal bij komt... de structuur en de basis van de tafel veranderd 0,0%. Ik heb op een jaar tijd toch al zeker 10 updates gedaan en alles wat er vorig jaar in zat, is nog steeds krak hetzelfde. maar de dingen die ik graag wou, zitten er nu ook in. En dat moet je nergens anders op korte termijn verwachten.

Ik ben alleszins een meer dan tevreden Chamsys gebruiker, ik durf zelfs te zeggen dat het mijn beste investering ooit is. En ik zal ook geen moment spijt hebben dat ik geen Tiger Touch heb gekocht. De enige digi-avo die mij aanspreekt is de Sapphire Touch, en die is ook weer de typische Avolites toer aan het opgaan. Enorm lang geduurd eer ze van paper launch naar een effectief product zijn gegaan, en waarschijnlijk zal het nu weer eeuwen duren tussen updates in.
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
9-6-2011 19:00
Inmiddels is de TT binnen, en heb ik mijn bed aan hem in moeten leveren... Is het normaal dat tijdens het opstarten het beeld op z'n kop staat?
En krijg tijdens het maken van een 'legend' voor m'n 'pallettes' alleen tekst, zelf tekenen pakt hij niet. Doe ik iets verkeerd of werkt dit nog niet lekker? Tafel zit aan versie 4.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)