Forum > Algemeen Forum

Zogenaamd bestelde advertenties

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
25-11-2010 22:19

ideedeluxe schreef:

Op de een of andere manier komen al deze malafide bedrijfjes veelal bij ons uit de buurt... Wat ik nog de meest verneukeratieve manier van handelen is, dat ze een telefoongesprek met je aanknopen, met bijvoorbeeld de simpele vraag of je van bedrijf X bent. Je antwoord met ja, want je bent van bedrijf X.

Na een week of wat krijg je een rekening in de bus voor een of andere wazige website, met een belachelijk hoog bedrag. Ga je vragen naar je handtekening onder het contract, blijken ze het eerdere telefoongesprek opgenomen te hebben en het woordje ja achter een zin van hen geplakt te hebben met de vraag of je het abonnement wilt hebben.

Ze lappen echt iedereen erbij, van scholen tot reguliere bedrijven. De politie doet er weer eens niks aan, want civielrechtelijk (Volgens de dienstdoend beambte) dus, je bent de sjaak. Dan maar laten voorkomen; een gemiddelde rechter trapt hier toch niet in.
Ai, dat is inderdaad ook een mogelijkheid! Nooit bij stilgestaan... sad :(
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
28-11-2010 23:44

martinus schreef:

ideedeluxe schreef:

Op de een of andere manier komen al deze malafide bedrijfjes veelal bij ons uit de buurt... Wat ik nog de meest verneukeratieve manier van handelen is, dat ze een telefoongesprek met je aanknopen, met bijvoorbeeld de simpele vraag of je van bedrijf X bent. Je antwoord met ja, want je bent van bedrijf X.

Na een week of wat krijg je een rekening in de bus voor een of andere wazige website, met een belachelijk hoog bedrag. Ga je vragen naar je handtekening onder het contract, blijken ze het eerdere telefoongesprek opgenomen te hebben en het woordje ja achter een zin van hen geplakt te hebben met de vraag of je het abonnement wilt hebben.

Ze lappen echt iedereen erbij, van scholen tot reguliere bedrijven. De politie doet er weer eens niks aan, want civielrechtelijk (Volgens de dienstdoend beambte) dus, je bent de sjaak. Dan maar laten voorkomen; een gemiddelde rechter trapt hier toch niet in.
Ai, dat is inderdaad ook een mogelijkheid! Nooit bij stilgestaan... sad :(
En eigenlijk is dit toch ook niet te voorkomen, ik bedoel, je zegt altijd ergens in een gesprek "ja"...
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
29-11-2010 16:13
Volgens mij moet men altijd kenbaar maken dat een gesprek opgenomen wordt. Veel van dit soort figuren vragen daarom vaak ook of het gesprek opgenomen mag worden. Dan weet je al hoelaat het is ... sneaky :V
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-11-2010 16:23
Dat sowieso, maar figuren die het woordje "ja" monteren achter een vraag monteren dat stukje er ook wel ergens voor...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
29-11-2010 17:58
Maar bij dat soort fake-overeenkomsten is het toch heel eenvoudig: niet betalen en nergens op reageren.
Misschien dat ze nog een keer een dreigbrief van een of ander incassobureau sturen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze veel verder gaan, ze zitten immers zelf ook hartstikke fout.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
29-11-2010 18:33
Ik ken een geval, waarbij een mannetje van het incassobureau langs kwam om 'te schikken'... shut up :X (Dan werd er 500 euro van het bedrag afgehaald, maar dan moest je wel betalen...)
I am a TimeDriver!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-11-2010 18:56
Incassobureaus hebben geen enkele juridische bevoegdheid, dus gewoon lekker laten dreigen. Als je denkt dat je in je recht staat gewoon niet betalen en tegen het incassobureau zeggen dat ze maar voor de rechter moeten brengen. Vooral bij kleinere bedragen hoor je daar in de meeste gevallen niks meer van.

Als een schuldeiser dreigt met het inschakelen van een incassobureau kun je hem ook op dat moment al mededelen dat het inschakelen van een incassobureau geen effect zal hebben en dat je alleen met een gerechtelijk bevel betaalt. Dan kunnen ze tenminste nooit de kosten van het incassobureau aan jou doorberekenen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)